Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Het onderwijzend personeel is schuld ...... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=249033)

lamenielachen 19 juni 2019 11:23

Het onderwijzend personeel is schuld ......

Volgens de OEZO scholen onze leerkrachten niet genoeg bij en moeten ze vooral phychologish beter kunnen omgaan met de nieuwe tendenzen.
Niet dat ik ze harde werkers vind maar ze verdienen toch wat meer respect.
Dat we achteruit gaan op studieniveau ligt echt niet aan hen.
Sta maar eens voor een klas die geen enkel respect meer kent, erger nog op de vuist gaat of de familie er bij haalt als ze hun zin niet krijgen.
Niet het onderwijzend personeel is de schuld maar de Multicul en zowel onze kinderen, ons onderwijs als wie voor de klas staat zijn daar de dupe van.
Laat ons nu eens 5 minuten eerlijk zijn ipv. naïef, niet wij maar zij moeten hun hier aanpassen en zij moeten "onze" taal leren niet omgekeerd.

TREBRON 19 juni 2019 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen (Bericht 9048297)
Volgens de OEZO scholen onze leerkrachten niet genoeg bij en moeten ze vooral phychologish beter kunnen omgaan met de nieuwe tendenzen.
Niet dat ik ze harde werkers vind maar ze verdienen toch wat meer respect.
Dat we achteruit gaan op studieniveau ligt echt niet aan hen.
Sta maar eens voor een klas die geen enkel respect meer kent, erger nog op de vuist gaat of de familie er bij haalt als ze hun zin niet krijgen.
Niet het onderwijzend personeel is de schuld maar de Multicul en zowel onze kinderen, ons onderwijs als wie voor de klas staat zijn daar de dupe van.
Laat ons nu eens 5 minuten eerlijk zijn ipv. naïef, niet wij maar zij moeten hun hier aanpassen en zij moeten "onze" taal leren niet omgekeerd.

Zoals die kleuter van 8 die 3 leerkrachten slaat wel weer de schuld van de leerkrachten gaat zijn????????. Mijn zoon (leraar 4de leerjaar) had een onvoldoende gegeven aan eentje uit het Rif en heeft ambras gekregen met 8 familieleden van dat gastje. Gelukkig is het bij schelden en duw en trekwerk gebleven maar het heeft een zware indruk nagelaten. Hij is nu aan het solliciteren in de privé.

quercus 19 juni 2019 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON (Bericht 9048316)
Zoals die kleuter van 8 die 3 leerkrachten slaat wel weer de schuld van de leerkrachten gaat zijn????????. Mijn zoon (leraar 4de leerjaar) had een onvoldoende gegeven aan eentje uit het Rif en heeft ambras gekregen met 8 familieleden van dat gastje. Gelukkig is het bij schelden en duw en trekwerk gebleven maar het heeft een zware indruk nagelaten. Hij is nu aan het solliciteren in de privé.

En uiteindelijk is deze schandalige sfeerverpesting in ons onderwijs toe te schrijven aan het feit dat wij het beleid over de immigratie in dit land hebben moeten overlaten aan het Europees niveau. Op zichzelf hoefde dat nog niet zo erg te zijn mocht de EU normen hanteren die ongeveer gelijklopend zijn met die welke toepgepst worden in typische immigratielanden zoals Canada en Auistralië. In die landen geraak je gewoon legaal niet binnen tenzij je beantwoordt aan vereisten die het immigratieland zelf heeft vastgelegd. En die vereisten zijn een heel eind concreter dan hetgeen waarnaar de EU zich orienteert. In de EU domineert het wollige politiek-correcte EVRM gewoon alles.
Ik vraag me zelfs af of de EU-autoriteiten het zouden dulden dat een lidstaat ook nog eens concrete bijkomende voorwaarden zou mogen toevoegen zoals graad van opleiding en beroepsvaardigheden.

Het wordt erger. Heel wat pol-corr. organisaties en lobbygroepen willen dat migratie (om welke reden dan ook) tot een absoluut mensenrecht wordt verklaard zodat de immigratielanden er nog meer machteloos tegenover staan.
De bekroning van dat streven is natuurlijk het beruchte Marrakesh-pact. Er staat in de betrokken tekst zelfs letterlijk dat er moet op toegezien worden dat de media alleen maar positieve commentaren geven op de vloedgolf van gelukzoekers. En een groot deel van de EU werkt daar vrolijk aan mee. In feite past Europa op zichzelf een soort euthanasie toe.

