![]() |
Janbon en Dewever worden premiers
N-VA ligt in het midden van het bed
Welke Vlaamse partij durft het aan om zonder N-VA federaal te gaan, zonder meerderheid aan Vlaamse kant ? |
Nog liever de Calvo dan Jambon
|
Citaat:
|
Citaat:
N-VA is nodig voor de Vlareg, maar niet voor de federale regering. BDW is echter al aan het leveragen voor de federale, en koppelt dus de twee. Ze zouden dus wel willen federaal gaan zonder Vlaamse meerderheid, ze gaan gewoon niet kunnen omdat er dan geen Vlareg gaat komen |
Citaat:
|
Citaat:
Hmmm , gewoonlijk zijn je posts wel iets beter doordacht vind ik. Voor de vlaamse reg , zal het wel geen probleem zijn , BDW zal het zijn. Als ik het goed voorheb, waren er 3 kandidaten, Hilde heeft zich al teruggetrokken, en Rutten met haar 13 % en vierde partij in vlaanderen ....ik dacht het even niet , die heeft een Clintonneke gedaan maar mis poes. Federaal, Jambon dus , daar ligt de N-VA zelfs niet in bed, gezien, de veto's die er gesteld geweest zijn daar in het zuiden des lands. |
Citaat:
|
Citaat:
"Federaal, Jambon dus , daar ligt de N-VA zelfs niet in bed, gezien, de veto's die er gesteld geweest zijn daar in het zuiden des lands". |
Je zal het zien. Bart zal met N-VA België redden.
|
Citaat:
Dit is een meerderheid Ovld en cdv gaan het niet aandurven federaal zonder N-VA en dus zonder Vlaamse meerderheid Een van de landsdelen gaat hier moeten plooien De kans dat dit Vlaanderen wordt is klein Tenzij men het wereldrecord W?*l breken, ligt janbon rustig in bed En zijn kandidaat premierschap kan een breekpunt zijn voor N-VA en ze de regeringsvorming nog wat langer maken Simpel janbon of confederalisme N-VA heeft de beste kaarten federaal, want tijd wordt een sterke bondgenoot |
Citaat:
Wat van belang is, is dat hij zich daarvoor zal belachelijk moeten maken. Zoals de CVP. |
Citaat:
Als een ministerpostje lonkt ... |
Citaat:
|
Citaat:
|
De Wever wordt Vlaams MP, dat lijkt me zo goed als zeker. Federaal zal de regeringsvorming eindeloos aanslepen en wie daar premier moet worden is nog een compleet raadsel.
Iemand kan misschien beter naar de koning gaan met de boodschap "sire, geef me 1000 dagen" |
Citaat:
Met een nog grotere polarisering tot gevolg :-D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Links kan wachten, de huidige transfersmodus is volledig in hun voordeel... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:03. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be