Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Intern gemor CD&V tijdens campagne (https://forum.politics.be/showthread.php?t=248468)

De schoofzak 9 mei 2019 15:00

Intern gemor CD&V tijdens campagne

De rechtervleugel krijgt vleugels.
De Crembo is verrezen, nog straffer dan die destijds aan het kruis.
En nu den Bogaert.

Bogaert geeft nieuwe tik aan CD&V-campagne
http://www.standaard.be/cnt/dmf20190509_04388066

Citaat:

Het gespeculeer over het CD&V-voorzitterschap na de verkiezingen zorgt voor ergernis bij de partijtop. Het komt extra ongelegen in een moeizame verkiezingscampagne.

Niet aan de orde’, ‘eerst zien wat de verkiezingen geven’ of nog: ‘we hebben allemaal betere dingen te doen’. De partijkopstukken bij CD&V reageren eerder verveeld op de plotse kandidatuur van West-Vlaams lijsttrekker (in de Kamer) Hendrik Bogaert voor het voorzitterschap.

‘Als onze voorzitter (Wouter Beke, red.) een uitvoerend mandaat opneemt, dan is er een vacature’, zegt Bogaert vandaag in de Krant van West-Vlaanderen. ‘Dan bestaat de kans zeker dat ik mij kandidaat stel om hem als voorzitter op te volgen. Ik denk dat ik daar klaar voor ben en ik geloof dat de rol van partijvoorzitter mij zou liggen.’

Het is een opvallende uitspraak voor een fervent dwarsligger bij CD&V. ‘Maar intrinsiek ben ik veel verbindender dan het voor velen lijkt’, legt Bogaert uit. ‘En het is aan de CD&V-leden om te beslissen over het voorzitterschap, niet het kiescomité van de partij.’

Campagnezet

Het is intussen een publiek geheim dat CD&V-voorzitter Wouter Beke aast op een uitvoerende functie na de verkiezingen, en ook kopvrouw Hilde Crevits wil opnieuw een prominente rol spelen in de Vlaamse regering. Tegelijk is de partij uiteraard als de dood voor te veel intern gespeculeer over de postjes na de verkiezingen. Ook in West-Vlaanderen lijken ze daarom niet echt opgezet met de uitspraken van Bogaert.

‘Is het een pure campagnezet of is hij daar al langer mee bezig, geen idee. Maar we zijn hier vooral sterk inhoudelijk aan het werken op een aantal dossiers’, haast CD&V-Kamerlid Franky Demon zich om te benadrukken dat ze in West-Vlaanderen echt niet bezig met de strijd om het voorzitterschap. ‘Wouter is een goede voorzitter en tot op de dag van vandaag is er geen vacature.’

Moeizame campagne

De uitspraak komt extra ongelegen nu de partij noodgedwongen een periode van sereniteit moet inlassen in de campagne. De moord op Julie Van Espen blijft ook politiek nazinderen. CD&V-Justitieminister Koen Geens besliste gisteren al om zijn jaarlijkse Midzomerfeest van komende zondag af te lassen.

Het is ook afwachten in welke sfeer de verkiezingsmeeting van leading lady Hilde Crevits zaterdag in haar thuisbasis Torhout zal doorgaan. Alle kopstukken van de partij, onder wie ook Bogaert en voorzitter Beke, werden daar verwacht voor de West-Vlaamse aftrap van de trotse christendemocratische kandidaat-minister-president. Met de Stille Mars tegen seksueel geweld op zondag in het vooruitzicht, lijkt datzelfde enthousiasme even niet meer aan de orde.

Xenophon 9 mei 2019 15:05

Citaat:

leading lady Hilde Crevits
- lol -

Anna List 9 mei 2019 15:13

De beweging.net zal wel beslissen wie hun voorzitter wordt.

Witte Kaproen 9 mei 2019 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9010084)
De rechtervleugel krijgt vleugels.
De Crembo is verrezen, nog straffer dan die destijds aan het kruis.
En nu den Bogaert.

Bogaert geeft nieuwe tik aan CD&V-campagne
http://www.standaard.be/cnt/dmf20190509_04388066

Nog eventjes en Bogaert kondigt zijn overstap naar de N-VA aan . :-)

Zipper 9 mei 2019 15:45

Zonder mij ook maar het minste in te laten met die partij, vind ik Bogaert best wel geschikt.

Xenophon 9 mei 2019 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9010132)
Zonder mij ook maar het minste in te laten met die partij, vind ik Bogaert best wel geschikt.

Bogaert is de vroegere Michel Doomst die altijd opgevoerd werd voor de verkiezing.

In de stijl van, "pas op he, ik ben Vlaams! De CD&V is Vlaams".

Laat u door die fratsen niet bedriegen.

