Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Bange Belgicisten beginnen meertalig te zweren (https://forum.politics.be/showthread.php?t=249057)

Witte Kaproen 20 juni 2019 15:43

Bange Belgicisten beginnen meertalig te zweren

De schrik voor de Vlaamse onafhankelijkheid zit er duidelijk in bij de Belgicisten en de Franstaligen.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...nen~a29c535cb/

Zelfs Franstaligen die heel hun leven nooit de moeite gedaan hebben om één woord Nederlands te leren of te spreken ,beginnen nu plots hun eed ook in het Nederlands en zelfs het Duits af te leggen .:roll:

Spijt komt echter altijd te laat .

De Vlaamse onafhankelijkheid is niet meer tegen te houden :-)

Boa 20 juni 2019 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9049946)

Hahaha, de Vlaam heeft nog veel centjes om uit te delen. En zal nog tot ver in de toekomst buigen voor de echte bazen van het land. :lol:

Witte Kaproen 20 juni 2019 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boa (Bericht 9049964)
Hahaha, de Vlaam heeft nog veel centjes om uit te delen. En zal nog tot ver in de toekomst buigen voor de echte bazen van het land. :lol:

U leeft nog in het verleden ,droom maar zachtjes verder.

TREBRON 20 juni 2019 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9049968)

Als ik dit en andere forums lees vrees ik dat BOA spijtig genoeg gelijk heeft.
Te veel Vlamingen willen met Vlaanderen niets te maken hebben.

Boa 20 juni 2019 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9049968)

Ach kom, wees zelf eens realistisch. NVA en VB samen hebben federaal samen nog altijd maar 26% van de stemmen. En zelfs op Vlaams niveau maar 43%. In 2019..

En tegen dat de Vlaming eindelijk wakker wordt is het al lang te laat. En denk je dat honderdduizenden buitenlanders die gaan binnenkomen in de toekomst echt wakker liggen van een onafhankelijk Vlaanderen?

Kaal 20 juni 2019 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON (Bericht 9049973)

Neen, teveel Vlamingen hebben eigenlijk geen interesse voor grote principiele vraagstukken en willen niets liever dan met rust gelaten te worden. Vlaanderen of België, het maakt voor hen niet veel uit. Dit kan ontmoedigend lijken voor Vlaamsgezinden maar die onverschillige massa is ook niet echt gehecht aan België. Als je erin zou slagen om hen te overtuigen dat alles moeilijker is omwille van België zouden ze wel eens voor Vlaanderen kunnen kiezen. Om pragmatische redenen en niet uit nationalistische overtuiging.

Eduard Khil 20 juni 2019 16:16

zij die er toe doen, de grote mannen van de PS bvb, doen dat nog altijd mooi eentalig hoor :lol:

Witte Kaproen 20 juni 2019 16:18

Citaat:

Ja die van de PTB/PVDA, Groen/Ecolo en Open -VLd ,maar die verminderen dag na dag

Kaal 20 juni 2019 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boa (Bericht 9049975)
Ach kom, wees zelf eens realistisch. NVA en VB samen hebben federaal samen nog altijd maar 26% van de stemmen. En zelfs op Vlaams niveau maar 43%. In 2019..

Mee eens maar alleen dat laatste percentage telt. België kan niet blijven bestaan als een meerderheid in het grootste en rijkste gewest voor anti-Belgische partijen stemt.

Het is voor iedereen duidelijk dat die 43% België hebben verzwakt. Er zijn barsten in de funderingen. Wat niet wil zeggen dat de boel onvermijdelijk in elkaar zal storten, maar het gaat niet goed met België.

Witte Kaproen 20 juni 2019 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaal (Bericht 9049982)
Neen, teveel Vlamingen hebben eigenlijk geen interesse voor grote principiele vraagstukken en willen niets liever dan met rust gelaten te worden. Vlaanderen of België, het maakt voor hen niet veel uit. Dit kan ontmoedigend lijken voor Vlaamsgezinden maar die onverschillige massa is ook niet echt gehecht aan België. Als je erin zou slagen om hen te overtuigen dat alles moeilijker is omwille van België zouden ze wel eens voor Vlaanderen kunnen kiezen. Om pragmatische redenen en niet uit nationalistische overtuiging.

