![]() |
N-VA zet het mes op keel van Open Vld en CD&V.
N-VA zet het mes op keel van Open Vld en CD&V.
Citaat:
|
Dan zetten ze ook het mes op hun eigen keel want vld en cd&v zijn ook incontournable.
|
Citaat:
|
Citaat:
NVA met haar monde vol tanden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
NVA heeft de macht om federaal de hele boel te blijven blokkeren en ze kan dan doen zonder kleerscheuren op te lopen want de schuld ligt voor eens en voor altijd bij de PS, die pertinent weigert om zelfs maar te praten. Zelfs al komt daar op termijn verandering in, de perceptie dat de PS de blokkerende factor is, zal altijd overeind blijven. Dus ik zie niet in hoe de NVA met haar mond vol tanden staat. Ze zitten in een zetel. |
Citaat:
Maar ik kan mij vergissen, hé... |
Citaat:
|
Citaat:
gaan ze echt Vlaanderen blokkeren omdat ze niet in een federale regering worden opgenomen? Maw 5 jaar lang een Vlaamse regering in lopende zaken gaan ze kunnen uitleggen aan hun kiezers? |
Citaat:
|
Citaat:
De NVA heeft stemmen verloren? Maar vertegenwoordigt nog steeds veel meer kiezers dan bovenvermelde partijtjes, dus... Zou straks een mooie "regering" worden als die kliek partijtjes samen iets gaan moeten beslissen! Allemaal cadeautjes uitdelen maar zonder de nodige centen om het te betalen. Nochtans een mooie kans voor Vlaanderen en de Vlamingen om zich eens serieus af te zetten tov de Franstaligen mochten ze aansluiten bij de NVA en het VB! Liever loopjongens van Bruxelles en Wallonië blijven... |
Citaat:
Wat de financieringswet betreft, zit Di Rupo volledig geïsoleerd in zijn commentaar, ook binnen de PS. Er is dus helemaal geen 'urgentie-gevoel' bij de Franstaligen. En btw, dit heeft niks te maken met de Vlaams regeringsonderhandelingen, hé. Feit blijft, indien VLD en/of CDV niet toehappen, komt er geen Vlaamse regering met een meerderheid in het Vlaams Parlement. |
Citaat:
leuk regeren.... |
Citaat:
|
Citaat:
Het volstaat dus in theorie dat Bourgeois of zijn vervanger het vertrouwen vraagt van de huidige regering en alles valt in zijn plooi. Politiek is dan een andere vraag. Ik zeg 'politiek' maar eigenlijk gaat het om particratie en regeringsverklaringen en - afspraken. |
Citaat:
Daarnaast: dan zou niet alleen de nva met de mond vol tanden staan, maar het hele trio nva-vld-cd&v. |
Citaat:
|
Citaat:
de schuld ligt voor eens en voor altijd bij de NVA ... is de overtuiging in Wallonië. Voor herverkiezingen in dat frame, zou ik op mijn blote knieën gezeten zelfs Di Rupo willen bevredigen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be