Tavek 19 juni 2019 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9048348)
En uiteindelijk is deze schandalige sfeerverpesting in ons onderwijs toe te schrijven aan het feit dat wij het beleid over de immigratie in dit land hebben moeten overlaten aan het Europees niveau. Op zichzelf hoefde dat nog niet zo erg te zijn mocht de EU normen hanteren die ongeveer gelijklopend zijn met die welke toepgepst worden in typische immigratielanden zoals Canada en Auistralië. In die landen geraak je gewoon legaal niet binnen tenzij je beantwoordt aan vereisten die het immigratieland zelf heeft vastgelegd. En die vereisten zijn een heel eind concreter dan hetgeen waarnaar de EU zich orienteert. In de EU domineert het wollige politiek-correcte EVRM gewoon alles.
Ik vraag me zelfs af of de EU-autoriteiten het zouden dulden dat een lidstaat ook nog eens concrete bijkomende voorwaarden zou mogen toevoegen zoals graad van opleiding en beroepsvaardigheden.

Het wordt erger. Heel wat pol-corr. organisaties en lobbygroepen willen dat migratie (om welke reden dan ook) tot een absoluut mensenrecht wordt verklaard zodat de immigratielanden er nog meer machteloos tegenover staan.
De bekroning van dat streven is natuurlijk het beruchte Marrakesh-pact. Er staat in de betrokken tekst zelfs letterlijk dat er moet op toegezien worden dat de media alleen maar positieve commentaren geven op de vloedgolf van gelukzoekers. En een groot deel van de EU werkt daar vrolijk aan mee. In feite past Europa op zichzelf een soort euthanasie toe.

Deels correct. Het valt niet te ontkennen dat in zwarte scholen het niveau holderdebolder achteruit gaat omdat de kinderen gewoon niet mee kunnen. Als ge thuis geen Nederlands spreekt, gaat ge geen hogere wiskunde leren op school he. Taal is alles.

Maar het blijft een feit dat ook de lerarenopleidingen & de types die kiezen voor het beroep van leerkracht niet meer is wat het is geweest. Het is bijna uitsluitend tweede of derde keus geworden. Ook ligt de focus sterk op vaardigheden ipv kennis.

In witte scholen zie je ook een niveauverlaging, mede door dit.

Pandareus 19 juni 2019 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9048355)
Deels correct. Het valt niet te ontkennen dat in zwarte scholen het niveau holderdebolder achteruit gaat omdat de kinderen gewoon niet mee kunnen. Als ge thuis geen Nederlands spreekt, gaat ge geen hogere wiskunde leren op school he. Taal is alles.

Maar het blijft een feit dat ook de lerarenopleidingen & de types die kiezen voor het beroep van leerkracht niet meer is wat het is geweest. Het is bijna uitsluitend tweede of derde keus geworden. Ook ligt de focus sterk op vaardigheden ipv kennis.

De aberratie van voluit in te zetten op vaardigheden, ipv op kennis is iets dat -zo snel mogelijk- op de schop moet.

Zipper 19 juni 2019 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9048355)

Tot mijn 12-13jaar werd mijn klas-agenda thuis dagelijks gecontroleerd door mijn ouders. Toen ik 25jaar geleden nog in het Brusselse woonde zag ik gastjes van 8-9-10 jaar op straat rondhangen tot elf-twaalf uur s'avonds. Dat is het verschil. Die ouders verwachten dat "de meester" of "de juf" hun kinderen opvoedt. En als ze gebuisd zijn, is het de schuld van de "racistische" leraars.

Don Quichote 19 juni 2019 14:42

Ik denk dat het onderwijspeil al jaren naar beneden getrokken wordt door de multicul en andere oorzaken.

We krijgen dan nu, en zeker in de toekomst , leraren van lager niveau.
Negatieve spiraal dus .

En verder...

Tekort aan bekwame bouwvakkers, techniekers, it-ers, militairen, politieagenten ..en ...en ...

Veel geluk aan de bevolking van Vlaanderen gewenst.

D.Q.

Boa 19 juni 2019 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9048348)
En uiteindelijk is deze schandalige sfeerverpesting in ons onderwijs toe te schrijven aan het feit dat wij het beleid over de immigratie in dit land hebben moeten overlaten aan het Europees niveau. Op zichzelf hoefde dat nog niet zo erg te zijn mocht de EU normen hanteren die ongeveer gelijklopend zijn met die welke toepgepst worden in typische immigratielanden zoals Canada en Auistralië. In die landen geraak je gewoon legaal niet binnen tenzij je beantwoordt aan vereisten die het immigratieland zelf heeft vastgelegd. En die vereisten zijn een heel eind concreter dan hetgeen waarnaar de EU zich orienteert.

