Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato
(Bericht 9063761)
Vlaanderen en Brussel in een federatie met Nederland en Wallonië naar Frankrijk.
Op deze manier wordt het probleem eenvoudig opgelost.
In deze federatie komen de Nederlandse provincies Limburg ,Brabant en Zeeuws Vlaanderen
in de Vlaamse deelstaat van de federatie.
|
Ik heb er hier in de loop der jaren al meermaals op gewezen en in detail uitgelegd dat de stelling "Wallonië naar Frankrijk" absoluut niet zo simpel is als hier wordt voorgesteld.
Ik zal dat nu niet terug uitleggen, maar er van uitgaan, zoals u kennelijk doet, dat Frankrijk zomaar in dat spel zal meespelen is een grove misvatting. Bedenk in die optiek misschien ook eens dat als de huidige staat België ophoudt te bestaan, ook de huidige staatkundige indelingen en uw huidige zogenaamde "taalgrens" meteen ophouden te bestaan : ergo, wees er van overtuigd dat er dan in de eerste plaats zal moeten onderhandeld worden (onder andere met Frankrijk) over waar de "scheidingslijn" precies ligt.
En naast de onderhandelingen over de flinke compensaties die Frankrijk in voorkomend geval zonder enige twijfel zou eisen, is er onder andere ook nog de visie van Frankrijk op wat "Vlaanderen" is : hier op dit forum wordt steeds vergeten dat Vlaanderen nu reeds voor een deel in Frankrijk ligt. Kortom, daar waar u wellicht de grens tussen uw Vlaanderen en Frankrijk zou leggen is zowat gegarandeerd zeker niet daar waar Frankrijk deze in voorkomend geval wenst te zien liggen.
Geloof mij, mijnheer, hetgeen u als een " eenvoudige oplossing van het probleem" ziet, zou in de realiteit het openen van lange en harde onderhandelingen met Europa en in casu met uw betrokken buurlanden waaronder Frankrijk zijn, en ik twijfel er geen moment aan dat de uitkomst ervan absoluut niet zou zijn wat ik hier als visie vaststel van de Vlaams-nationalistische forumdeelnemers.
|