![]() |
FlixTrain valt Thalys aan op lijn Brussel-Parijs
bron: https://www.tijd.be/ondernemen/trans...utm_source=SIM
Flixbus, Flixtrein,... binnenkort zal de nmbs "geflixt" zijn als het zo doorgaat. Veel goedkopere tickets en wellicht iets minder luxe en iets langer onder de baan. Maar wie maalt daar nu om als "gewone" reiziger. Nog beter nieuws is dat ze ook belgische tussenstations zouden aandoen. Hopelijk is dat het begin van het einde van de monopolie van de N.M.B.S. Ik hoop dat ik in mijn leven de immer blijvende arrogantie van de openbare spoorwegen nog zie vloeren. Weg met hun monopolie en hun gebrekkige, amateuristische dienstverlening die stoelt op zwaar overgewaardeerde ambtenaren met ouderwetse en totaal achterhaalde statuten die pokkeveel geld kosten aan de staat zonder dat er iets tegenover staat....behalve regelmatige stakingen. |
Citaat:
De NMBS is een geldverslindend reliek uit het verleden waar we zo snel mogelijk vanaf moeten geraken. Elk jaar verkwisten we ruim 3 miljard € belastinggeld in die bodemloze put. |
Wat Flixtrain wil aanbieden bestaat eigenlijk al onder de naam IZY, de lagekostenmaatschapij van Thalys. Bovendien zullen die Flixtreinen niet op interessante tijdstippen rijden, want om ticketprijzen laag te houden zullen ze hoogstwaarschijnlijk enkel rijpaden kopen buiten de spits.
(herbenuttigen in Brussel-Noord tijdens de spits is praktisch bovendien onmogelijk) |
Wa ne zever wordt er weer verkocht door de idiote kranten-jounalisten!
Citaat:
De route zal vermoedelijk die zijn die de TEE-treinen vanaf de jaren 60 tot de overname door thalys gebruikten (Brussel-Mons-Auloye-SaintQuentin- Compeigne-Creil-ParisNd. Die hadden met hun snelste verbinding zonder stilstand 2h26' nodig tussen Brussel en Parijs. Dus met een stilstand in Saint-Quentin zal die ook ongeveer 2:30h nodig hebben, dus vet een uur langer dan de thalys. |
Citaat:
|
Hoe zo'n privébedrijven erbij komen om dergelijk initiatief uit de grond te stampen is mij een raadsel. De concurrentie is moordend, onder andere ook van vliegtuigmaatschappijen, en ze moeten gebruik maken van dezelfde infrastructuur als de NMBS en daarbovenop ook nog de vertragingen van de NMBS erbij nemen...
Gedoemd tot mislukken dus. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als je kijkt naar het rollend materieel van Flix in Duitsland, zie je opgesmukte rijtuigen uit de jaren '80 (UIC Z). Qua trilling en geluidsisolatie mijlenver verwijderd van de TGV's van IZY. Om van reistijd nog maar te zwijgen uiteraard. |
De trein is voor niet-pendelaars (mensen die sporadisch met de trein reizen) een veel te duur vervoersmiddel.
Voor mijn gezin van 4 is de eigen wagen veel goedkoper & flexibeler. Dat zijn de feiten. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:54. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be