Canada een streng immigratie beleid?
Hahaha. :lol:

Dit is de minister van immigratie.

En wat heeft hij te zeggen over het 'streng' Canadees immigratie beleid?

Canada to raise immigrant intake to 350,000 in 2021: Immigration minister
https://globalnews.ca/news/4616768/c...igration-2021/

Tavek 19 juni 2019 15:34

Wat velen niet beseffen is dat migratie in onze vergrijzende maatschappijen noodzakelijk is.

Ik zie graag en plan waarmee we enkel migratie toelaten van geschoolde migranten.

Maar als we dat willen zullen we werken veel meer moeten doen lonen en onze loonkostenfetisj moeten laten varen.

Boa 19 juni 2019 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9048581)
Wat velen niet beseffen is dat migratie in onze vergrijzende maatschappijen noodzakelijk is.

Ik zie graag en plan waarmee we enkel migratie toelaten van geschoolde migranten.

Maar als we dat willen zullen we werken veel meer moeten doen lonen en onze loonkostenfetisj moeten laten varen.

En zorgen dat er een beleid komt zodat mensen meer kinderen kunnen/willen krijgen is geen optie?

Ah nee, dat is dan weer niet goed voor het klimaat.

ViveLaBelgique 19 juni 2019 15:53

https://www.youtube.com/watch?v=eAwq2QV7f1k

Een fragment uit "De luizenmoeder". Lijkt me heel herkenbaar. De inspraak van de ouders via een "groups-chat". Het onverzetbaar gelijk van de lerares. De ouders met slechts één kleine waarover oeverloos wordt over gecommucieerd met leraars en directie.

De lerarenraad uit "De luizenmoeder" waar de te hanteren terminologie voor Pony en Polly wordt vastgelegd is ook kijkbuisgeschiedenis.

De reeks is van origine Nederlands. Een Vlaamse remake ervan is er al en een Duitse is op komst.

Boa 19 juni 2019 15:54

Citaat:

Volgens de VN is dat een Genocide.

Zipper 19 juni 2019 16:00

Citaat:

Er is niks mis met migratie, maar waarom moeten het altijd islamieten zijn ???

Mindset 19 juni 2019 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON (Bericht 9048316)

Ik hoorde op radio 2 dat het schorsen van dergelijk geval "aanvoelt als verlies" ...
Politieke correctheid ten top.

Bad Attila 19 juni 2019 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9048633)

Is dat zo?

vlijmscherp 19 juni 2019 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 9048689)
Is dat zo?

nee dus:
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...atie~ad87c765/

vooral Roemenen.

marie daenen 19 juni 2019 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9048633)

Of je wil of niet is er iets mis met migratie...
Maar waar er veel en heel veel mis mee is, is met de integratie...
Er is gewoon geen integratiepolitiek in dit land... Er is een politiek van laat maar lopen en als het botst dan zullen we de stukken wel proberen te lijmen...
Dat is dweilen met de kraan open... en het is daar dat de school het grootste slachtoffer van is...

Zipper 19 juni 2019 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 9048693)

Er zijn in België een klein miljoen islamieten (vooral Marokkanen+Turken). En ja, ik tel de genaturaliseerden mee. Belg/Vlaming/Westerling zijn is meer dan een administratieve naturalisatie.

Zipper 19 juni 2019 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 9048696)
Of je wil of niet is er iets mis met migratie...
Maar waar er veel en heel veel mis mee is, is met de integratie...
Er is gewoon geen integratiepolitiek in dit land... Er is een politiek van laat maar lopen en als het botst dan zullen we de stukken wel proberen te lijmen...
Dat is dweilen met de kraan open... en het is daar dat de school het grootste slachtoffer van is...

Dat is het nu net, islamieten zijn de migranten die zich het slechtst en het traagst integreren. Tot nog toe zijn het altijd "wij" geweest die ons aangepast hebben aan hen.

vlijmscherp 19 juni 2019 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9048699)
Er zijn in België een klein miljoen islamieten (vooral Marokkanen+Turken). En ja, ik tel de genaturaliseerden mee. Belg/Vlaming/Westerling zijn is meer dan een administratieve naturalisatie.

maw een 10%.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be