![]() |
Pas op voor de trein.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190621_04472276
Die uitleg voor dat ongeval maakt mij toch bang voor die overwegen. Kunnen ze daar echt niks anders op vinden? Dat lijkt mij zo’n procedure uit de 19e eeuw. |
Citaat:
|
Citaat:
Er Werd een defecte trein in de verkeerde richting gereden en daardoor ging de slagboom open terwijl er een andere trein aankwam. Die moet dan een telefoontje krijgen, traag gaan rijden en toeteren. Hij werd niet verwittigd en reed op volle snelheid langs de open slagbomen. |
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/06...-op-het-bot-u/
Als ik de uitleg van de VRT hoor, lijkt het te gaan om een terugrit met E377 zonder dat er SF05 werd opgelegd. Maar ik vind het wel raar dat de hoogfrequent (korte SK) geen bezetting heeft gedetecteerd. Zelfs als de ZAX'en (lange SK's) waren uitgeschakeld in de rijrichting van de terugrit, zou het aanrijden van hoogfrequent (strekt zich uit 50 meter langs weerszijden van de sporen) ook de wegseinen moeten sluiten. |
Hear My Train A Comin'
U kent deze signalisatiepalen wel ![]() Als er geen trein in de buurt is gaat er een wit licht aan/uit om dit aan te geven. Ik maak mij sterk te schrijven dat het in bepaalde situaties moeilijk te zien is dat het witte licht aangeeft dat de 'piste' vrij is. Het witte licht is in de meeste gevallen héél zwak (zwak lampje?) Om het nog erger te maken: als er een felle laagstaande zon op staat zie je het helemaal niet meer. |
Innige deelneming aan het slachtoffer
|
Citaat:
|
Omhfs
Nondemiljaar , ge hebt gelijk :oops::oops::oops::oops::oops:
Innige deelneming aan de familie :-( |
Citaat:
Ik heb die nog nergens gehoord. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Neemt niet weg dat zoiets nooit zou mogen gebeuren. |
Citaat:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20190621_04472631 Mogelijk kan je het artikel niet helemaal lezen. Waar het op neerkomt: Sporen hebben een richting. Zoals bekend rijden treinen links. Dus zijn de detecties daarop aangepast. Voor de overweg is er een detectie die aangeeft dat er een trein komt. Die detectie zet het licht aan de overweg op rood en sluit de slagbomen. Voorbij de overweg is er een detectie die de voorbijrijdende trein detecteert en als die voorbij is dan zet die de overweg terug open. In dit geval werd de goederentrein in panne weggesleept tegen de normale rijrichting in. Bij de overweg werd dus eerst het signaal "overweg vrij" gemeten, dus sloot de overweg niet. En daar zijn die mensen slachtoffer van geworden. Een mens zou kunnen denken dat er niet direct een genie nodig is om te kunnen bedenken dat tegen de richting in rijden het risico inhoudt dat de slagbomen niet correct werken. |
De doorgangen langs de rails van de Staatsspoorwegen worden geopend of geblokkeerd op basis van een detectie van treinen. De detectoren zitten op de rails gemonteerd, het onderscheid aankomen / wegrijden wordt gemaakt door 2 verschillende lengtes van detectoren waardoor de detectie omgekeerd werkt bij een in omgekeerde richting rijdende trein. Even simpel/dom als de veruit meeste verkeerslichten dus. Van zodra een situatie buiten deze standaard-boot valt, gaat het mis, hier faliekant mis omdat de omgekeerde werking te vergelijken valt met een kruispunt met lichten waar beide kruisende wegen groen worden aangeduid. Zonder lichten zouden de weggebruikers meer uitkijken naar andere weggebruikers en nog ongevallen vermijden, met lichten kijken ze naar de lichten ipv andere weggebruikers en duwen gas (of rem) in.
|
Citaat:
|
Moest de NMBS een prive bedrijf zijn er was al een hagel kritiek met verwijt winstbejag op kap van veiligheid gepasseerd.
Nu is van tragisch... blabla. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:05. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be