Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove
(Bericht 9026816)
Dat lijkt me weer een beetje een kreet van aan één of andere toog. Dat was ooit zelfs alle vreemden buiten.
Maar dat is zo een simpele kreet op een complex vraagstuk....met zo een kreet heb je uiteraard altijd gelijk maar.....
Wat bedoel je in feite met immigratiestop ? Bedoel je daarmee dat hier niemand mag komen wonen en of werken die niet de Belgische of nog beter de Vlaamse nationaliteit heeft ?
Betekent dat ook dat ik als belg bijvoorbeeld niet meer in een ander land mag gaan verblijven ? Want ja ....als wij geen migrant meer willen dan willen andere landen ook aan ons niet meer.:roll:
|
Ik ga niet op café's en drink geen alcohol laat dat een eerste reactie zijn.
Mensen mogen in een ander land verblijven, er werken, er wonen dat lijkt mij géén enkel probleem als zij zich daar weten te gedragen naar de regels van de samenleving en andere die er van toepassing zijn.
Het gaat er niet om dat er geen mensen bij zijn bij de migranten die zich goed weten te gedragen en zich goed weten aan te passen aan de regels die ons land 'rijk' is.
Dat ligt soms wel iets anders bij diegenen die men als migranten/illegalen, want daar gaat het hoofdzakelijk over dacht ik, in ons land binnenhaalde.
Misschien zijn er best veel mensen die van mening zijn dat het opvangen van migranten en asielzoekers teveel onveiligheid en kosten met zich mee brengt?
Misschien zijn er veel autochtonen die géén vreemdeling in eigen land willen zijn? (zie Antwerpen, al meer allochtonen)
Misschien zijn er velen die de bouw van scholen (zodat ouders niet meer op straat moeten postvatten om hun kinderen ingeschreven te krijgen bij de school van hun keuze), ziekenhuizen, ouderlingentehuizen een grotere noodzaak vinden, dan het bouwen van asielcentra en andere opvangcentra en bijna eisen dat dit eerst opgelost/over nagedacht moet worden voor men de grenzen nog verder open trekt en zomaar iedereen laat meeprofiteren van onze infrastructuur.
En bovenstaande (scholen, ziekenhuizen, ouderlingentehuizen) dat zijn ook: 'Jobs, Jobs,Jobs'
Waarschijnlijk komt men dan snel af met de zin: Ouderlingentehuizen staan er genoeg en die zijn niet meer nodig.
Laat ons daar even bij stilstaan want die mensen die de tehuizen soms (te duur voor velen) betrekken dat kunnen eigen ouders/grootouders zijn, die op hun beurt zorg verleenden aan hun kinderen in hun jeugd/bij het schoolgaan/bij het opgroeien. (in gevallen dat hij/zij een goede familieband hadden)