Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Christendemocraten op dit forum? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=248440)

vanderzapig 7 mei 2019 21:45

Christendemocraten op dit forum?

Je vindt hier forummers van allerlei pluimage. Het hele politieke spectrum is vertegenwoordigd. Maar er zit een gat in het midden. Ik heb nog nooit een forummer weten verklaren op de CD&V te stemmen.

Die partij peilde eind vorige maand nochtans als tweede grootste van Vlaanderen. Het zou ronduit bizar zijn dat er helemaal niemand is op dit forum die voor die partij zou stemmen.

Laat deze draad een gelegenheid zijn voor iedereen die eindelijk uit de kast willen komen als CD&V'er.

Anderen outen mag ook natuurlijk! :)

Het Oosten 8 mei 2019 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig (Bericht 9008374)
Je vindt hier forummers van allerlei pluimage. Het hele politieke spectrum is vertegenwoordigd. Maar er zit een gat in het midden. Ik heb nog nooit een forummer weten verklaren op de CD&V te stemmen.

Die partij peilde eind vorige maand nochtans als tweede grootste van Vlaanderen. Het zou ronduit bizar zijn dat er helemaal niemand is op dit forum die voor die partij zou stemmen.

Laat deze draad een gelegenheid zijn voor iedereen die eindelijk uit de kast willen komen als CD&V'er.

Ik ben helemaal geen CD&V-er. Eerder het tegendeel.

Ik heb nochtans besloten om in deze verkiezing één van mijn stemmen te geven aan die partij. Nooit van mezelf gedacht dat het zover zou kunnen komen.

Waarom? Omdat de CD&V de redelijkheid hoog in het vaandel heeft geplaatst in deze verkiezingen. Geen fanatisme, noch van rechts, noch van links. Geen splitsing van het land. Samen zoeken naar oplossingen. Dat is prima. Zo moet het en zo hoor ik het graag.

Voeg daarbij dat de CD&V de provincies en provinciale structuren wil behouden (waarmee ik het volledig eens ben), dan vind ik dat men zulke partij moet steunen. En dat zal ik dan ook doen.

Dadeemelee 8 mei 2019 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig (Bericht 9008374)

Ik heb er nog nooit op gestemd, maar het is een partij waar ik wel zou kunnen op stemmen.

Steben 8 mei 2019 11:48

Bij lokale verkiezingen heb ik wel eens CD&V gestemd. Personen weet je wel.
Ik heb het hier al verteld: ik heb nog nooit op SP(a), PVDA of VB gestemd. en tot en met 2014 grotendeels VU en NVA. En kartel CD&V/NVA natuurlijk.

Anna List 8 mei 2019 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 9008803)

ah waardt gij dat! :p

Het Oosten 8 mei 2019 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9008777)
Ik heb er nog nooit op gestemd, maar het is een partij waar ik wel zou kunnen op stemmen.

En alhoewel Schauwvlieghe een grote flop was, zijn mensen zoals -bijvoorbeeld - Beke , Geens , of Crevits, bekwame en betrouwbare politici. Dit laatste in grote mate van het mogelijke voor wat politici betreft. Dat was ook nog een bijkomende motivatie om deze partij electoraal wat te steunen.

Dadeemelee 8 mei 2019 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 9008803)
Ik heb het hier al verteld: ik heb nog nooit op SP(a), PVDA of VB gestemd. en tot en met 2014 grotendeels VU en NVA. En kartel CD&V/NVA natuurlijk.

Op PVDA zou ik wel een proteststem durven geven. Voor de Provincie of zo.

Eyjafjallajökull 8 mei 2019 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9008819)
En alhoewel Schauwvlieghe een grote flop was, zijn mensen zoals -bijvoorbeeld - Beke , Geens , of Crevits, bekwame en betrouwbare politici. Dit laatste in grote mate van het mogelijke voor wat politici betreft. Dat was ook nog een bijkomende motivatie om deze partij electoraal wat te steunen.

Lol, de hoeder van het arcoparfiasco betrouwbaar noemen :lol:

Steben 8 mei 2019 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9008878)

PVDA staat op een kantelpunt. Kiesdrempel.... kunnen zomaar een explosie aan zetels binnenhalen met slechts een percent of 2.

Dadeemelee 8 mei 2019 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 9009113)
PVDA staat op een kantelpunt. Kiesdrempel.... kunnen zomaar een explosie aan zetels binnenhalen met slechts een percent of 2.

Ik vind dat een radicale economisch linkse partij zijn plaats heeft. Radicaal rechts is al ingevuld en de rest zit mekaar in het centrum tegen de schenen te schoppen.

En al bij al hebben de gele hesjes ook wel een beetje gelijk.

Het Oosten 8 mei 2019 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9009150)
Ik vind dat een radicale economisch linkse partij zijn plaats heeft. Radicaal rechts is al ingevuld en de rest zit mekaar in het centrum tegen de schenen te schoppen.

Wellicht meer dan een beetje.

Klein Licht 9 mei 2019 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 9008881)
Lol, de hoeder van het arcoparfiasco betrouwbaar noemen :lol:

Misschien maakt HO zelf deel uit van de groep hoeders die hun schapen opgelicht hebben, en nu graag uit de gevangenis wil blijven?

In dat opzicht zijn er natuurlijk slechts weinigen zo betrouwbaar gebleken, als onze Koen :-)

Anna List 9 mei 2019 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9009150)

als er één rode draad is bij de gele hesjes is het minder inkomsten voor de staat en dus minder staat ... bijzonder veel werkende mensen en zelfstandigen bij de gele hesjes ook ... hoe ga je daar links van maken?

gertc 9 mei 2019 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9008773)
Ik ben helemaal geen CD&V-er. Eerder het tegendeel.

CD&V staat vooral bekend wegens zijn 'enerzijds/anderzijds' gehalte. Het tegendeel van een CD&V-er is dus een CD&V-er :lol:

gertc 9 mei 2019 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9008878)

Op 26 mei mag je drie keer stemmen - maar provincie zit er niet bij :-D

Het Oosten 9 mei 2019 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht (Bericht 9009876)
Misschien maakt HO zelf deel uit van de groep hoeders die hun schapen opgelicht hebben, en nu graag uit de gevangenis wil blijven?

In dat opzicht zijn er natuurlijk slechts weinigen zo betrouwbaar gebleken, als onze Koen :-)

Of zoals ons NVA-rekenwonder Muyters:

5 + 5 = 10.

Ik schrijf de 1 en onthou de 0. ”

Max van Dietschland 12 mei 2019 22:03

De tijd van de gematigde centrumpolitiek is voorbij. Ze hebben hun tijd en kans gehad en niet gegrepen. Het is tijd voor iets nieuws en beters nu.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be