![]() |
paljas
Welke politicus zou jij een paljas noemen?
Vingers aan de rd |
Citaat:
"Ridi Pagliacci ridi" die zin uit paljas slaagt misschien nagels met koppen naar hoe we eigenlijk over het politieke schouwspel moeten denken op huidig ogenblik? Oei, ik moet nog gaan stemmen, precies niet veel zin in daar er geen enkele partij is die mij eigenlijk kan bekoren. :| |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
... hand in hand met Drieske. Dat zou pas een mooi koppel zijn. :mrgreen: |
Citaat:
![]() Gaat niet goed komen in de slaapkamer denk ik. :rofl: |
Dries haha ja, goeie kandidaat
|
Peeters, Bourgeois, De Wever.....zijn er eigenlijk andere dan paljassen?
|
In elke partij zijn er paljassen en verstandige mensen .
Maar in sommige partijen een oververtegenwoordiging in de eerste groep... |
Een paljas is een clownsfiguur, oorspronkelijk met stro uit de kleren stekend, een levende vogelverschrikker. Zijn opdracht is om andere clowns te parodiëren. De figuur ontwikkelde zich in verschillende landen op verschillende manieren.
In Nederland is de kleding rood-wit-blauw geruit, in Italië wit met een wit geschminkt gezicht en een conische hoed. De term is afkomstig uit het Frans (paillasse, 'stropop', van paille, 'stro') en komt ook voor in het Spaans (payaso), het Italiaans (pagliaccio of bajazzo) en het Catalaans (pallasso). Het laatste woord heeft zich ontwikkeld tot Bajass in het Duits. In het Nederlands is het ook de benaming voor een schertsfiguur, een persoon waarvan men een lage dunk heeft. In Alsenborn (Duitsland) is een Bajasseum, een circusmuseum, opgedragen aan de paljas. https://nl.wikipedia.org/wiki/Paljas_(clown) |
Dat er nog niemand op het idee is gekomen om een bier te brouwen dat Paljas heet. Garcon, voor mij een Paljaske astemblief.
|
Je hebt ook nog een pierrot en een august.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Museum (wijlen) HR 'Alien' Giger. :-D |
Citaat:
|
1 Bijlage(n)
Citaat:
Een lekker biertje ook. |
Ik wil een parlement vol paljassen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:02. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be