![]() |
Di Rupo steekt het vuur aan de lont
Citaat:
Di Rupo vergist zich. Dat hangt niet af van de MOED van de Vlaamse verliezers maar van hun slaafse lafheid. Alsook het bekende verraden van hun eigen Vlaamse volk. Di Rupo lapt, eens te meer, het vodje papier dat de Belgische grondwet wordt genoemd aan zijn ondemocratische stinkvoeten. Ik ben benieuwd welke "Vlaamse" partijen een tweede keer zullen instemmen om als voetveeg van de francofonie te fungeren. Ik zie de CD&V, Open VLD, SP.A en Groen (allemaal ambieerden zij het premierschap) al het dek schrobben van de Titanic, met kapitein Di Rupo als kapitein. |
Het is zeer jammer dat die vier partijen samen nog altijd zoveel anti Vlaamse stemmen behalen.
En uiteraard wil Di Rupo zo snel mogelijk weer aan het roer staan met deze Vlaamse verraders aan zijn zijde, het is de enige manier om dit land, en de Vlaamse geldstromen richting zijn Wallonië in stand te houden. |
Citaat:
|
En na 4 a 5 maanden rondjes draaien zal het zo geschieden. Onder druk van media en verleid door enkele mooie postjes zullen VLD en cvp 'verantwoordelijkheid tonen'. Over 5 jaar stemt de kiezer toch weer anders.
|
grote vlaamse staatmannen lossen dit wel op
broek af en een laatste postje |
Citaat:
:lol: |
Ik ben benieuwd welke "Vlaamse" partijen een tweede keer zullen instemmen om als voetveeg van de francofonie te fungeren.
Alle verliezende partijen zo behouden ze hun jobkes. Van "democratie" of "ideologie" hebben ze ooit in een ver verleden nog gehoord maar aangezien het hen geld kost worden dat achterhaalde begrippen. |
Citaat:
Di Rupo heeft hun namen al uitgesproken. Het is wel duidelijk wat Di Rupo hier probeert: het land redden. Want als één van die vier partijen niet wil dan haalt hij geen meerderheid en dan ziet het er barslecht uit voor hem en zijn Wallonië. |
Alle Vlaamse belgicistisch georienteerde trado-partijen die regelmatig zitten te neuzelen over “hun familie” kunnen door de knieen gaan. Tenzij de angst voor de kiezer nu toch wel wat groter zou zijn na de electorale aardbeving van 26 mei.
Hoe dan ook, deze verklaring vanwege Di Rupo kunnen we interpreteren ofwel als een politieke oorlogsverklaring, ofwel als bluf. Tot nader orde denk ik het tweede. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
al wat nog gaan doen is kruipen |
Als De Wever één Vlaamse partij kan overtuigen om samen met het VB een Vlaamse regering te vormen dan is het over en uit met Dit Rupo zijn droom van een fedreg met een minderheid aan Vlaamse kant.
|
Citaat:
Of is het enkel voor de show? |
![]() Kwestie van vuur aan de 'lont' te leggen ... ![]() |
Citaat:
|
Ah ah, dat de Grote Paljas hem maar begint te blokkeren, dan geeft hij de anderen het perfecte excuus om postjes te pakken.
Staatsmanschap en bestuur is wat de burger wil. Geen kleuter praat over confederalisme en geen majeur kleuter gedrag Dat is toch ook wat blijkt uit de uitslag van n-va |
Citaat:
|
Citaat:
En bij een volgende verkiezing halvering van hun stemmen aantal als gevolg. Dus wat mij betreft, go Bart paljas! Doen! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:36. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be