Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Flaminganten moeten streven naar eenheidsstaat (https://forum.politics.be/showthread.php?t=24939)

BELGIAN WARRIOR 25 november 2004 17:24

Flaminganten moeten streven naar eenheidsstaat

Ik ben in 77, na het Egmontpakt lid geworden van het Vlaams Blok. Ik heb veel begrip voor wat er bij de Vlaamsgezinde mensen leeft, ook binnen mijn partij. Maar nog steeds vind ik dat de Vlaamsgezinden niet naar secessie moeten streven, maar naar een Belgische eenheidsstaat. De Franstaligen zijn onze landgenoten. Onlangs sprak ik nog met een Franstalige vriend, perfect tweetalig trouwens, en ik merkte -wederom- onze gedeelde culturele interesses. Laten wij streven naar een leefbaar België, waar Vlaanderen en Wallonië elkaar een toegevoegde waarde bieden. Ik weet dat dit binnen de Vlaamse Beweging een taboe is.

Vlaanderen Boven 25 november 2004 17:53

Mooi geprobeerd, Patriot!.

Koenraad Maesschalck 25 november 2004 18:40

Voor mij geld er maar 1 parool:

[size=1]België barst![/size]
België barst!
België barst!
[size=3]België barst![/size]
[size=4]België barst![/size]
[size=5]België barst![/size]
[size=6]België barst![/size]
[size=7]België barst![/size]

Zeno! 25 november 2004 19:06

Nepprofiel....

BELGIAN WARRIOR 25 november 2004 20:25

Jammer dat niemand bereid is om het debat aan te gaan.

Tantist 25 november 2004 20:37

Welk debat? Dat u de Walen wil overheersen? Laat de Walen zichzelf maar overheersen.

Zwart_Geel 25 november 2004 20:39

een vlaams belanger die zegt dat hij is voor een belgische eenheidsstaat is hetzelfde als dat de PS eens een ander antwoord geven op het woord splitsen dan NON....onbestaand MAW.

N.J.S.V. Antwerpen 25 november 2004 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BELGIAN WARRIOR
Maar nog steeds vind ik dat de Vlaamsgezinden niet naar secessie moeten streven, maar naar een Belgische eenheidsstaat.

Het Vlaams Belang is dan ook geen Vlaamsgezinde of flamingantistische partij, maar een nationalistische: Volk wordt Staat! Bijgevolg kan alleen een onafhankelijk Vlaanderen of een verenigd Dietsland tot de opties behoren...

Betweter 26 november 2004 11:25

Vlaams-Nationalistische welteverstaan.

Luddo 26 november 2004 12:10

Citaat:

Ik ben in 77, na het Egmontpakt lid geworden van het Vlaams Blok. Ik heb veel begrip voor wat er bij de Vlaamsgezinde mensen leeft, ook binnen mijn partij. Maar nog steeds vind ik dat de Vlaamsgezinden niet naar secessie moeten streven, maar naar een Belgische eenheidsstaat. De Franstaligen zijn onze landgenoten. Onlangs sprak ik nog met een Franstalige vriend, perfect tweetalig trouwens, en ik merkte -wederom- onze gedeelde culturele interesses. Laten wij streven naar een leefbaar België, waar Vlaanderen en Wallonië elkaar een toegevoegde waarde bieden. Ik weet dat dit binnen de Vlaamse Beweging een taboe is.

Belgische strijder,
Zoals de situatie nu is ben ik voor "België Barst".

Moest dit land democratisch bestuurd worden
- zonder grendels
- zonder dubbele meerderheden
- zonder vetorecht
- zonder pariteiten
- met het systeem 1 man/(m/v) 1 stem (evenveel stemmen voor een Vlaamse als voor een Waalse volksvertegenwoordiger
ga ik voluit voor een unitair België!

In dit geval ben ik ervan overtuigd dat de Walen binnen het jaar de splitsing van België zouden afwingen!

Fieseler 26 november 2004 12:47

[
Citaat:

QUOTE=BELGIAN WARRIOR]Ik ben in 77, na het Egmontpakt lid geworden van het Vlaams Blok.
Vraag dan maar dringend uw kaart van Het Vlaams Belang aan en stort uw bijdrage.
Wij zullen wel voor de rest zorgen.
Maak jij ondertussen in uw instelling maar lekker reklame voor het Vlaams Belang maar kijk uit want de opvoeders zijn meestal linksgeoriënteerd.

Tantist 26 november 2004 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
In dit geval ben ik ervan overtuigd dat de Walen binnen het jaar de splitsing van België zouden afwingen!

Ik ook, want de Franstaligen hebben altijd al zelfbestuur gewild binnen de Belgische context: ofwel door Vlaanderen mee te regeren, ofwel door federalisme. Cfr. Destrée...

Philips Inc. 26 november 2004 16:27

Citaat:

Bij mijn weten was jij nog niet geboren in '77, Patriot ...

jOOSt 26 november 2004 16:54

Citaat:

Wat een grap!

BELGIAN WARRIOR 26 november 2004 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Belgische strijder,
Zoals de situatie nu is ben ik voor "België Barst".

Moest dit land democratisch bestuurd worden
- zonder grendels
- zonder dubbele meerderheden
- zonder vetorecht
- zonder pariteiten
- met het systeem 1 man/(m/v) 1 stem (evenveel stemmen voor een Vlaamse als voor een Waalse volksvertegenwoordiger
ga ik voluit voor een unitair België!

Dat zijn allemaal hypotheses. "De" Walen bestaan trouwens niet.

N.J.S.V. Antwerpen 26 november 2004 19:02

Citaat:

"De" Walen bestaan trouwens niet.

Zeker wel. Wat niet bestaan, zijn de "belgen", omdat den belgiek bevolkt is door twee volkeren.

Confucius 26 november 2004 20:21

Dementie slaat toe, triestig...

PAJOT 26 november 2004 20:24

[size=7]ZO-OT[/size] :lol:

Jan van den Berghe 26 november 2004 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Mooi geprobeerd, Patriot!.

Inderdaad. Nepprofiel.

Pieter de Coninck 26 november 2004 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Voor mij geld er maar 1 parool:

België barst!
België barst!

Voor mij is ze al gebarsten. Alleen nog in stukken vallen en salut en de kost.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be