Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Hoe gaat BDW uitleggen dat hij het VB lost? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=249013)

BWarrior 17 juni 2019 20:01

Hoe gaat BDW uitleggen dat hij het VB lost?

We weten dat een stem voor het VB een verloren stem is. Hoe gaat Bart De Wever echter aan een hoopvolle achterban uitleggen dat hij het VB lost op Vlaams niveau voor traditionele partijen en zo weer binnen de Belgische lijntjes kleurt? ‘

‘Een deelstaat kan niet altijd onbestuurbaar blijven?’.

‘Bij de andere partijen is geen politieke wil aanwezig?’

‘Met twee heb je nog altijd geen meerderheid?’

Jan van den Berghe 17 juni 2019 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 9046806)
We weten dat een stem voor het VB een verloren stem is.

Dat weten we niet. Dat probeert u, net als de hele politiek correcte meute, ons aan te praten.

Eduard Khil 17 juni 2019 20:26

Citaat:

We weten dat een stem voor het VB een verloren stem is. Hoe gaat Bart De Wever echter aan een hoopvolle achterban uitleggen dat hij het VB lost op Vlaams niveau voor traditionele partijen en zo weer binnen de Belgische lijntjes kleurt? ‘

dat hebben ze daarnet perfect uitgelegd in De Afspraak, hoe dat dat zal gebeuren

ViveLaBelgique 17 juni 2019 20:58

Citaat:

Bart De Wever gaat Siegfried Bracke citeren over voortschijtend inzicht en een Vlaamse minderheidsregering starten met het Vlaams Belang.

Ik had nooit gedacht dat Bart De Wever zolang formele formatiegesprekken zou hebben met het Vlaams Belang. Ik had ook nooit gedacht dat hij het Cordon om Vlaams regeringsniveau ging doorbreken.

BWarrior 17 juni 2019 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9046824)
dat hebben ze daarnet perfect uitgelegd in De Afspraak, hoe dat dat zal gebeuren

Ik zag de uitzending niet, maar men is toch al bezig met de bevolking klaar te maken voor dit onvermijdelijk scenario.

BWarrior 17 juni 2019 21:02

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 9046850)
Bart De Wever gaat Siegfried Bracke citeren over voortschijtend inzicht en een Vlaamse minderheidsregering starten met het Vlaams Belang.

Ik had nooit gedacht dat Bart De Wever zolang formele formatiegesprekken zou hebben met het Vlaams Belang. Ik had ook nooit gedacht dat hij het Cordon om Vlaams regeringsniveau ging doorbreken.

Met steun van -?

De schoofzak 17 juni 2019 21:04

Citaat:

We weten dat een stem voor het VB een verloren stem is.
...

Als een individu in het koninklijk meervoud een zin begint met "We weten dat ...", dan volgt meestal een riedeltje.

omaplop 17 juni 2019 21:06

In ieder geval, de anderen worden heel zenuwachtig , want er lekt niets....... Rutten houdt het niet meer uit.

De schoofzak 17 juni 2019 21:07

Citaat:

Ik zal pas morgen kunnen kijken naar die uitzending, op vrtnu.

Toch nu al mijn gissing: vld en cdv gaan dat uitleggen.

En herhaling: mijn gissing is ook dat De Wever die twee voornoemden aan het uitdagen is. Die partij die meedoet aan de federale, met een Vlaamse minderheid, zal niet deelnemen aan de Vlaamse regering.

Anna List 17 juni 2019 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 9046854)
Met steun van -?

CD&V of Ovld, wie van de twee t snelste door krijgt dat het menens is.

Max van Dietschland 17 juni 2019 21:13

Heel simpel, er is geen derde partij om een meerderheid te vormen.

ViveLaBelgique 17 juni 2019 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 9046854)
Met steun van -?

Wisselmeerderheden.

Of Bart De Wever voorafgaand aan de eedaflegging van de nieuwe Vlaamse regering steun van de parlementaire fracties gaat vragen weet ik niet. Ik weet ook niet of hij die gaat krijgen. Het is formeel niet nodig om vooraf een akkoord te hebben van voldoende parlementsleden bij de vertrouwensstemming bij het aantreden van een nieuwe Vlaamse regering.

BWarrior 17 juni 2019 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9046861)
CD&V of Ovld, wie van de twee t snelste door krijgt dat het menens is.

N-VA zal nooit een coalitie onder eender welke vorm met het VB aangaan. Zo gek is Bart De Wever nu ook weer niet.

BWarrior 17 juni 2019 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 9046870)
Wisselmeerderheden.

Origineel :-D

ViveLaBelgique 17 juni 2019 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 9046875)
Origineel :-D

Het Vlaams parlement is maar sinds kort een legislatuurparlement. Op het federaal niveau is dat nog niet zo. De Belgische politiek is nog niet zo gewend aan legislatuurparlementen. Daarom kan het origineel lijken maar elders zullen er wel precedenten zijn.

lamenielachen 17 juni 2019 23:08

Citaat:

Of hij vind een oplossing met het VB anders verliest hij nog meer de volgende keer of hij gaat zonder verpinken een coalitie aan met "democratisch" België.
Dat wordt dan misschien dezelfde onsmakelijke soep in andere potten klaar gemaakt.

kojak 17 juni 2019 23:14

Bart heeft een paar keer aan het VB gevraagd naar 'concrete plannen', maar dat is blijkbaar tevergeefs geweest.
Kans verkeken van het VB...

Jan van den Berghe 17 juni 2019 23:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9046937)
Bart heeft een paar keer aan het VB gevraagd naar 'concrete plannen', maar dat is blijkbaar tevergeefs geweest.

Kijk eens aan, dhr. kojak zit mee aan de onderhandelingstafel...

kojak 17 juni 2019 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9046939)
Kijk eens aan, dhr. kojak zit mee aan de onderhandelingstafel...

Waren de woordjes van Bart zenne, maar ze pikken precies. :lol:

BWarrior 18 juni 2019 03:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9046937)

Dit zou weleens kunnen kloppen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be