![]() |
Vanop de LSP-site:
Politiegeweld tegen anti-oorlogsbetogers Op Dag X vertrokken we met een anti-oorlogsbetoging van aan de ULB. Er waren veel studenten en ook heel wat scholieren die mee in de betoging opstapten. We wilden passeren aan het Luxemburgplein, recht voor het Europees parlement waar op dat ogenblik Blair aanwezig was. We wilden daar gan tonen dat we niet akkoord zijn met de oorlogspolitiek van Blair en co. De politie zei ons dat als we daar in de buurt zouden komen, dat we zouden aangevallen worden. We trokken daarom maar de Amerikaanse ambassade om problemen te vermijden. Voor de Amerikaanse ambassade was er een goede sfeer. Maar er werden eieren gegooid naar de ambassade waarop de politie een waterkanon inzette en pepperspray gebruikte. Daarop begonnen een aantal betogers met stenen te gooien. De politie verrichtte daarop veel arrestaties. De dag nadien trokken honderden scholieren naar de ambassade in een spontane betoging. Er werd opnieuw hard ingegrepen om ons daar weg te krijgen. Opvallend was dat gemaskerde agenten in burger (zelfs met Che Guevara T-shirt) zich onder de betogers hadden gemengd en nadien gewelddadige arrestaties deden. Onder de gearresteerden waren er jongeren van 15 tot 16 jaar. Volgens getuigenissen werden ze in cellen gegooid waar ze met 6 in een cel van 1 persoon samen gepropt werden, zonder te mogen telefoneren naar huis. Ze werden 6 uur vastgehouden. En dat allemaal omdat ze met eieren hadden gegooid!!! Zaterdag waren er opnieuw problemen aan de ambassade. De betoging trok voorbij de ambassade die afgeschermd werd door een indrukwekkende ordemacht. De politie verrichtte opnieuw tal van willekeurige arrestaties. De "BlackBlock-agenten" toonden eens te meer waartoe ze in staat zijn. Ze lokken geweld uit en claimen toch de orde te handhaven!!?? Onze actievrijheid ligt onder vuur. Velen zijn geschokt door het politiegeweld dat aantoont aan welke kant de Belgische regering staat. Karim Brikci |
Citaat:
doe da gewoon niet belachelijke kinderachtige apen. |
zelfs zonder de topic te hebben gelezen, laat me raden: de fascistische politie heeft geprovoceerd? :lol:
|
kinderen van 15-16 moeten daar niet zijn,die moeten niet met eieren of stenen gooien,die moeten zich niet niet laten meeslepen door agitatoren die hen voor hun kar willen spannen.laat ze nog enkele jaren kind zijn. :P
|
Dat iemand betoogt en opkomt voor zijn mening,daar kan ik gemakkelijk mee overweg.Maar...dat men betoogt met zijn gezicht bedekt en met eieren of gelijk wat begint te gooien trekt nergens op.Want niemand heeft het recht om andermans bezittingen te beschadigen,het mogen nog overheidsgebouwen zijn want wie draait dan op voor de kosten?Dat de politie tussenbeide komt is dan toch heel normaal.Spijtig dat er dan mensen tussen zitten die niet met zulke bedoelingen aanwezig zijn.Maar voor degenen die dit doen zou men veel strenger moeten zijn.Wie zijn gezicht bedekt zou men direct moeten oppakken en doen meebetalen in de kosten.Want wie eerlijk betoogt mag gezien worden.Men moet de schuld niet op de politie steken,want dit is nu dagelijkse kost het is altijd een ander.Niemand heeft nog plichten maar wel rechten,zo kan dit niet verder. Nogmaals jammer dat mensen die met fatsoen willen betogen dan ook mee de dube zijn.
|
Er zijn arrestaties verricht door undercover agenten die gemaskerd betoogden in Che Guevara T-shirt.
Jullie hebben daar geen probleem mee? Vinden dat aanvaardbaar? |
wat zou ik nu tegen undercover-agenten hebben? Toont gij mij maar eens welke wet stelt dat dat niet mag, of als die wet niet bestaat, waarom hij er wel zou moeten zijn.
|
Citaat:
|
ja, misschien hebt ge gelijk en zijn het inderdaad mensen die "nuancering" maar een vies woord vinden.
|
Ik denk niet dat die gemaskerde undercooveragenten op de eerste rij gaan staan om de politie te provoceren en met eieren of stenen te werpen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Deze discussie moet de discussie van rechts vs links overstijgen. Maar het is net links die probeert voor te doen alsof de anti-oorlogsbetogingen hun betogingen zijn. Komaan wees redelijk betogen voor vrede, maar zelf met stenen smijten! Zelf ruiten uitslaan, wagens vernielen, agenten bekogelen, ... geloofwaardig ???
Kris |
Citaat:
|
Citaat:
|
grote rol ... LSP was amper met 100 !!! uw eigen woorden die op dit forum staan !!! :P
Kris |
Citaat:
1/ LSP heeft een enorme impact gehad op de acties in België op Dag X. 2/ De anti-oorlogsbeweging is meer dan de betoging van 22 maart 3/ Op de betoging van 22 maart waren er een 100-tal LSP'ers 4/ Op andere betogingen zijn we al met meer geweest 5/ Dat doet niets af van de enorme inspanningen en impact bij de acties op Dag X (verder durf ik niet gaan, 'k weet niet als je nog zou meekunnen) |
GC,
Het woordje of vergeten in je laatste zin ??? Wie kan er niet mee ... ik was er den 22ste jij NIET !!! Nogmaals durf jij beweren dat de 20ste het merendeel van de betoging LSP was ??? Kris |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb toevallig een trui met de "Stars N stripes" op. Volgens mij is de officiële vlag van een democratisch land nog wel iets anders als een afbeelding van een internationale terrorist zoals Che Guevara er één was. ![]() |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:04. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be