Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Neemt VRT mensen aan omdat ze een migratieachtergrond hebben? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=248875)

Universalia 5 juni 2019 21:08

Neemt VRT mensen aan omdat ze een migratieachtergrond hebben?

Ik denk niet dat het alleen VRT is die mensen met een migratieachtergrond aanklampt.

Ik kijk tegenwoordig raar- of zelden nog TV en als ik eens kijk kan je er echt niet meer naast kijken over de kleurrijkste figuren die het scherm tevoorschijn tovert.

Het valt op dat het de laatste jaren zwaar in stijgende lijn aan het gaan is tot in reclame boodschappen toe.

Citaat:

Tegen 2020 moet 7,5 procent van de mensen die actief in beeld komen, een migratieachtergrond hebben (in intern en extern geproduceerde programma’s, zonder de aangekochte programma’s). Er is ook een minimum vastgelegd: minstens 5 procent van de mensen die in beeld komen, moeten tot de categorie "nieuwe Vlaming" behoren. Net als voor het personeel, is dat zo afgesproken met de Vlaamse overheid.
Gewoontevorming, beeldvorming onze mensen er immuun voor maken?

Is het stof om over na te denken? :|

Dadeemelee 5 juni 2019 21:12

Je kijkt raar of zelden naar TV en je voelt een onbedwingbare dwang om er een post over te maken.

Sorry ik heb niet de medische opleiding. ;-)

Universalia 5 juni 2019 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9037946)
Je kijkt raar of zelden naar TV en je voelt een onbedwingbare dwang om er een post over te maken.

Sorry ik heb niet de medische opleiding. ;-)

Raar- of zelden is niet nooit hé. :-D

Dadeemelee 5 juni 2019 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9037949)
Raar- of zelden is niet nooit hé. :-D

Feng shui zal je helpen of anders Breitbart. ;-)

Universalia 5 juni 2019 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9037970)
Feng shui zal je helpen of anders Breitbart. ;-)

Ik vind het volgende daar best goed aan: Je hoeft Feng Shui niet te begrijpen om het het te ervaren.

Breitbart een 'omstreden' newssite?

8-)

Skobelev 6 juni 2019 05:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9037942)

Ik denk niet dat het alleen VRT is die mensen met een migratieachtergrond aanklampt.

Ik kijk tegenwoordig raar- of zelden nog TV en als ik eens kijk kan je er echt niet meer naast kijken over de kleurrijkste figuren die het scherm tevoorschijn tovert.

Het valt op dat het de laatste jaren zwaar in stijgende lijn aan het gaan is tot in reclame boodschappen toe.

Uiteraard, we zullen kost wat kost het multicultureel drama slikken. Indoctrinatie tot in den treure.

Je moet vandaag allochtoon, homoseksueel of transgender zijn om bij de VRT nog aan slag te kunnen gaan.

Universalia 6 juni 2019 06:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9038171)
Uiteraard, we zullen kost wat kost het multicultureel drama slikken. Indoctrinatie tot in den treure.

Je moet vandaag allochtoon, homoseksueel of transgender zijn om bij de VRT nog aan slag te kunnen gaan.

Daar lijkt het inderdaad op en je kan er dan ook echt niet meer naast kijken tegenwoordig.

De VRT tjah ... :roll:

Anna List 6 juni 2019 06:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9037942)

niet voor t één of t ander, maar kom jij nog wel eens buiten in Vlaanderen???
in vergelijking met de straat is de VRT een blank bastion.
akkoord, dat zegt mss meer over de straat, maar soit, de waarheid heeft ook haar rechten.

Hypochonder 6 juni 2019 07:00

Terwijl de linkse politieke partijen hun "gij zult de multicul tegen elke prijs slikken" al lang achterwege hebben gelaten omdat ze zeer goed aanvoelen dat dit compleet averechts werkt gaan ze hiermee bij de VRT nog volop mee door.

Skobelev 6 juni 2019 07:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9038193)
niet voor t één of t ander, maar kom jij nog wel eens buiten in Vlaanderen???
in vergelijking met de straat is de VRT een blank bastion.
akkoord, dat zegt mss meer over de straat, maar soit, de waarheid heeft ook haar rechten.

't Is niet omdat de straat meer en meer "kleurrijk" is geworden dat we dat ook als gewenst en aangenaam moeten ervaren, niet?

De schoofzak 6 juni 2019 10:26

Ik verdenk die apen van de bRT ook van zo'n kuiperijen.

Maar moet wel toegeven: diegene die ze aantrokken, voor zover ik ze ken (want weinig tv kijker), zijn het wel topmensen.

Test: Noem namen.

Ik zal beginnen, maar kan direct verwijzen naar een andere draad.

Edit: https://forum.politics.be/showthread.php?t=248749
Danira broekpis of zoiets.
Ze gezien in De slimste mens?
Straffe madam. Veel te bazig enz. maar straf !

Anna List 6 juni 2019 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9038358)
Ik verdenk die apen van de bRT ook van zo'n kuiperijen.

Maar moet wel toegeven: diegene die ze aantrokken, voor zover ik ze ken (want weinig tv kijker), zijn het wel topmensen.

Test: Noem namen.

Ik zal beginnen, maar kan direct verwijzen naar een andere draad.

ok

Jihad Van Puymbroek

De schoofzak 6 juni 2019 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9038363)
ok

Jihad Van Puymbroek

Ik wist niet wie dat was, dus moest ik opzoeken:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/01...s-mag-werken-/

Tsja, is er ooit een klacht geweest dat ze haar nieuwe job onpartijdig uitoefende?

vanderzapig 6 juni 2019 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9038363)
ok

Jihad Van Puymbroek

2

Nieuwe VRT-redacteur ging in het verleden pijnlijk uit de bocht

Anna List 6 juni 2019 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9038376)
Ik wist niet wie dat was, dus moest ik opzoeken:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/01...s-mag-werken-/

Tsja, is er ooit een klacht geweest dat ze haar nieuwe job onpartijdig uitoefende?

ze kan amper zonder fouten schrijven :roll:

Anna List 6 juni 2019 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig (Bericht 9038378)

die tweet rechts onder ... 'nva minste (laagste bedoelt ze) percentage' ...

en VB dan? :-P

kwantum 6 juni 2019 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9038200)
Terwijl de linkse politieke partijen hun "gij zult de multicul tegen elke prijs slikken" al lang achterwege hebben gelaten omdat ze zeer goed aanvoelen dat dit compleet averechts werkt gaan ze hiermee bij de VRT nog volop mee door.

En op kosten van de belastingbetaler. Dat komt omdat ze bij de VRT overtuigd zijn dat ze aan de "correcte" en "goede" kant van de geschiedenis staan. Een soort blind kamikaze gedrag. Valt moeilijk te genezen.

fox 6 juni 2019 10:44

Er is dus nog hoop voor de anonieme briefschrijver uit Aalst. Hij/zij kan zo aan de slag als redacteur bij de VRT

Anna List 6 juni 2019 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9038394)
Er is dus nog hoop voor de anonieme briefschrijver uit Aalst. Hij/zij kan zo aan de slag als redacteur bij de VRT

"zolang hij zijn ideologie maar als een rugzakje bij de deur achterlaat" is er idd geen probleem voor HR VRT. :lol:

De schoofzak 6 juni 2019 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9038379)
ze kan amper zonder fouten schrijven :roll:

Kan er nog één leerling die uit het middelbaar komt sedert de laatste 20 jaren zonder fouten schrijven?
(Merkt iemand mijn taalfout op?)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be