Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Wat verwijt jij de vorige federale regering het meest? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=248496)

Dadeemelee 11 mei 2019 17:41

Wat verwijt jij de vorige federale regering het meest?

Ik de verlaging van de vennootschapsbelasting zonder compenserende maatregelen aan de inkomenszijde.

De schoofzak 11 mei 2019 18:01

Dat ze toch Marrakech ondertekende, in weerwil van vorige toegevingen van de nva op dossiers die voor anderen gevoelig waren.
Breder gesteld: dat ze de visie van Theo op immigratie op Europees niveau niet mee ondersteunde.

Pandareus 11 mei 2019 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9011706)
Ik de verlaging van de vennootschapsbelasting zonder compenserende maatregelen aan de inkomenszijde.

Dat ze in hun eerste jaar niet de moed gehad hebben om het pensioendossier/ambtenarenstatuut echt aan te pakken. Ze hebben het laten kabbelen gedurende de hele legislatuur om dan op het einde te merken dat er geen politiek draagvlak voor is omdat niemand stemmen wil verliezen op 26 mei.

^_^ 11 mei 2019 19:56

Het niet kunnen terugdringen van de Vlaamse solidari... GEORGANISEERDE DIEFSTAL richting Walbanië.

dalibor 11 mei 2019 20:09

Het leugenachtig wanbeleid op Financiën.

Tavek 11 mei 2019 22:03

5 jaar lang ons voorliegen

The Paulus Experience 11 mei 2019 22:11

Citaat:

Dat ze bestond

daiwa 12 mei 2019 01:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9011720)
Dat ze toch Marrakech ondertekende, in weerwil van vorige toegevingen van de nva op dossiers die voor anderen gevoelig waren.
Breder gesteld: dat ze de visie van Theo op immigratie op Europees niveau niet mee ondersteunde.

Hoe bedoel je?
Deze regering staat/stond toch net als Francken positief over immigratie.

Citaat:

Theo Francken: 'Migratie is iets positiefs, een aanwinst voor het land.
De gemiddelde Belg staat behoorlijk negatief tegenover migratie. 61 procent vindt dat er teveel migranten zijn in ons land, blijkt uit een onderzoek van IPOS. 'Ik heb nog veel werk voor de boeg', reageert staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) tijdens een gesprek op RTBF. 'Immigratie is namelijk iets positief , een aanwinst voor het land. Een land zonder migratie is rampzalig', klinkt het.

https://www.knack.be/nieuws/belgie/t...al-593463.html

graaf de bethune 12 mei 2019 04:30

Ik verwijt de aflopende regering het volgende
1) begroting niet in evenwicht
2)ondertekening Marrakeshpact met een minderheidsregering van 52 zetels op 150
3)indexsprong en verhoging van bepaalde lasten
4)onze poorten niet gesloten en sociale zekerheid te grabbel gegooid aan nieuwkomers, meeste economische gelukszoekers.
5)bashen van de ambtenaren
en nog veel meer........binnen 14 dagen gaan we de afrekening eens presenteren....

Universalia 12 mei 2019 05:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune (Bericht 9011893)
Ik verwijt de aflopende regering het volgende
1)begroting niet in evenwicht
2)ondertekening Marrakeshpact met een minderheidsregering van 52 zetels op 150
3)indexsprong en verhoging van bepaalde lasten
4)onze poorten niet gesloten en sociale zekerheid te grabbel gegooid aan nieuwkomers, meeste economische gelukszoekers.
5)bashen van de ambtenaren
en nog veel meer........binnen 14 dagen gaan we de afrekening eens presenteren....

Daar kan ik mij best bij aansluiten bij wat u schreef en de kiezer zal de rekening op een presenteerblaadje geven op 26 mei, dat lijdt geen twijfel.

Vlad 12 mei 2019 06:28

Dat ze de babyboomertewerkstellingsbeleidambtenaren uit de wind hebben gezet.

fox 12 mei 2019 07:07

Citaat:

Ik de verlaging van de vennootschapsbelasting zonder compenserende maatregelen aan de uitgavenzijde.

Henri1 12 mei 2019 07:32

Dat ze de gepensioneerden straal genegeerd hebben.

Vette Pois(s)on 12 mei 2019 08:11

de cd&v sabotage vanaf dag 1

fox 12 mei 2019 08:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9011909)

Banee Henri, het zilverfonds is er toch?

Jantje 12 mei 2019 08:34

Citaat:

Nu, er valt deze regering veel te verwijten.
Maar wat ik deze regering het meeste verwijt, is dat ze is blijven verder werken op de leest van haar voorgangers.
Goed, we kunnen het niet aan de N-VA verwijten, want die moesten steeds rekening houden met de andere partijen binnen de collatie.

Daarnaast verwijt ik deze regering dat ze is blijven bestaan, ondanks het feit dat ze geen meerderheid had.
En het feit dat ze geen nee, heeft durven zeggen tegen de EU of de VN inverband met asielbeleid.

Zipper 12 mei 2019 08:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9011909)

Tenzij ze er tijdens hun actieve leven serieus hebben op los "geleefd", zijn de meeste gepensioneerden welvarender dan werkenden.

Universalia 12 mei 2019 08:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 9011946)
Nu, er valt deze regering veel te verwijten.
Maar wat ik deze regering het meeste verwijt, is dat ze is blijven verder werken op de leest van haar voorgangers.
Goed, we kunnen het niet aan de N-VA verwijten, want die moesten steeds rekening houden met de andere partijen binnen de collatie.

Daarnaast verwijt ik deze regering dat ze is blijven bestaan, ondanks het feit dat ze geen meerderheid had.
En het feit dat ze geen nee, heeft durven zeggen tegen de EU of de VN inverband met asielbeleid.

Zal er ooit een 'regering' komen die daar NEE zal durven tegen zeggen, I doubt it. :roll:

lamenielachen 12 mei 2019 09:21

Dat ze niets maar dan ook niets deden aan de politieke puinhoop die de Wetstraat heet. Te veel aan ministers ea moois dat besluitvorming tegenwerkt.
Dat ze staatsschuld lieten oplopen.
Dat de administratieve rompslomp niet verbeterde voor bedrijven ea die dit land recht houden.
Dat de ambtenarij zoals justitie, politie, ea nog steeds niet werken zoals het zou moeten.
Dat de NVA er niet vroeger de stekker uit trok als ze merkten dat het niet werkbaar was met vooral de CVP en Peeters als spelbrekers.

djimi 12 mei 2019 09:39

Ik zou ze kunnen verwijten dat ze geen échte kamikaze-regering was.

Anders waren 'we' nu al voorgoed van die blaaskaken verlost, hé.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be