![]() |
Windows herkent bestanden niet
Ik heb iets vreemd opgemerkt vandaag, zijnde dat Windows 7 de aanwezigheid van bestanden niet meer herkent indien deze na ongeveer april 2019 zijn toegevoegd en/of veranderd.
Zo heb ik een directory met 33 bestanden, en als ik de zoekfunctie *.* ingeef, krijg ik maar 20 resultaten. Oorzaak? Windows 7 aan het crashen? . |
Zitten er soms geen verborgen bestanden tussen ?
Kan je eventueel bij de folder opties aanpassen. |
Citaat:
Computer pictogram (meestal op tabblad) of de naam die men er zelf aan gegeven heeft klikken. Openen en daar bij organiseren map- en zoekopties 'organiseren' klikken en map- en zoekopties en daar 'weergave' verborgen mappen,bestanden en stations niet weergeven veranderen naar weergeven? Geen idee of dit een oplossing kan bieden. (niet vergeten terug te zetten naar NIET weergeven) Misschien heeft het er niets met te maken maar Windows 7 loopt op zijn "einde' januari 2020 geen ondersteuning meer. p.s. Laatst zag ik bij één van de pc's met Win 10 op een bericht om een update te doen naar Versie 1903. Ik heb dat even gaan opzoeken en kwam tot de vaststelling dat die mensen die een PC draaien hebben met een AMD processor aan boord hier best even met opletten dat te doen. :? Ik heb het dan maar niet gedaan daar mijn kennis zover niet reikt. :| |
Hier iets mee: https://turbofuture.com/computers/Ho...-Search-Index?
Nu sowieso, de Windows zoekfunctie, en hun indexing, zuigt apenoten. Open powershell en run: Get-childitem -path [het pad] -recurse -file |
Citaat:
Citaat:
Of zou het 'probleem' te zoeken vallen dat men zoals ik al schreef bij Microsoft het einde van Win 7 aan het inluiden is en dat via bepaalde softwarematige zaken duidelijk wil maken om de gebruiker er toch toe aan te zetten over te schakelen naar win 10? Naast dat alles kan je natuurlijk ook opteren voor één of andere Linux versie dat komt even goedkoper uit. Tal van Linux distributies voorradig. :-D |
Citaat:
Gooi die uit het raam ! |
Citaat:
Ik heb ze beiden draaien Win 7 & Win 10 maar ik maak toch nog steeds meer gebruik van de pc met Win 7 op. Een Linux distributie staat op een usb stick. |
Citaat:
Nu las ik ergens ten Internet velde het volgende: Citaat:
How to search inside PDFs with Windows Search? Persoonlijk gebruik in niets van Adobe. Ik gebruik voor .pdf Foxit Reader (op Win7/Win10 64bit pc) Géén idee van of u er met geholpen bent geweest. :| |
Draai anders ADWCleaner eens.
Test op malware enzo. Kan nooit kwaad, en het is nog een gratische versie ook. https://nl.malwarebytes.com/adwcleaner/ |
Citaat:
Tevens kan je naast EEK ook ADWcleaner gebruiken. Vriendelijke mensen ook daar bij Emsisoft Nieuw Zeeland. Ik gaf eens een klein woordfoutje in het programma door in mailtje naar Emsisoft toe in het Engels omdat ik dacht, dat zal het best zijn in het Engels maar men schreef snel terug: U mag dat in het Nederlands schrijven ook, no problem. :lol: |
MalwareBytes heeft ook een anti-rootkit programma. (wel nog steeds in BETA)
Dat is al best een tijd dat die in de BETA versie blijft 'steken'. |
Citaat:
Bestanden voor Datum zijn zichtbaar, bestanden na Datum zijn niet zichtbaar. Wat kan daar nu de oorzaak van zijn ? En neen al die rotzooi programmas installeren zoals Uni voorstelt is geen oplossing. Zoeken waarom de index van al uw bestanden niet meer actueel is wel gezien daar de oorzaak van uw problemen ligt. https://www.winhelponline.com/blog/r...-fix-problems/ |
Citaat:
|
Nu ja, eerlijk gezegd gebruik ik de zoek functie van Windows nooit.
Er zijn betere tooltjes, en nog gratis ook. Agent Ransack is er zo eentje. De gratische versie van de grotere broer Filelocator Pro. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk dat de reden daarvoor is: even de aantrekkingskracht van de aarde testen. (9,81m/s² geloof ik) :| |
Mijn map download is plots opgedeeld naar datum. Ik heb er een hekel aan maar krijg het niet terug naar het oude.
|
Citaat:
![]() Op view klikken en de gewenste view aanklikken. |
Laatst zag ik bij één van de pc's met Win 10 op een bericht om een update te doen naar Versie 1903.
Die gedaan, duurde even, op een pc met AMD en verder geen problemen ondervonden. Voor de fans: What's new in Windows 10, version 1903 IT Pro content Ik moet dat op die pc nog eens nader bekijken of er geen 'duistere' instellingen bijgekomen zijn. :rofl: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:51. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be