![]() |
Hoe gaat BDW uitleggen dat hij het VB lost?
We weten dat een stem voor het VB een verloren stem is. Hoe gaat Bart De Wever echter aan een hoopvolle achterban uitleggen dat hij het VB lost op Vlaams niveau voor traditionele partijen en zo weer binnen de Belgische lijntjes kleurt? ‘
‘Een deelstaat kan niet altijd onbestuurbaar blijven?’. ‘Bij de andere partijen is geen politieke wil aanwezig?’ ‘Met twee heb je nog altijd geen meerderheid?’ |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik had nooit gedacht dat Bart De Wever zolang formele formatiegesprekken zou hebben met het Vlaams Belang. Ik had ook nooit gedacht dat hij het Cordon om Vlaams regeringsniveau ging doorbreken. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
In ieder geval, de anderen worden heel zenuwachtig , want er lekt niets....... Rutten houdt het niet meer uit.
|
Citaat:
Toch nu al mijn gissing: vld en cdv gaan dat uitleggen. En herhaling: mijn gissing is ook dat De Wever die twee voornoemden aan het uitdagen is. Die partij die meedoet aan de federale, met een Vlaamse minderheid, zal niet deelnemen aan de Vlaamse regering. |
Citaat:
|
Heel simpel, er is geen derde partij om een meerderheid te vormen.
|
Citaat:
Of Bart De Wever voorafgaand aan de eedaflegging van de nieuwe Vlaamse regering steun van de parlementaire fracties gaat vragen weet ik niet. Ik weet ook niet of hij die gaat krijgen. Het is formeel niet nodig om vooraf een akkoord te hebben van voldoende parlementsleden bij de vertrouwensstemming bij het aantreden van een nieuwe Vlaamse regering. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat wordt dan misschien dezelfde onsmakelijke soep in andere potten klaar gemaakt. |
Bart heeft een paar keer aan het VB gevraagd naar 'concrete plannen', maar dat is blijkbaar tevergeefs geweest.
Kans verkeken van het VB... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:04. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be