![]() |
De scholen moeten zwarter worden!
Uit de DS
,,Witte scholen straffen'' BRUSSEL - Scholen die witter zijn dan wit, moeten volgens Urbain Lavigne een deel van hun middelen verliezen. Het stoort de afgevaardigd bestuurder van het gemeenschapsonderwijs dat concentratiescholen steeds ,,zwarter'' worden en ,,witte scholen'' steeds witter. ,,De scholen moeten een afspiegeling zijn van de samenleving'', zei Lavigne op de voorstelling van de brief die hij aan de minister van Onderwijs, Frank Vandenbroucke (SP.A), schreef. ,,Daarom zou het niet mogen dat de ene school alleen witte leerlingen telt, terwijl de andere school een kilometer verder een concentratieschool is.'' Als voorbeeld gaf Lavigne het onderwijs in Mechelen. De afgevaardigd bestuurder stelt voor om dat onevenwicht dringend te herstellen. En de beste manier daarvoor is volgens hem een financiële straf. ,,We zouden de scholen die 'te wit' zijn een deel van de werkingsmiddelen kunnen afnemen'', stelt Lavigne voor. ,,Maar dat zal eerder voor het katholieke net van toepassing zijn dan in het gemeenschapsonderwijs.'' Dat is een overtuiging die Mieke Van Hecke, de algemeen directeur van de katholieke koepel, eerder al heeft betwist. Volgens haar is het gemeenschapsonderwijs even ,,wit'' als de scholen van het katholieke net. Urbain Lavigne ziet ook wel iets in het ,,Rotterdamse model''. Het bestuur van de Nederlandse stad stelde deze week voor om dubbele wachtlijsten op te stellen, één voor allochtonen en één voor autochtonen. Die zouden aangepast zijn aan de omgeving van de school. De allochtone wachtlijst is dan evenredig met het aandeel allochtonen in de buurt. ,,Een interessant spoor'' noemde Lavigne dat. In de brief aan de minister van Onderwijs doet het gemeenschapsonderwijs ook zijn beklag over de besparingen in het volwassenenonderwijs. ,,Wij zijn de laatste drie jaar sterk gestegen'', zegt Lavigne. ,,En de besparing op het aantal leerkrachten is in het volwassenenonderwijs op die laatste drie jaar gebaseerd. Daardoor moeten wij, met ons marktaandeel van dertig procent, zeventig leerkrachten inleveren. Terwijl het katholieke net, dat de helft van de markt in handen heeft, maar 30 leerkrachten volwassenenonderwijs verliest.'' Urbain Lavigne stelt voor om het aantal leerkrachten te bevriezen op het niveau van dit jaar, zoals in het secundair onderwijs gebeurt. Misschien dat Madame Onkelinx begint met het goede voorbeeld te geven en haar kinderen (van haar en die drugsdealer) op een "zwarte" school zet. |
Wat met de vrije keuze van onderwijs ?
En waarom de witte scholen straffen en de zwarte niet ? |
Wat is dit nu weer voor een belachelijk idee? Lavigne wil weer eens proberen om de boel te forceren door er quota op te zetten. Idioot! Wat wij nodig hebben, zijn meer schoolopbouwwerkers. Dit zijn mensen die niet zozeer aan algemene studentenbegeleiding doen, dan wel actief probleemscholieren en studenten opzoeken en hen motiveren en helpen op hun parcours doorheen ons onderwijssysteem. D�*t werpt zijn vruchten af, zoals op de Hogeschool Antwerpen door "Schoolbrug" onlangs nog maar eens is bewezen.
Het is toch vrij logisch dat er "witte" scholen zijn : Katholieke scholen zien zowiezo minder moslims passeren. ASO-scholen zien ook minder moslims passeren. Het is nog steeds een feit dat voornamelijk Marokkanen zwaar ondervertegenwoordigd zijn in het ASO, en zwaar oververtegenwoordigd in het BSO. In plaats van alle mogelijke maatregelen te nemen om de nummertjes juist te krijgen, zou men beter zijn tijd en moeite steken in het motiveren van scholieren ! Geen betere methode om de verhoudingen terug juist te krijgen, en bovendien vermijdt men dan problemen als men merkt dat er niet genoeg allochtonen zich willen inschrijven om alle plaatsen op te vullen. met vriendelijke groeten |
En dan zijn er nog steeds mensen die beweren dat wij in een multiculturele samenleving, leven.
Er zijn bij ons wel heel erg veel vreemdelingen maar zowel zij, als wij ook leven totaal niet samen met hen. Nu dat steeds meer politici beginnen in te zien dat het multicultureel experiment een totale flop is geworden, wil men ons d.m.v. wetten deze samenleving opdringen. In Ex-Youguslavië heeft Tito hetzelfde gedaan. Wij weten allemaal hoe dat geeindigd is. Blijkbaar willen die socialisten/Stalinisten steeds meer Stalinistische dwangmethodes opdringen om door te zetten wat hun willen hebben, maar het grootste gedelte van het volk niet wil. Ik vind dat hier in de grofste mate afbreuk wordt gedaan aan de persoonlijke rechten van het individu. Als ik mijn kind naar een blanke school wil laten gaan moet dat mijn recht zijn. Immers mogen moslims hun kinderen, toch ook naar een koranschool laten gaan. Bepaalde politici willen nu eenmaal niet inzien dat mensen verschillend zijn en ook verschillend willen blijven. Het linkse fascisme begint steeds ergere vormen aan te nemen in dit land. |
Citaat:
Enneuh... wat met Jodenscholen? |
Volledig akkoord!