Het zijn anti-Vlamingen, allemaal. Ook Bogaert.

Gedenk de woorden van Marianne Thyssen, "Vlaams zijn is goed voor tijdens de verkiezingen".

Rahowa 9 mei 2019 18:09

Straks komen ze nog met een oplossing voor de ARCOPAR-opgelichten

Pandareus 9 mei 2019 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9010140)
Bogaert is de vroegere Michel Doomst die altijd opgevoerd werd voor de verkiezing.

In de stijl van, "pas op he, ik ben Vlaams! De CD&V is Vlaams".

Laat u door die fratsen niet bedriegen.

Het zijn anti-Vlamingen, allemaal. Ook Bogaert.

Gedenk de woorden van Marianne Thyssen, "Vlaams zijn is goed voor tijdens de verkiezingen".

:lol::lol::lol: straffe madam hee ? Waarschijnlijk is zij een unicum : de enige tsjeef die ooit de zuivere waarheid heeft gesproken, zonder marteling en volledig uit vrije wil.

Pandareus 9 mei 2019 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 9010252)
Straks komen ze nog met een oplossing voor de ARCOPAR-opgelichten

Degene die de opdracht van de premier had gekregen om het op te lossen, Johan Vanovertveldt, is gaan lopen uit de regering met de rest van zijn partij omdat ze meer interesse hadden in een Blok-topic ivm Marrakech.

:-(

dalibor 9 mei 2019 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9010266)
Degene die de opdracht van de premier had gekregen om het op te lossen, Johan Vanovertveldt, is gaan lopen uit de regering met de rest van zijn partij omdat ze meer interesse hadden in een Blok-topic ivm Marrakech.

:-(

Niemand kan beter complexe volzinnen debiteren zonder eigenlijk iets te zeggen dan financiële Johan.

Xenophon 9 mei 2019 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9010309)
Niemand kan beter complexe volzinnen debiteren zonder eigenlijk iets te zeggen dan financiële Johan.

Eén van de betere politici dan in de klassieke betekenis.

Skobelev 9 mei 2019 19:25

Ondertussen zet Beke een Grijze Wolf uit de partij.....zouden die CD&V-ers niet beter een verkiezingsabbat houden?

dalibor 9 mei 2019 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9010313)
Eén van de betere politici dan in de klassieke betekenis.

Ergens ver weg op de Europese lijst weggestoken uit eerlijke schaamte.

Universalia 9 mei 2019 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9010314)
Ondertussen zet Beke een Grijze Wolf uit de partij.....zouden die CD&V-ers niet beter een verkiezingsabbat houden?

Ik heb het nooit hoog op gehad met die Beke, laat dat een persoonlijke opmerking zijn.

Het Oosten 9 mei 2019 19:57

Citaat:

En zo heeft iedere partij zijn probleempjes op dit punt.

Antwerpse N-VA’ers speechen bij Turkse zakenclub gelinkt aan Grijze Wolven.
(De Morgen)

Moet er nog zand zijn?

Universalia 9 mei 2019 20:36

CD&V'er met extreemrechtse sympathie uit partij gezet.

Citaat:

Yasin Gül, kandidaat op de Limburgse CD&V-lijst voor het Vlaams Parlement, is uit de partij gezet. De Vlaamse christendemocraten nemen die drastische beslissing omdat hij in een filmpje is opgedoken waaruit zijn sympathie voor de ultranationalistische Turkse beweging Grijze Wolven blijkt.
De bewuste beweging verbieden in ons land of ziet men dat anders? :?

Universalia 9 mei 2019 20:37

CD&V'er met extreemrechtse sympathie uit partij gezet.

Citaat:

Yasin Gül, kandidaat op de Limburgse CD&V-lijst voor het Vlaams Parlement, is uit de partij gezet. De Vlaamse christendemocraten nemen die drastische beslissing omdat hij in een filmpje is opgedoken waaruit zijn sympathie voor de ultranationalistische Turkse beweging Grijze Wolven blijkt.
De bewuste beweging verbieden in ons land of ziet men dat anders? :?

Nogmaals:

VIDEO. CD&V zet Yasin Gül uit de partij omdat hij dweepte met extreemrechtse Grijze Wolven

Witte Kaproen 9 mei 2019 21:24

Citaat:

Uit de partij gezet ,

maar hij blijft wel op de CD&V lijst staan :roll:

Het was "te laat " om hem er af te halen.

Typisch Tsjeef.

dalibor 9 mei 2019 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9010400)
Uit de partij gezet ,

maar hij blijft wel op de CD&V lijst staan :roll:

Het was "te laat " om hem er af te halen.

Typisch Tsjeef.

Kim Geybels vergeten zeker?

Xenophon 9 mei 2019 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9010402)
Kim Geybels vergeten zeker?

Arme Kim.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be