Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Juridisch verbod op gebruik verouderde versies Photoshop. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=248628)

Universalia 21 mei 2019 20:22

Juridisch verbod op gebruik verouderde versies Photoshop.

Juridisch verbod op gebruik verouderde versies Photoshop.

Niet dat ik er gebruik van maak maar toch viel de volgende regel mij op bij het artikel:

Citaat:

Dit bewijst nog maar eens dat 'bezit' in het digitale tijdperk een relatief begrip aan het worden is, zelfs al heb je voor een bepaald product of een bepaalde service betaald.

Tavek 21 mei 2019 20:37

Je koopt een licentie, geen programma.

Je licentie kan in de tijd beperkt zijn, en nog aan andere voorwaarden onderhevig zijn.

Ik kan mij inbeelden dat dat niet helemaal duidelijk is voor velen.

Wapper 21 mei 2019 21:24

Ik zal dan GIMP wel blijven gebruiken :lol:

kojak 21 mei 2019 21:34

host bestandje wat aanpassen en ze kunnen niet meer zien wanneer je de soft nog gebruikt.

Universalia 21 mei 2019 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 9021512)

Inderdaad, GIMP werkt ook best vlotjes voor Windows & Linux & OS X.

Universalia 21 mei 2019 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9021523)
host bestandje wat aanpassen en ze kunnen niet meer zien wanneer je de soft nog gebruikt.

:?

kojak 21 mei 2019 22:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9021552)
:?

Als je een product van adobe gebruikt, dan maakt de soft verbinding mét adobe en zo kunnen ze van alles te weten te komen over hun product.
Gewoon via je host bestand dat verhinderen.
Maw, je verwijst al deze linken naar 127.0.0.1, je localhost.

Kan je trouwens ook gebruiken om te verhinderen dat je pc direct of indirect verbinding maakt met sites die malware kunnen bevatten.

Beetje truuken van de foor. ;)

orfeus5412 22 mei 2019 00:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9021548)
Inderdaad, GIMP werkt ook best vlotjes voor Windows & Linux & OS X.

Gimp werkt niet vlotjes op OSX...

Elio di Supo 22 mei 2019 07:12

Citaat:

Ik heb GIMP altijd toereikend gevonden. Zelfs voor animaties.

Zucht 22 mei 2019 16:44

Wel sneu als je een paar honderd (of duizend ? ken de prijs niet) euro voor photoshop betaald hevt, dat product goed kent , en dan met gimp moet gaan klooien.

Nr.10 23 mei 2019 05:27

Wansmakelijk. Werkelijk.

Tavek 23 mei 2019 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9022458)
Wel sneu als je een paar honderd (of duizend ? ken de prijs niet) euro voor photoshop betaald hevt, dat product goed kent , en dan met gimp moet gaan klooien.

12 euro pm en je hebt photoshop en lightroom.

Als je het niet meer nodig hebt stop je gewoon met betalen.

parcifal 23 mei 2019 11:03

Aan UGent hadden we tot vorig jaar ook een 'Campus licence' op Adobe producten. Vooral Adobe Acrobat professional was veelgebruikt door zowat iedereen.

Tot die Adobe smiechten meenden hun condities aan te passen met een nieuwe prijskaartje dat zowat het dubbele was van het jaar ervoor.

Nu zijn ze zowat 40 000 klanten kwijt en gebruikt iedereen met veel plezier Foxit PhantomPDF Standard. :-D

Universalia 23 mei 2019 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9021572)
Als je een product van adobe gebruikt, dan maakt de soft verbinding mét adobe en zo kunnen ze van alles te weten te komen over hun product.
Gewoon via je host bestand dat verhinderen.
Maw, je verwijst al deze linken naar 127.0.0.1, je localhost.

Kan je trouwens ook gebruiken om te verhinderen dat je pc direct of indirect verbinding maakt met sites die malware kunnen bevatten.

Beetje truuken van de foor. ;)

Terug in de tijd zou dat lukken?

Ik bedoel 2019 (datum) veranderen naar 2010 of zo. :?

Ander DNS gebruiken dan dat van uw Internet aanbieder? (gelezen op het net, of het werkt geen idee van)

Google: tien procent internetters gebruikt Google-dns 8.8.8.8.

In een ver verleden registreerde je bepaalde software programma's vrij gemakkelijk met als 'passw' 0000, 1111, 11111111 in te geven.

Maar dat heeft men ondertussen al wel door. :-D

patrickve 23 mei 2019 14:18

Citaat:

2

Wie gebruikt er nu nog adobe bazaar (tenzij als werknemer) als er gimp, inkscape en blender is.

kojak 23 mei 2019 14:20

Andere DNS server gebruiken lost niet veel op. Idem wat betreft spelen met de datum. ;)
Er zijn andere truken.... :mrgreen:

Universalia 23 mei 2019 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9023308)
2

Wie gebruikt er nu nog adobe bazaar (tenzij als werknemer) als er gimp, inkscape en blender is.

Adobe heeft ook lange tijd aan de leiding gestaan bij haveibeenpwned

patrickve 23 mei 2019 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9021445)
Je koopt een licentie, geen programma.

Je licentie kan in de tijd beperkt zijn, en nog aan andere voorwaarden onderhevig zijn.

Ik kan mij inbeelden dat dat niet helemaal duidelijk is voor velen.

https://www.gnu.org/philosophy/can-you-trust.html

kojak 23 mei 2019 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9023311)
Adobe heeft ook lange tijd aan de leiding gestaan bij haveibeenpwned

Doe dat weg.
Wie zoiets gebruikt, is zotter dan zot.
Als je per sé miserie wil, moet je daar vooral je email adres intikken.
Ik heb dat hier al een paar keer gepost, en weer duikt die link op... :lol:

patrickve 23 mei 2019 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9022458)

Ja, daar rekenen vele propriety software uitgevers op: klantenbinding door de investering in het aanleren van het gebruik. Daarom dat het zo ronduit schandalig is dat openbaar onderwijs toelaat om in onderwijsinstellingen iets anders dan open source software te gebruiken als pedagogisch instrument (behalve misschien in die paar domeinen waar er zo geen open source van kwaliteit voorhanden is).

Onderwijs is een van de gemakkelijkste "verslavingspunten" waar je gebruikers aan U kunt binden voor die software giganten, en het is gewoon een schandaal (maar ja, van de staat kan je niks anders verwachten) dat men als onderwijs instelling daar aan meewerkt.

Er zijn minder en minder gebieden waar je echt nog commerciele software nodig hebt om iets aan te leren. Maar toch gaan al die hogescholen en universiteiten ervoor, kwijlende voor goeie condities om die pakketten te krijgen - wat ze natuurlijk bekomen ! Het is een beetje alsof ze smeken dat heroine dealers toch maar 50% willen afdoen voor heroine op de campus.

Er zijn een paar vakgebieden waar men inderdaad wel nog commerciele soft nodig heeft om professioneel te werken, maar minder en minder. Open source is voor veel dingen meestal "genoeg".

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be