Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Hier zijn de massavernietigingswapens van Saddam. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=2494)

Antoon 24 maart 2003 14:53

Op 150 km ten zuiden van Bagdad, bij de stad Najaf, is het Amerikaanse leger een eerste grote, ultra-gesofistikeerde chemische wapenfabriek tegengekomen ( complex van 40 hectare ).

Het complex was beschermd door een electrische omheining en was gecamoufleerd opdat het zou uitzien als verlaten barakken in woestijnzand.

De Iraakse generaal en zijn 70 manschappen die het complex beheerden en verdedigden hebben zich overgegeven.

Verder wordt er reeds melding gemaakt van een tweede similaire ontdekking, maar dat bericht kon nog niet worden bevestigd.

Had Bush dan toch gelijk?

alpina 24 maart 2003 15:40

Je mag niet te snel zijn met je conclusies want er is nog steeds niet aangetoond dat er in deze fabrieken verboden wapens werden gemaakt.

Calle 24 maart 2003 15:46

Hmm, ultragesofistikeerd ?

Hoax, hoax, hoax :)

Er is nog niks gevonden, en nog niks bewezen ...

En de Joden zouden dit bericht uitgebracht hebben.

Groene T 24 maart 2003 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Hmm, ultragesofistikeerd ?

Hoax, hoax, hoax :)

Er is nog niks gevonden, en nog niks bewezen ...

En de Joden zouden dit bericht uitgebracht hebben.

De Joden zijn de amerikanen... niet ?

Kotsmos 24 maart 2003 16:08

heeft er hier iemand verdere info? Noch op CNN.com, noch op BBCWorld.com vind ik er iets over...

S. 24 maart 2003 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
heeft er hier iemand verdere info? Noch op CNN.com, noch op BBCWorld.com vind ik er iets over...

Mag weg

S. 24 maart 2003 17:08

Citaat:

Mag weg

S. 24 maart 2003 17:08

Citaat:

http://193.121.55.226/tt/tt.php?p=146&g=1&s=0&r=0&x=1

TomB 24 maart 2003 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Op 150 km ten zuiden van Bagdad, bij de stad Najaf, is het Amerikaanse leger een eerste grote, ultra-gesofistikeerde chemische wapenfabriek tegengekomen ( complex van 40 hectare ).

Het complex was beschermd door een electrische omheining en was gecamoufleerd opdat het zou uitzien als verlaten barakken in woestijnzand.

De Iraakse generaal en zijn 70 manschappen die het complex beheerden en verdedigden hebben zich overgegeven.

Verder wordt er reeds melding gemaakt van een tweede similaire ontdekking, maar dat bericht kon nog niet worden bevestigd.

Had Bush dan toch gelijk?

Ik zag dit vanmorgen op TV, ze waren er wel niet zeker van dat de fabriek actief was. Misschien even uw bron vermelden?

Frolic 24 maart 2003 17:26

http://www2.omroep.nl/nos/irak/pagin..._chemisch.html

Antoon 24 maart 2003 18:13

P.'s bron is de VRT teletekst, oftewel de vlaamse groenlinkse pravda :roll: . Nu begrijp ik zijn standpunten in de forum.

Mijn bronnen voor mijn nieuwsbericht hierboven:

amerikaanse bron, fox
nederlandse bron, nos
britse bron, bbc
israelitische bron, jpost

Hetzelfde nieuws kun je trouwens ook terugvinden bij de franse AFP, de Duitse DPA en ook BELGA.

Kotsmos 24 maart 2003 18:27

Uw Nederlandse bron haalde haar mosterd(gas! mwahahahaha! ke, rustig verder) bij uw Amerikaanse en Israelische bron. Het nieuws dat deze twee bronnen brachten is door het Pentagon expliciet als VOORBARIG besptempeld. Uw Britse bron (toch de URL die gij daar geeft) meldt enkel dat de VS-troepen enkele sites onderzoeken.

Bronnenkritiek, het is me wat he!

