![]() |
heeft u al wel eens iemand met een kruisboog vermoord?
beken het hier, want de Ein, Zwei, Drei Polizei heeft geen idee.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/05...-een-raadsel0/ Citaat:
die pijlen vd kruisboog zijn herbruikbaar, je trekt die gewoon uit je slachtoffer en je laadt opnieuw. |
Citaat:
Het schot met de kruisboog werkt uiteindelijk wel maar toch. :roll: |
Citaat:
Ge moet uw slachtoffer eerst raken om uw pijl er uit te kunnen trekken. God weet waar die anders terecht komt. |
Citaat:
Citaat:
kom dan zelf eens met een constructief voorstel hé :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
Van voor de middag al de mensen al aan het werk zetten. Straks zit ik weer met het ver schot in mijne rug... |
Ik heb gisteren nog een nest vampieren opgekuist met een kruisboog die door dwergen werd gemaakt. Maar dat was in Skyrim, The Elder Scrolls V.
|
Citaat:
Er was een reden waarom dat wapen werd gebruikt in vroegere tijden tegen zwaar bepantserde ruiters. |
Een FN 5,7×28mm is voor particulieren verboden omdat dit in een of ander blaadje als "copkiller" verkocht werd. Deze patroon zou namelijk door 5 kogelvrije vesten gaan (zonder persoon).
Gelukkiglijk is de .22spitfire met nagenoeg dezelfde ballistische eigenschappen niet verboden. Niet dat iemand zo zot is om een wapen in dit kaliber te kopen maar soit. Daartegenover staat een kruisboog die iedereen kan kopen en dit schiet door 3 personen met kogelwerende vest, en maakt daarbovenop nog geen lawaai. Als je helemaal geld teveel hebt koop je er een met batterij zodat deze gespand wordt met een druk op de knop. |
Citaat:
Of ze schieten te kort omdat hunne bol koord niet lang genoeg is ,of ze komen met een kletskoordje af.... |
heeft u al wel eens iemand met een kruisboog vermoord?
Citaat:
![]() Maar dat van dienen appel, dat zou ik graag eens proberen. Als je soms zin zou hebben om als animator-appelsteun op te treden, be my guest. :cheer: Citaat:
|
Bogen en kruisbogen, vanaf een spankracht van 18 kg zijn dodelijke wapens op 20m afstand.
Het voordeel van de kruisboog is dat het veel gemakkelijker goed te hanteren is, met de opoffering van vuursnelheid. Een goeie boogschutter oefent jaren, een goeie kruisboogschutter weken. Bogen en kruisbogen zijn gemakkelijk te kopen zonder vergunning. Maken niet veel lawaai als ze gebruikt worden en neen, je kan aan een pijl of bout (kruisboogpijl) niet zien welke boog die afgeschoten heeft. Bij moderne kogels kan je dat zien aan de aftekening van de trekken en velden, zelfs op een verfromfraaide zachtloden variante. Ikzelf gebruik een 35kg (lichte jachtboog) "natuurlijk composiet" recurve ruiterboog voor de lol. Maar in mijn hoogtijdagen was mijn favoriet de St-Jansboog. Het meest gestoorde experiment dat ik ooit gedaan heb was een 35kg zwaar monster met 2 ton hydraulische krik om de pees te spannen. Maar het opspannen koste zoveel tijd dat het niet leuk was. 'k Heb dat spel dan maar gerecycleerd voor andere toepassingen. Met de huidige kennis en ervaring zou ik eens een nieuwe variante kunnen bouwen. veel lichter, compacter en sneller. Dankzij LiPo accu's, brushless motoren en hogesnelheids tandwielpompen. |
ge zijt de poll vergeten
|
Citaat:
hij begint de laatste tijd bij t minste dat ik zeg te schuimen. |
Citaat:
Een verschot ... lumbago. Een ver schot ... na een Thaise massage? :rofl: |
Citaat:
|
Citaat:
:cheer: slecht karakter :cheer: |
Citaat:
Miljaar, da's lang geleden. Ga die misschien ook nog eens moeten installeren, wel terug goesting in dat type gameplay. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:26. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be