Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Collega de hand schudden... elke morgen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=249369)

IJsboer 15 juli 2019 06:33

Collega de hand schudden... elke morgen

Dat we elkaar de hand schudden wist ik al, maar elke morgen opnieuw? Waar komt dat vandaan? Wordt blijkbaar alleen in België gedaan. En voornamelijk in het zuiden. Misschien 1 van de zoveel manieren om tijd te spenderen aan iets dat niet werken is?

Schudt u de collega dagelijks de hand?

Skobelev 15 juli 2019 06:44

De mannen een hand, de vrouwen een kus. Elke dag opnieuw.

Hypochonder 15 juli 2019 06:47

In Wallonië begroeten de mannen elkaar met een kusje, tenzij die andere man een Vlaming is, dan krijgt hij niks van een Waal.

Anna List 15 juli 2019 07:10

mannekes, het is nog geen negen uur, rot allemaal eens op!

laat mij op z'n minst gerust tot ik ne koffie of drie heb gehad.

Hoomer 15 juli 2019 07:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 9067974)
Dat we elkaar de hand schudden wist ik al, maar elke morgen opnieuw? Waar komt dat vandaan? Wordt blijkbaar alleen in België gedaan. En voornamelijk in het zuiden. Misschien 1 van de zoveel manieren om tijd te spenderen aan iets dat niet werken is?

Schudt u de collega dagelijks de hand?

Ik vind als je iemand ontmoet ook al is het dagelijks geef je elkaar ne flinke poot als teken van vrede, punt ander lijn. Een hand schudden zegt veel over de mans die je ontmoet, als je bv. zo een slap polleke krijgt terwijl die idioot een selfie neemt met een O-vormig mondje waarin de gebleekte tanden schitteren weet je dat je letterlijk zo een linkse robbedoes aan de hand hebt, best een trap onder hun komt geven zulke individuen, niks mee aan te vangen wegen te groot soy-boy gehalte. Mensen die wegkijken terwijl je hun hand schud, zelfde trap onder hun kont wegens onbetrouwbaar en ga zo maar verder. Een hand schudden is een manier om de mens tegenover je onmiddellijk te kunnen inschatten.
En bij de vrouwen zou ik zeggen: grab them by the, ach laat maar. ;-)

Hoomer 15 juli 2019 07:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9067981)
mannekes, het is nog geen negen uur, rot allemaal eens op!

laat mij op z'n minst gerust tot ik ne koffie of drie heb gehad.

Koffie is voor pussy's echte mannen drinken kruidenthee bij hun cocopops 's morgens. 8-)

Anna List 15 juli 2019 08:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 9067995)
Koffie is voor pussy's echte mannen drinken kruidenthee bij hun cocopops 's morgens. 8-)

die hebben we hier ook.

los geschepte thee uit de natuurwinkel of Oxfamwinkel uiteraard.

en uiteraard een eerste gesprek over milieu en/of betere opvang voor Afrikaanse vluchtelingen. Rot toch op!

Skobelev 15 juli 2019 08:04

En collega's die ik vijf keer een goede morgen heb gewenst maar die nooit hebben geantwoord, kunnen voor de rest van hun dagen de pot op. ;-)

Bobke 15 juli 2019 08:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 9067995)

Echte mannen drinken whiskey.

Universalia 15 juli 2019 08:22

Ik hou het liever op de manier die onze Chinese vrienden al jaar- en dag doen, een vriendelijke buiging maken zonder aanraken. :-D

Het zou ook best kunnen dat het aan mijn 'smetvrees' ligt dat ik alleen de beleefde buiging maak.

Pandareus 15 juli 2019 08:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9067976)
De mannen een hand, de vrouwen een kus. Elke dag opnieuw.

Idem.

Pandareus 15 juli 2019 08:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 9067994)
Ik vind als je iemand ontmoet ook al is het dagelijks geef je elkaar ne flinke poot als teken van vrede, punt ander lijn. Een hand schudden zegt veel over de mans die je ontmoet, als je bv. zo een slap polleke krijgt terwijl die idioot een selfie neemt met een O-vormig mondje waarin de gebleekte tanden schitteren weet je dat je letterlijk zo een linkse robbedoes aan de hand hebt, best een trap onder hun komt geven zulke individuen, niks mee aan te vangen wegen te groot soy-boy gehalte. Mensen die wegkijken terwijl je hun hand schud, zelfde trap onder hun kont wegens onbetrouwbaar en ga zo maar verder. Een hand schudden is een manier om de mens tegenover je onmiddellijk te kunnen inschatten.

:lol::lol::lol:

Anna List 15 juli 2019 08:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 9067994)

elke morgen?

ik werk hier met 17 vrouwen (er zijn hier 2,5 mannen)

Lof der Zotheid 15 juli 2019 08:41

Ik raak geen andere mensen aan. Niet moeilijk, ik zit veilig verscholen in mijn geheime bunker.

Skobelev 15 juli 2019 08:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9068032)
elke morgen?

Wie is die halve Anna? :-P Begint zijn nick hier met een A?

Anna List 15 juli 2019 09:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9068054)
Wie is die halve Anna? :-P Begint zijn nick hier met een A?

toffe gast, maar hij is gay, wist niet hoe ik t anders moest brengen in deze context. ;-)

Hoomer 15 juli 2019 09:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9068000)
En collega's die ik vijf keer een goede morgen heb gewenst maar die nooit hebben geantwoord, kunnen voor de rest van hun dagen de pot op. ;-)

Mijn ouders waren dus kleine zelfstandigen, toen ik op een dag (ik was nog zeer jong 14 of zo) met mijn vader naar onze garage zo een tweehonderd meter van de zaak wandelde om de auto te halen, knikte hij goedendag naar alle mensen die hij ontmoete en dat waren er wel wat, de mensen zaten toen nog buiten aan de deur in de zomer. Toen we in de auto stapte zei mijn vader: "Knappen auto (BMW Bavaria 3.0) waar wij mee rijden he Hoomer" "Weet ge de mensen die we daarjuist gepasseerd zijn, wel die hebben die betaald voor ons, ik zou graag hebben dat je de volgende keer als je die mensen passeert je hen respectvol groet dat is het minste dat je kan doen" Weer een wijze les van mijn vader zaliger die ik nooit vergeten ben. ;-)

Het Verzet 15 juli 2019 09:36

Een hand of ne kus, nee, dat niet, net iets teveel volk daarvoor.
Een hartelijke goeiemorgen of begroeting krijgen ze wel.
En als ze het teveel vinden om te antwoorden, blijf ik het eveneens doen, maar nijp ik er terwijl een goeie af aan hunnen bureau.

Universalia 15 juli 2019 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9068032)
elke morgen?

2,5 mannen, halve gasten? 8O

Bad Attila 15 juli 2019 09:56

De vrouwen een kus, en naargelang het om een Waal of een Vlaming gaat, een kus of een hand.

Iedere dag opnieuw, ik ben immers ambtenaar.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be