Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Herman Brusselmans gaat iedere week op zoek ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=248619)

Universalia 21 mei 2019 11:15

Herman Brusselmans gaat iedere week op zoek ...

Herman Brusselmans gaat iedere week op zoek naar het verhaal achter een opvallende kop in de krant of op een nieuwssite.

Ik ben fan van Herman Brusselmans en dat komt omdat als je één van zijn boeken ter hand neemt, je na de eerste bladzijde gelezen te hebben, je echt al goed gelachen hebt.

Op huidig ogenblik sieren zijn columns magazines en het Internet, zie link hogerop. :-D

Eerder archiefbericht.

:cheer:

TV-verslaafde 21 mei 2019 15:05

Paar boeken van hem gelezen. Hij is goed met het woord, speelt er mee. Alleen soms zijn zijn avonturen te veel met beide voeten op de grond, een echte stoïcijn....

TV-verslaafde 21 mei 2019 15:18

Allee toch tegenover fantasieverhalen of sf verhalen. Het gaat altijd maar over kutten.... daar is niets dromerigs aan. Alleen maar fantaziek. Omgekeerde kutten, natte kutten, droge kutten, kutten vol zand enz...

Lof der Zotheid 21 mei 2019 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde (Bericht 9021122)
Allee toch tegenover fantasieverhalen of sf verhalen. Het gaat altijd maar over kutten.... daar is niets dromerigs aan. Alleen maar fantaziek. Omgekeerde kutten, natte kutten, droge kutten, kutten vol zand enz...

En waarom zou hij dromerig moeten zijn? Me dunkt dat enig realisme toch vrij goed op zijn plaats is.

TV-verslaafde 21 mei 2019 15:30

Maar ja, je hebt dan ook mensen die heel hun leven vergooien voor een absurde domme droom en mensen onder de bus gooien voor een droom.

En mensen staan te juichen aan de zijkant.

Dat was een vernietigende mokerslag, ik heb geen dromen. Ik ken maar 1 ding, het noodlot. De dood. Fuck alle dromen. Er is het inwendige vuur en het noodlot, meer niet...

TV-verslaafde 21 mei 2019 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid (Bericht 9021132)
En waarom zou hij dromerig moeten zijn? Me dunkt dat enig realisme toch vrij goed op zijn plaats is.

Enig realisme wel. Het zijn de dromers en idealisten, zij verzieken de maatschappij. Niet de fatalisten...en realisten...

Maar er moet een voorwaartse kracht aan verbonden zijn aan dat realisme anders blijf je ter plaatse trappelen. Stagneer je en evolueer je niet...

Lof der Zotheid 21 mei 2019 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde (Bericht 9021149)
Enig realisme wel. Het zijn de dromers en idealisten, zij verzieken de maatschappij. Niet de fatalisten...en realisten...

Maar er moet een voorwaartse kracht aan verbonden zijn aan dat realisme anders blijf je ter plaatse trappelen. Stagneer je en evolueer je niet...

Normaliter moet het realisme juist die stuwende kracht zelf zijn. Is het dat niet, zijn het dromen, kletspraat en bedrog.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be