![]() |
Vlamingen betalen 986 euro per jaar aan Walen en Brusselaars
De verkiezingen zijn al een tijdje voorbij en hopla, daar komt alweer een onderzoek naar hoeveel WalloBrux ons kost:
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...aars~a25f0abe/ €1000 per Vlaming per jaar... Wie wil dit nog blijven betalen? Onze pensioenen worden onbetaalbaar, onze wegen worden niet meer hersteld, het milieu gaat kapot en er zijn investeringen nodig om dit te verbeteren,... |
Charleroi is de best bestuurde stad van't land. Een gezin met 3 kinderen ontvangt meer dan eenentwintigduizend € per jaar.
Nu buiten dat, van de week een vraag gehoord. Noem vijf dingen/zaken waar het Waalse product beter is dan het Vlaamse. Al die subsidies over al die decennia moeten ergens toch wel iets hebben opgeleverd, niet? |
Citaat:
Vlaams Brabant , Waals Brabant, Oost Vlaanderen, Antwerpen, dragen bij. De andere provincies, dus inclusief West Vlaanderen en Limburg, nemen af. Ik pleit voor het herstel van het hertogdom Brabant. Puur op basis van de cijfers. |
Citaat:
Tijd dus om Limburg, en eigenlijk ook West-Vlaanderen aan Wallonië over te dragen. Vlaanderen krijgt dan Waals-Brabant, behalve uiteraard indien de Brabanders niet wensen bij te dragen voor luiaards, en hun eigen weg wensen te gaan. |
Citaat:
|
dus is de leugen van 16 Millarden ook al doorprikt
|
Heeft de studie correcties ingebouwd voor de pendelaars ? Vele Brantenaars - die het meeste bijdragen volgens de studie -, maar ook Antwerpenaars en Oost-Vlamingen werken in de hoofdstad.
Ik ben eveneens groot voorstander om de provincie Brabant te herenigen. |
Citaat:
Prulstudie trouwens. Betaald door de NVA waarschijnlijk met opgelegde methodologie. |
Citaat:
Citaat:
|
Veel fantasie.
Er zijn er hier heel veel met heel veel fantasie. |
Citaat:
|
Citaat:
Nog mooier samen met Nederlands Limburg. Maar dat was eigenlijk altijd al één provincie, toch? ;-) |
Citaat:
Waar het hierover gaat is waarschijnlijk hoofdzakelijk de interpersoonlijke herverdeling via de sociale zekerheid op basis van woonplaats. En dan dragen rijkere provincies zoals Vlaams Brabant meer af dan armere zoals Antwerpen. |
Citaat:
De grootste leugenaars zijn de ontkenners van de transfers. |
Citaat:
Ik ben antwerpenaar en I want my money back! Of ge erkentelijk zijt of niet. Want ik heb nog nooit (ik herhaal: nog nooit) 1 Limburger 'dank u' horen zeggen voor al die tientallen jaren van transfers. Gij wel? |
Citaat:
|
Citaat:
Dat niet relevant. En aan de reacties die je ooit gaf op bepaalde zaken die ik schreef zou je dat moeten weten. Ik weet in ieder geval wel wet 'jouw provincie'(sic) (en jouw stad... naar eigen zeggen ten minste) is. Je denkt daar de draagkracht van jouw beweringen uit te kunnen putten. |
hahaha
belgie redden door de vlamingen tegen elkaar op te zetten eendracht maakt macht op zijn belgisch |
Citaat:
Wij wonen in Vlaanderen. Punt. |
Citaat:
Dat onze wegen niet hersteld worden dat lijkt mij een beetje ver gezocht want overal ten velde is men wel aan de wegen bezig op huidig ogenblik. Vannacht nog eens van de kust richting Antwerpen gereden en ik kan u vertellen dat het een bouwwerf was de weg. De herstelde banen voldoen om het op een racen te zetten zoals ik echt verschillende wagens, meestal met de kentekenplaten GB, D, NL, F ... heb zien doen.:roll: Die blijven buiten schot qua boetes betalen denk ik. Dat zou anders handig zijn om de ver lege staatskas een beetje bij te spijzen of zie ik dat weer maar eens verkeerd? Ik ben vannacht zelfs gelijk terug richting kust gereden daar ik dacht: ik ga daar morgen géén uren in de file staan. Veel vrachtwagens op de baan vorige nacht die waarschijnlijk mijn bovenstaande mening deelden. ;-) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:16. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be