Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Meerderheid voor Forza Flandria in Provincie Antwerpen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=248483)

Witte Kaproen 10 mei 2019 15:33

Meerderheid voor Forza Flandria in Provincie Antwerpen

1 Bijlage(n)
https://www.gva.be/cnt/dmf20190510_0...en-forse-winst

In de provincie Antwerpen haalt de Forza Flandria een meerderheid volgens de laatste peilingen.

N-VA 33,9% plus VB 15%,8= 49,7% =meerderheid der zetels :-)

Groen 15%,6;CD&V 11,9SPa 8,3%,Open -VLD 8,2%, PVDA 6,3 %

Bijlage 110605

"In het politieke landschap in de provincie Antwerpen is N-VA de politieke reus tussen de dwergen. Dat blijkt uit de verkiezingspeiling van Ipsos in opdracht van Gazet van Antwerpen. Ook al gaat de partij van De Wever er een beetje op achteruit, met een score rond 35% blijft ze in de provincie Antwerpen met vlag en wimpel de populairste. Vlaams Belang en Groen eindigen beiden op de tweede plek met de helft van de stemmen van N-VA. Vlaams Belang verdubbelt haar score."

De provincie Antwerpen is steeds een trendsetter geweest.

Wat nu in Antwerpen al is,

kan dus binnen twee weken in gans Vlaanderen gebeuren .

We zijn op weg naar de Vlaamse onafhankelijkheid. :-)

Tavek 10 mei 2019 16:05

Bij de provincieraadsverkiezingen had de na bijna 37 % in Antwerpen.

Henri1 10 mei 2019 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9010843)

In de provincie Antwerpen haalt de Forza Flandria een meerderheid volgens de laatste peilingen.

Bijlage 110605

"In het politieke landschap in de provincie Antwerpen is N-VA de politieke reus tussen de dwergen. Dat blijkt uit de verkiezingspeiling van Ipsos in opdracht van Gazet van Antwerpen. Ook al gaat de partij van De Wever er een beetje op achteruit, met een score rond 35% blijft ze in de provincie Antwerpen met vlag en wimpel de populairste. Vlaams Belang en Groen eindigen beiden op de tweede plek met de helft van de stemmen van N-VA. Vlaams Belang verdubbelt haar score."

Ik weet niet wat je uitgevreten hebt, maar op de website GVA staat Federale verkiezingen.

Anna List 10 mei 2019 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9010872)
Ik weet niet wat je uitgevreten hebt, maar op de website GVA staat Federale verkiezingen.

Maar Groen wordt altijd overpeild, daar moet je nog 2% aftrekken en VB wordt altijd onderpeild, daar moet je nog 2% bijtellen.

DucDEnghien 10 mei 2019 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9010843)

Bijlage 110605

Voorlopig ziet het er alleen naar uit dat een stuk van de parking onafhankelijk wordt.

Witte Kaproen 10 mei 2019 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9010865)

Inderdaad de peilingen onderschatten steeds het % van de N-VA en het VB.

Dus de werkelijke resultaten zullen nog beter zijn dan deze peiling. 8-)

Witte Kaproen 10 mei 2019 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9010872)

En waarom zou dit een verschil geven met de Vlaamse verkiezingen volgens U?

Witte Kaproen 10 mei 2019 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 9010906)
Voorlopig ziet het er alleen naar uit dat een stuk van de parking onafhankelijk wordt.

Antwerpen sleept de rest van Vlaanderen wel mee

naar de Vlaamse onafhankelijkheid.

De schoofzak 10 mei 2019 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9010865)

Kwam daar een nva-kanon op dat stemmen wegkaapte van anderen, of was die uitslag echt een algemeen buikgevoel?

Witte Kaproen 10 mei 2019 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9010925)
Kwam daar een nva-kanon op dat stemmen wegkaapte van anderen, of was die uitslag echt een algemeen buikgevoel?

Kris Peeters heeft ongetwijfeld veel CD&V keizers richting N-VA geduwd.

Drukazz 11 mei 2019 01:46

Heel mooi.

Het cordon wankelt.

Wanneer Bogaert CD&V-voorzitter wordt en Francken NVA-voorzitter kan Vlaams Belang hen aan een meerderheid helpen.

Met De Wever zie ik het cordon niet sneuvelen, zijn afkeer jegens VB is te groot.

XenApp 11 mei 2019 02:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 9010906)

Misschien moeten we eens een landelijk referendum houden over het keuningshuis.

XenApp 11 mei 2019 02:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 9011149)
Heel mooi.

Het cordon wankelt.

Wanneer Bogaert CD&V-voorzitter wordt en Francken NVA-voorzitter kan Vlaams Belang hen aan een meerderheid helpen.

Met De Wever zie ik het cordon niet sneuvelen, zijn afkeer jegens VB is te groot.

Ik zie niet wat je hier voor ogen hebt. Het cordon betekent onafhankelijkheid in de hoofden van de Vlaamse simpelen. Die snappen niet dat je iets krijgt zonder ervoor te vechten/moorden.

De schoofzak 11 mei 2019 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9010934)
Kris Peeters heeft ongetwijfeld veel CD&V keizers richting N-VA geduwd.

We hebben het over de provinciale verkiezingen. Bij de les blijven aub.

Universalia 11 mei 2019 11:21

Citaat:

Heel mooi.

Het cordon wankelt.

Dan rijst de vraag of de Vlaams Belangers die de vorige verkiezingen hun stem aan N-VA 'gaven' daar met gaan kunnen lachen of snel terug zouden kunnen overschakelen?

Dat kan nog 'leuk' worden. :|

Everytime 11 mei 2019 13:04

Citaat:

Heel mooi.

Het cordon wankelt.

Met de hele N-VA partij zie ik het cordon niet sneuvelen.

Steben 11 mei 2019 13:13

Jaja. PVDA die zeteltjes gaat halen. Het gaat gebeuren volgens mij. Dat en VB zetels. Wordt een eng coalitiespeelveld.

Pandareus 11 mei 2019 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 9011521)
Jaja. PVDA die zeteltjes gaat halen. Het gaat gebeuren volgens mij. Dat en VB zetels. Wordt een eng coalitiespeelveld.

Ik hoop oprecht dat PVDA niet boven de kiesdrempel raakt, dat zijn nutteloze zetels.

De schoofzak 11 mei 2019 14:31

Het enige wat het Belang te doen staat, in de hypothese dat er onbestuurbaarheid dreigt, is de onvoorwaardelijke belofte om gedoogsteun te leveren aan de nva.

Steben 11 mei 2019 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9011556)
Het enige wat het Belang te doen staat, in de hypothese dat er onbestuurbaarheid dreigt, is de onvoorwaardelijke belofte om gedoogsteun te leveren aan de nva.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be