![]() |
Paars-Groen tekent zich af in Wallonie en Brussel.
In Wallonie en Brussel.
https://www.demorgen.be/politiek/paa...lgie~be159b34/ Het is ook voor de federale een optie met een (kleine) meerderheid. Paars-Groen + NVA of CD&V? |
Die had ik niet zien aankomen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
De Brusselse en de Waalse regering zullen er sneller staan dan de Vlaamse of de Federale.
|
Citaat:
|
zet de bulldozers maar gereed
de puinhopen van paars groen komen eraan |
Citaat:
![]() Zo dat ging vlotjes ... :-D |
Citaat:
Maar dat is uiteindelijk een keuze waar n-va de sleutel zelf in de hand heeft : niets belet hen van snel een vlaams coalitieakkoord te onderhandelen. We leven tenslotte in een federaal land, en homogene coalities zijn geen verplichting. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
noch aan de Nederlandstalige kant federaal.:-) Panda is weer blij met een doodgeboren mus. |
SP.A is terecht niet happig om in een fedreg te gaan zetelen.
Ze hebben 9 zitjes, maar ik vind geen lijst van verkozenen, alleen maar oude lijsten van 't vorige parlement. Zit daar iemand bij die minster zou willen/kunnen worden ? Het lijkt mij een zelfmoordactie voor de Vlaamse sossen. |
Citaat:
De federale verkozenen zijn Yasmine Kherbache Jan Bertels (burgemeester Herentals) Joris Vandenbroucke Anja Vanrobaeys John Crombez Melissa Depraetere Meryem Kitit Els Vanrobaeys Karin Jiroflee |
Citaat:
|
Citaat:
Wat een gekke redenering. |
Citaat:
De Wever probeert te doen of hij een veto kan stellen tegen een of andere federale regering. Kan hij niet. Hij heeft zelf minstens twee andere partijen nodig voor zijn Vlaamse regering. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:30. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be