Elke dag komen er Vlamingen bij die beseffen dat zij door de Miljarden Transfers aan de Walen , gans hun levende de hoogste belastingen betalen
om dan later de kleinste pensioenen van West-Europa te trekken.

Wie dat weet ,stemt onmiddellijk voor de Vlaamse onafhankelijkheid.

Witte Kaproen 20 juni 2019 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9049983)
zij die er toe doen, de grote mannen van de PS bvb, doen dat nog altijd mooi eentalig hoor :lol:

Die zijn blijkbaar in God gerust.

Boa 20 juni 2019 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9049988)
Elke dag komen er Vlamingen bij die beseffen dat zij door de Miljarden Transfers aan de Walen , gans hun levende de hoogste belastingen betalen
om dan later de kleinste pensioenen van West-Europa te trekken.

Wie dat weet ,stemt onmiddellijk voor de Vlaamse onafhankelijkheid.

Dat weet men toch al jaren?

Witte Kaproen 20 juni 2019 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boa (Bericht 9049997)

De stemmers voor de Forza Fladria wel .

Vele Vlamingen zijn erg verwonderd als men hen dit vertelt en hebben daar nog nooit over nagedacht.
Maar als je hen het letterlijk zo zegt

,vallen ze bijna van hun stoel van verbazing

en heeft de N-VA of het VB er alweer een kiezer bij.

Universalia 20 juni 2019 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9049946)
De schrik voor de Vlaamse onafhankelijkheid zit er duidelijk in bij de Belgicisten en de Franstaligen.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...nen~a29c535cb/

Zelfs Franstaligen die heel hun leven nooit de moeite gedaan hebben om één woord Nederlands te leren of te spreken ,beginnen nu plots hun eed ook in het Nederlands en zelfs het Duits af te leggen .:roll:

Spijt komt echter altijd te laat .

Wel, ik keek even naar de beste soap serie die al enkele jaren loopt op tv zijnde Villa Politica en dat viel mij ook op wat u schreef dat er velen bij waren die hun eed aflegden in drie talen.

Ik heb het circus afgezet want ik dacht: zovéél leugenaars heb ik nog nooit bezig gezien tijdens een eedaflegging.

Met een goed boek de tuin in was véél aangenamer. :-D

Hypochonder 20 juni 2019 16:36

Het is een jammere vaststelling maar veel Vlamingen zijn gewoon nuttige idioten en lamme goedzakken.

marie daenen 20 juni 2019 16:41

Citaat:

Tot ze eindelijk gaan inzien waar de klepel hangt en wie hen de verdoemenis indrijft...
Maar ja, een volk genezen van eeuwenlange indoctrinatie gebeurt nu eenmaal niet één, twee, drie... al hoewel het steeds meer en meer mensen met de dag inzien...

marie daenen 20 juni 2019 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boa (Bericht 9049997)

De grote zwijgende massa, die niet geinteresseerd is in de politiek, die weet dat niet...

DewareJakob 20 juni 2019 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9050013)
Het is een jammere vaststelling maar veel Vlamingen zijn gewoon nuttige idioten en lamme goedzakken.

Helaas; voeg daar laffe volksverraders ook maar aan toe.

marie daenen 20 juni 2019 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 9050096)
Helaas; voeg daar laffe volksverraders ook maar aan toe.

En die zitten of zaten nu juist allemaal op de verkiesbare plaatsen van de partijen en geen enkele zou er gekomen zijn had hij niet trouw gezworen aan la Belgique...

De schoofzak 20 juni 2019 17:49

De eed in twee of in drie talen afgelegd?

Ik heb er een paar gehoord die dat deden. En heel wat meer die dat probeerden. Maar schromelijk faalden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be