Antoon 24 maart 2003 18:31

Citaat:

Bronnenkritiek, het is me wat he!
Hahaha. :lol: nu moeten we de bronnen van de bronnen nagaan.
't Was een goeie.

In ieder geval is de combinatie van mijn bronnen (afp, dpa, belga, fox, jpost, bbc en nos) vollediger dan de teletekst van de vrt.

Kun je hier mee leven?

Kotsmos 24 maart 2003 18:33

Niet echt, vermits al uw bronnen uiteindelijk teruggaan op één Israelische journalist en anonieme berichten uit het Amerikaanse leger.

En als je bronnenkritiek in het belachelijke trekt kan je niet verwachten dat anderen uw berichten serieus nemen...

Antoon 24 maart 2003 18:37

Citaat:

Niet echt, vermits al uw bronnen uiteindelijk teruggaan op één Israelische journalist en anonieme berichten uit het Amerikaanse leger.

En als je bronnenkritiek in het belachelijke trekt kan je niet verwachten dat anderen uw berichten serieus nemen...

Ik trek bronnenkritiek niet in het belachelijke. Het was niet cynisch bedoeld, ik moest er gewoon om lachen.

Wat anders niet eerlijk is, dat is dan het feit dat jij het nodig vindt om zoveel bronnen te reduceren tot één klein zionistisch gerucht.

Laten we de volgende dagen dan zien of het nieuws bevestigd of ontkend wordt.

Ten laatste blijf ik erbij dat de vrt, niet in he minst haar teletekst dienst, absoluut geen geloofwaardige bron is.

Kotsmos 24 maart 2003 18:51

Citaat:

Ik trek bronnenkritiek niet in het belachelijke. Het was niet cynisch bedoeld, ik moest er gewoon om lachen.

Wat anders niet eerlijk is, dat is dan het feit dat jij het nodig vindt om zoveel bronnen te reduceren tot één klein zionistisch gerucht.

Laten we de volgende dagen dan zien of het nieuws bevestigd of ontkend wordt.

Ten laatste blijf ik erbij dat de vrt, niet in he minst haar teletekst dienst, absoluut geen geloofwaardige bron is.

De VRT op zich misschien niet, maar het Pentagon op dit vlak, vermits ze tegen hun eigen zaak spreken, wel.
In elk geval heb je gelijk: afwachten en kijken wat er van wordt. Tot nader is er nog niets bevestigd van wat er in uw eerste post stond en blijft het dus een GERUCHT. Een anti-Zionistische houding is mij vreemd, dus ik ga geen berichten afbreken enkel en alleen omdat ze afkomstig zijn van een Israeli.

S. 24 maart 2003 18:51

Bericht staat ook op de communistische site van het Belang van Limburg.

Antoon 24 maart 2003 18:56

Citaat:

In elk geval heb je gelijk: afwachten en kijken wat er van wordt.

Akkoord.

Wordt het bericht officieel ontkend, dan ben ik de eerste om te melden dat ik mij heb vergist.

Toch heb ik de indruk dat er chemische en biologische wapens gaan worden gevonden. Ik hoop alleen maar dat we geen chemische of biologische tegenaanval van die gek moeten meemaken.

Frolic 24 maart 2003 18:59

Citaat:

Citaat:

In elk geval heb je gelijk: afwachten en kijken wat er van wordt.

Akkoord.

Wordt het bericht officieel ontkend, dan ben ik de eerste om te melden dat ik mij heb vergist.

Toch heb ik de indruk dat er chemische en biologische wapens gaan worden gevonden. Ik hoop alleen maar dat we geen chemische of biologische tegenaanval van die gek moeten meemaken.

Wij zullen niks meemaken. Buiten een zalige lentezon!

michr.oscoop 26 maart 2003 17:25

Citaat:

[
.

Jij geloofde zeker ook Powell die een paar camions liet zien en erbij vertelde dat het mobiele chemische fabrieken waren...Zouden de Frogs en de Krauts dan echt zo dom zijn als de Amerikanen denken?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be