Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Ik heb gestemd voor... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=248684)

De gemuilkorfde 26 mei 2019 07:23

Ik heb gestemd voor...

Ik heb gestemd voor :

Kamer : lijststem Vlaams Belang
Vlaams Parlement : lijststem Vlaams Belang
Europa : Geert Bourgeois, Anita Kanko, Frieda Brepoels en Mathias Storme (opvolgers).

Zoals gezegd : Vlaams en federaal een proteststem, op Europees vlak een stem voor de partij die het meest de Catalanen steunt.

bembem 26 mei 2019 07:40

1 Bijlage(n)
Spa! :cheer: :BIG:

Dadeemelee 26 mei 2019 08:09

Ik ben nog altijd koffie aan het drinken en koffiekoeken aan het eten.
Zo vroeg gaan is niet goed, teveel volk.

Universalia 26 mei 2019 08:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9025832)
Ik ben nog altijd koffie aan het drinken en koffiekoeken aan het eten.
Zo vroeg gaan is niet goed, teveel volk.

Ik moet nog eten en daarna de douche nog in onder het luid scanderen van: "O sole mio!!!"

Verder interesseert mij die stemming geen bal daar het toch een verloren zaak is, geen enkele partij mij heeft kunnen bekoren met hun praatjes (lag voor een groot deel ook aan de uitzending met Ivan de Verschrikkelijke als moderator, wat een onzin was dat) of de voorhand afgesproken zaakjes onder de noemer: "Eigen postje eerst!!"

p.s.

Zoals gezegd : Vlaams en federaal een proteststem ...

Haalt een proteststem zijn uiteindelijke doel wel?

Ik denk dat er veel mensen zijn die gewoon een proteststem gaan schrijven of aanduiden.

gertc 26 mei 2019 08:44

Gisteren hoorde ik op tv dat 1 op 5 kiezers nog onbeslist is. Als ik in mijn omgeving hoor, vraag ik mij af waar die andere 4 zitten?

Hypochonder 26 mei 2019 08:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertc (Bericht 9025862)
Gisteren hoorde ik op tv dat 1 op 5 kiezers nog onbeslist is. Als ik in mijn omgeving hoor, vraag ik mij af waar die andere 4 zitten?

Er zijn zoveel mensen die denken dat hun mening, hun leefwereld en hun omgeving representatief is voor de rest van de wereld.

Boduo 26 mei 2019 08:50

Ik heb gestemd voor de gemuilkorfde.

De gemuilkorfde 26 mei 2019 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9025866)
Ik heb gestemd voor de gemuilkorfde.

lol :-)
Ik sta op geen enkele lijst.

Universalia 26 mei 2019 10:42

Ik was er snel terug buiten uit het stemlokaal.

Er stond een ellenlange rij en het was slecht aangegeven dat die rij op het einde splitste tussen twee stembureaus.

Ik zei dat tegen enkele mensen waar uiteindelijk iemand van gaan kijken is en wij stonden met velen op de verkeerde rij.

Het stembureau waar we moesten zijn daar ben ik misschien 10 min binnen geweest.

Omdat ik er zo snel vanaf was kocht ik bij de scouts meisjes en jongens nog twee appeltjes voor de dorst. :lol:

Mijn stem ging uit naar de 'goeden'.

Wie dat zijn daar heb ik nog steeds geen idee van. 8O

p.s.

Wat mij opgevallen is dat bij de ellenlange rijen er enorm véél vreemdelingen bij stonden. (Antwerpen)

DewareJakob 26 mei 2019 10:47

Na mijn dochter en voor mijn vrouw, die is daarna gaan stemmen.

henke54 26 mei 2019 11:02

Ik heb gestemd voor Assita Kanko ;

https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=135

;-)

Elio di Supo 26 mei 2019 11:09

Toch wel eens plezant om zo'n verkiezing vanuit de zijlijn mee te maken.

Hoomer 26 mei 2019 11:11

Ik voor "de goei"

Hoe meer mensen die zeggen dat ze het nog niet weten des te beter, dat zijn er allemaal die VB gaan stemmen en het niet durven/willen zeggen. ;-)

Universalia 26 mei 2019 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9025989)
Toch wel eens plezant om zo'n verkiezing vanuit de zijlijn mee te maken.

Ik denk dat er veel mensen zijn die liever de rol van grensrechter op zich zouden willen nemen. :-D

Universalia 26 mei 2019 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door henke54 (Bericht 9025986)

Een 'Belgische politica' die bekend is vanwege haar persoonlijke getuigenis over vrouwelijke genitale verminking.

Dat genitale verminking een ernstige zaak is dat weet iedereen maar wij kennen dat niet echt binnen de EU (of nieuwkomers die zich er aan houden dat kan) dus moet ze dat in eigen land gaan uit'vechten'.

Anna List 26 mei 2019 11:27

Vlaanderen N-VA
België N-VA
Europa VB Annemans

Alles twee maal.:-D

TREBRON 26 mei 2019 11:40

Zolang er in ons Vlaams Brabant Franstalige lijsten mogen opkomen stem ik zo Vlaams mogelijk;

Zucht 26 mei 2019 11:50

Kanko, Sminate, Francken

nabat54 26 mei 2019 11:59

Schoonmoeder opgehaald en dan samen met vriendin gaan stemmen.
Als gentleman, dames laten voorgaan, en alsnog een kranige 80 ' er met zijn wandelstok.

Vlaams parlement
Matthias Diependaele N-VA

Kamer
Christoph D'Haese N-VA

Europees
Assita Kanko N-VA

Laatse was een twijfelgeval , het was haar of Gerolf Annemans, enfin blijft hetzelfde, gestemd
voor de "zwarte" ;-)

Nierika 26 mei 2019 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9025993)
Een 'Belgische politica' die bekend is vanwege haar persoonlijke getuigenis over vrouwelijke genitale verminking.

Dat genitale verminking een ernstige zaak is dat weet iedereen maar wij kennen dat niet echt binnen de EU (of nieuwkomers die zich er aan houden dat kan) dus moet ze dat in eigen land gaan uit'vechten'.

Van het moment dat er een kleurtje aan vast hangt, kunnen ze voor jou niks niet goed doen hé?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be