![]() |
Appels in appelboom beschermen
Gegroet onderdanen van de Vrijstaat Khil!
Vorig jaar heb ik een appelboompje in mijn tuin gezet. Great succes want hij heeft dit voorjaar mooi gebloeid. Bij inspectie gisteren zie ik dat er voor minstens een veertigtal appels al een aanzet is op de boom. Nu herinner ik me uit mijn jeugd dat appels (en fruit in het algemeen) zélf kweken zonder dat de vogels en/of ongedierte (rupsen, wormen, wespen, sossen en groenen, foeragerende eilandbewoners) er mee aan de haal gaan wanneer je geen bestrijdingsmiddelen gebruikt, zeer moeilijk is. En ik kan hier moeilijk zo'n vogelkanon in mijn stadstuin zetten niewaar :lol: De insecten ga ik daar sowiezo niet mee weghouden De vraag is dus wat de forumbewoners hier tegen doen? Ik heb al van die fruithoezen gekocht die je rond het groeiend fruit kan doen om vogels en insecten op afstand te houden, maar ik vraag me af of dit goed werkt/voldoende is edit: wat vergeten, int rood |
Gewoon omhakken en appels bij de appelenboer gaan kopen aan 4€ per 10 kg :D
|
Wespen vermoorden al die parasieten goed.
Inclusief eilandbewoners. |
Nestkastjes voor mezen hangen, feromonenval voor de fruitmot, of sproeien met carpovirusine (maar dat krijg je niet als particulier)
Landmijnen rondom tegen die parasieten in het rood. |
Gewoon niks
|
Afdeknet?
![]() En een hangmat om de appels op te vangen? ![]() |
Citaat:
dat net gaat weinig doen tegen de insecten hé |
Citaat:
|
Al die moeite, voor appelen die zo zuur gaan zijn dat ze zelfs voor appelmoes niet geschikt zijn.
|
Citaat:
|
Citaat:
case closed |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En maak de wereld een stukje mooier. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:23. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be