Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   mobiliteitsplan van bxl (https://forum.politics.be/showthread.php?t=249431)

brother paul 19 juli 2019 08:12

mobiliteitsplan van bxl
 
https://goodmove.brussels/nl/geweste...telechargement

heb daar toch wat commentaar op...

verplaatsingvraag beinvloeden ?
Het openbaar vervoer kan onmogelijk alle combinaties van mobiliteitsvragen aanbieden voor elke burger. De vraag is ook in een stad waar je gemakkelijk een soort zelfrijdende auto's in eigen stroken kunt laten rijden vervang je het OV volledig door openbare personal commuters... Dus het oplossen van het mobiliteitsvraagstuk is eerder in die richting te zoeken, dan in het castreren van de mobiliteit

minder autogebruik ?
Bovendien is nogal de vraag of die busmastodonten met brullende dieselmotoren uberhaupt de doelstelling van een stilleren, zuinigere, ecologischer, milieuvriendelijk vervoer gaan realiseren.
In China vervangen ze de volledige vloot door elektrische bussen. Dat zou dus volgens mij getuigen van enige vorm van visie

dienstverlening kracht bijzetten ?
ik denk dat het belangrijker is een kader te maken waar je toelaat op deelsteps, deelfietsen, deeltwizzy's een aparte wegstrook en een prioriteit te geven door de autoluwe wijken/shortcuts/fietsstrades, met aandacht voor parcours en verzamelpunten die volwaardige alternatief zijn om businesscentra met OV en vooral decentrale parkings te verbinden

vervoersnetwerken ?
ik denk dat jullie wollige woorden voorbijschieten aan de eenvoudige vraag of een burger nog uberhaupt op zijn werk kan en mag geraken ?
Ik mis in jullie plan de volledige analyse van huis tot werkplaats/winkel/school
vanuit die analyse zou je via een algoritme een optimalisatie kunnen berekenen die dan effectief een beter alternatief kan betekenen, omdat je dit vanuit een simulatie beredeneerd hebt

araneus 19 juli 2019 08:35

Het mobiliteitsplan van Brussel is pure kolder!

Een zone 30 in heel het gewest? Ze hebben niet eens de bevoegdheid om een dergelijke zone in te voeren, ze zullen hoe dan ook moeten samenwerken met de 19 baronieën.

Ik kan een zone 30 in de woonwijken wel begrijpen, maar Brussel kent een aantal belangrijke toegangswegen waar dit compleet absurd is. In het nieuws kon je al horen dat er waarschijnlijk wel een uitzondering zou komen voor de kleine ring en de lambermontlaan, maar wat doe je bv. met de R22, N3, N1, N9, N201, …


Als ik over de N1 Brussel binnenrijdt tot in het centrum (laat ons zeggen Sainctelette) dan is dat net geen 9 km. Ik zie het niet zitten om 9 km aan 30 km/u te rijden. Als je zo het autoverkeer moet fnuiken om het openbaar vervoer aantrekkelijk te maken? Zorg voor snel, efficiënt en veilig openbaar vervoer en de mensen zullen dit wel gebruiken.

Men vergeet ook dat de meeste auto's aan 30 km/u meer verbruiken als aan 50 of 70 km/u. In de winter krijg je bij een aantal auto's de motor zelfs niet warm aan die snelheden waardoor de uitlaatgasreiniging niet zal werken. Zelfs met een elektrisch voertuig dat hier geen last van heeft zal je meer verbruiken. Een Tesla Model S is bijvoorbeeld het meest efficiënt aan 40 km/u.

Wat men ook vergeet is dat de speed pedelecs dan ook maar 30 km/u mogen rijden. Gaat men de mensen die via de fietssnelwegen het Brussels gewest binnen komen flitsen? Ik hoor al geruchten van maximum snelheden voor fietsers, nl. 25 km/u op de fietspaden en 45 km/u op de fietsostrades.

Het wordt tijd dat deze obsessie op traagheid stopt!

Freddie 19 juli 2019 09:16

Brussel, of een burger nog uberhaupt op zijn werk kan en mag geraken ?

Die groenen gaan het zover brengen dat de werkgelegenheid uit Brussel zal wegstromen.
Het zal dan een slaapstad worden. Gezien het hoge aantal steuntrekkers kan men het dan terug zoals vroeger Broekzele noemen.

dpg 19 juli 2019 09:20

Alsof het zonder die beperkingen veel sneller gaat.

Tavek 19 juli 2019 09:25

Brussel doe je liever niet met de wagen.

Ik heb daar nog nooit rondgereden en dat ik dacht "ah dat gaat hier vlot".

dpg 19 juli 2019 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9071502)
Brussel doe je liever niet met de wagen.

Ik heb daar nog nooit rondgereden en dat ik dacht "ah dat gaat hier vlot".

Dat dus, veel verschil gaat het niet maken gedurende de week.

PeterCC 19 juli 2019 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door araneus (Bericht 9071459)
Het mobiliteitsplan van Brussel is pure kolder!

Een zone 30 in heel het gewest? Ze hebben niet eens de bevoegdheid om een dergelijke zone in te voeren, ze zullen hoe dan ook moeten samenwerken met de 19 baronieën.
(...)

Klopt!

Deze zin in het plan vind ik werkelijk heel absurd:
"De Regering wil de actieve vervoerswijzen bevorderen door van het verkeersluw maken van de openbare ruimte een prioriteit te maken."

Dus de Brusselse regering wil het verkeer bevorderen door de openbare ruimte verkeersluw te maken? Begrijpe wie kan.

brother paul 20 juli 2019 11:27

Het staat vol wollige marketing slogans

Erw 20 juli 2019 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 9071439)
vervoersnetwerken ?
ik denk dat jullie wollige woorden voorbijschieten aan de eenvoudige vraag of een burger nog uberhaupt op zijn werk kan en mag geraken ?
Ik mis in jullie plan de volledige analyse van huis tot werkplaats/winkel/school
vanuit die analyse zou je via een algoritme een optimalisatie kunnen berekenen die dan effectief een beter alternatief kan betekenen, omdat je dit vanuit een simulatie beredeneerd hebt

Commie-Zijn is Selectief-Zijn, tegenstrijdig met Volledigheid.
Het is dus niet vergeten, het is weggelaten om een gewenste selectie te realiseren.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be