Men heeft het onderwijs al dertig jaar kapotgemaakt en vindt het nog niet genoeg. Alhoewel er wat ontbreekt in je betoog: ook het lerarenkorps moet gehermotiveerd worden. En dat gaat niet over geld, maar over respect zowel vanwege de leerlingen als vanwege hun ouders. Op een oudernamiddag kreeg IK als eerste vraag van de leraar, in bijzijn van mijn kinderen: "hebt ge geen job voor mij in uw bedrijf?" Echt voorbeeldig! Citaat:
|
Citaat:
Of is het weer "Juden raus" voor jou :twisted: |
Citaat:
______________________ Hoeveel Imams hebben al aan uw deur gebeld met de Koran onder hun arm? De Openbaringen van Flippend Rund, 320 |
Citaat:
|
Wij worden door de politiek-correcte klasse langzamerhand in de richting van een neo-racistische maatschappij geleid, waarbij de rechten van een persoon afhankelijk worden gemaakt van zijn/haar raciale of etnische achtergrond. Dit staat compleet haaks een centrale verworvenheid van de Verlichting, namelijk de opvatting dat mensen strikt als individuen moeten behandeld worden, en niet als exemplaren van één of andere groep.
De opsplitsing in zwarte en witte scholen is een fenomeen dat natuurlijkerwijs voortvloeit uit het feit, dat het gemiddeld IQ (verbaal en niet verbaal) tussen autochtone en allochtone leerlingen sterk verschilt. Volgens het grootste onderzoek dat terzake in België werd gevoerd (LOSO-onderzoek, KUL) bedraagt het verschil ongeveer 1 sd inzake non-verbaal IQ en 2 sd inzake verbaal IQ. Naarmate dit verschil afneemt met de tijd, zal ook de tendens tot opsplitsing in 'zwarte' versus 'witte' scholen verdwijnen. Het grootste schandaal van ons huidig onderwijs is de mishandeling waaraan goedbegaafde leerlingen worden blootgesteld. Leerlingen met een IQ van 120 of meer (pakweg 25% van het totaal) kunnen, mits vier �* vijf uur studeren per dag, hun ASO-diploma halen op pakweg vier in plaats van zes jaar. Dit blijkt uit de litteratuur terzake, en ik heb het proefondervindelijk bij mijn eigen kinderen kunnen vaststellen. Het schoolsysteem ontneemt deze kinderen dus minstens twee jaar van hun leven. Het doel van deze ingreep kan alleen maar zijn wat John Taylor Gattor 'Dumbing down' noemt: afstomping tot onderhorigheid en gewenning aan externe controle. http://www.johntaylorgatto.com/underground/toc1.htm http://www.educationreformbooks.net/dumbing_down.htm Dit is al schandalig genoeg, maar de maatregel die nu wordt voorgesteld, gaat nog een stap verder. De beter begaafde (in hoofdzaak 'witte') kinderen worden officieel geïnstrumentaliseerd: ze moeten dienen als 'gunstige leeromgeving' voor anderen en moeten daartoe een groot deel van hun eigen ontwikkelingskansen opofferen. Een meer totalitair en meer bolshevistisch idee is nauwelijks denkbaar. Het is heel merkwaardig dat de politieke klasse enerzijds voortdurend de mond vol heeft over 'gelijke kansen', maar tegelijk ongelijke kansen met kracht promoot. De voorgestelde maatregel leidt tot twee vormen van ongelijke kansen: de meer begaafden moeten ontwikkelingskansen opofferen, en de witte bewoners van 'witte buurten' moeten minder kansen opofferen dan de bewoners van 'zwarte buurten', omdat die laatsten omwille van de afspiegelingsplicht in scholen met een lager leerpeil moeten geplaatst worden. Het beste zou zijn dat de staat volledig zijn vingers van het onderwijs afhoudt. Hoe vrijer een school, hoe beter; hoe vrijer de gezinnen bij de onderwijskeuze, hoe beter; hoe vrijer de leraren , hoe beter; hoe individueler de aanpak van ieder afzonderlijk kind, zonder catalogering volgens ras of afkomst, hoe beter. Beter voor de kinderen, wel te verstaan; niet voor de politieke klasse. En daar wringt het schoentje natuurlijk. |
Men zou zich beter eens afvragen waarom iedereen uit deze zwarte scholen wegvlucht. Als je je kinderen naar een school moet sturen waar zowat iedereen brost, leraars afgeslagen worden, drugs gedeald(t?) worden, dan is de keuze snel gemaakt.
|
Citaat:
|
Leg quota op, spreid 'zwarte' kinderen over het hele schoolnet en het probleem is opgelost.
|
Citaat:
|
Als we nu eens alle zwarte pieten die nu zo veel voorkomen eens terug naar school sturen ?
|
Ik ben ook wel in grote lijnen akkoord met je uiteenzetting. De overheid zou echter beter moeten tussenkomen in de kosten van het onderwijs of door beurzen voor meer begaafde kinderen uit minder kansrijke famillies, van welke oorsprong die ook zijn. Dat zou een gelijke kansenbeleid zijn. Niet al die artificiele rommel om meer van hun vriendjes een een jobke te helpen.
Citaat:
|
Citaat:
|
'k hem ne zoon die vroeger naar een witte eliteschool ging.
Nu gaat die sinds enkele tijd naar een andere school en in eerste instantie ging dat redelijk goed. Nu is die school echter zwarter aan het worden en nu gaan zijn punten ook achteruit.... zou ik dan toch kleurenblind zijn ?? |
Citaat:
|
wij natuurlijk he...
mijne zoon doet dat toch... hij spreekt zelfs al MaroVlaams met momenten... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:04. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be