![]() |
Poll
Ik wilde graag weten hoe mensen in dit fourm over Moslims denken.
|
Citaat:
|
Ik haat geen moslims, maar toch vind ik dat ze hier in Europa niet thuishoren, niet de extreme en niet de gematigde. De islam past niet in Europa.
|
Citaat:
|
Ik heb geen problemen met gematigde Moslims. Bij radicalere moslims die geloven in de ongelijkheid van man/vrouw en de superioriteit van Moslims over ongelovigen ligt dat anders.
|
Ik denk dat integratie wederzijds is. Je kan eisen dat vreemden plots zijn zoals je zelf bent, maar dat is niet realistisch. Als dat niet realistisch is, is het terugsturen van alle migranten dan realistisch? Het lijkt mij ook niet realistisch.
Wat is de beste oplossing? Mensen zouden op school en op TV meer mogen horen over de geschiedenis van de Islam, maar ook over eigen geschiedenis. Zowel autochtonen als moslim migranten moeten bereid zijn toenadering te zoeken en elkaars cultuur te waarderen, ondanks de verschillen. Na verloop van tijd zullen zowel autochtonen als migranten een beetje naar elkaar gegroeid zijn. Maar men moet vermijden om elkaar in de haren te vliegen en verwijten te maken. Dat kan zeer snel escalleren. Hoe meer men eist van de andere groep dat die verandert, hoe meer die net gaat volharden in eigen "identiteit". Ik zie radicale moslims een beetje als neonazi's. Mensen die hun openheid verloren zijn. |
Ik denk niet graag in termen van "moslims" en "voor of tegen".
Om te beginnen is het idioot te denken dat de ene moslim zelfs nog maar trekt op de andere. Over wie een moslim is, zijn ze het binnen de Islam zelf niet eens. Ten tweede ben ik niet graag voor of tegen personen. Ten derde is het zelfs bij meningen is moeilijk om louter voor of louter tegen te zijn. Een aantal principes uit de Islam kan ik alleen maar toejuichen. Een aantal andere vind ik volledig verkeerd. Uiteindelijk is deze vraag dus onbeantwoordbaar. Ik heb dan maar gezet dat ik "geen problemen heb met gematigde moslims". gezien de fundamentele interpretaties van sommige stukken uit de Islam mij rillingen doen krijgen. En vele moslims met mij... met vriendelijke groeten |
Ik heb geen enkel probleem met moslims.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Vraagje: waar moet een gezin leven dat bestaat uit bijvoorbeeld een Zuid-Amerikaanse vader, een Afrikaanse moeder en twee kinderen? Zouden die ergens op een rubberen bootje moeten gaan wonen in de Atlantische Oceaan (tussen Zuid-Amerika en Afrika)? Is de liefde die ze voelen voor elkaar verkeerd? Wat doe je met mensen die afkomstig zijn uit mulatten of cultureel gemengde koppels waar het nog een stukje ingewikkelder is? Zijn die dan helemaal niets meer waard omdat hun bloed wel bijzonder vermengd is? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb geen probleem met gematigde moslims.
|
Citaat:
|
We moeten enkelde rotte appels verwijderen.
|
Citaat:
|
De imams hier moeten hier in de moskeeën onze waarde en normen aanleren aan hun volgelingen en dat enkel als de imams hier worden opgeleid. Dan is er voor mij geen enkel probleem.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:44. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be