Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Invasie goedkope Chinese auto’s in Europa komt op gang, en dat vanuit België (https://forum.politics.be/showthread.php?t=249444)

Jantje 21 juli 2019 11:36

Invasie goedkope Chinese auto’s in Europa komt op gang, en dat vanuit België
 
Citaat:

Na Lynk & Co dient zich een tweede Chinees automerk aan dat in Europa auto’s gaat produceren en verkopen. De Chinese autofabrikant Thunder Power wil vanaf eind 2020 elektrische auto’s produceren in Gosselies nabij Charleroi. Lynk & Co zal zijn auto’s produceren bij Volvo Cars in Gent. Mogen we binnenkort een invasie van goedkopere Chinese auto’s verwachten?
https://www.hln.be/geld/invasie-goed...lgie~af817ca2/

Een tijd lang was de maakindustrie hier aan het wegtrekken.
Maar blijkbaar hebben nu de Chinezen de weg naar België gevonden.

Citaat:


De assemblage van de elektrische stadswagen van Chinese makelij ‘Chloé’ zal in 2021 starten in Charleroi.

In oktober vorig jaar was er bij de officiële aankondiging van de komst van de Chinese constructeur Thunder Power naar de vroegere Caterpillar-site sprake van een productiestart eind 2020. De productie in Europa zal alleszins vroeger starten dan in China, zegt topman Renaud Witmeur. Daar is de productie van de berline ‘Sedan’ prioritair voor het bedrijf, legt hij uit.
https://www.hln.be/auto/chinese-elek...eroi~add2c41b/

Of toch niet, ze trekken naar Wallonië.

Is er dan toch nog hoop voor Belgen land?

Hypochonder 21 juli 2019 11:47

Zoals in Afrika bewezen is vinden de Chinezen vlot hun weg naar landen en gewesten waar corrupte regimes voet aan de grond hebben. Wallonië is daar geen uitzondering op.

Bob 21 juli 2019 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 9072571)
https://www.hln.be/geld/invasie-goed...lgie~af817ca2/

Een tijd lang was de maakindustrie hier aan het wegtrekken.
Maar blijkbaar hebben nu de Chinezen de weg naar België gevonden.



https://www.hln.be/auto/chinese-elek...eroi~add2c41b/

Of toch niet, ze trekken naar Wallonië.

Is er dan toch nog hoop voor Belgen land?

Er zijn dan ook veel beschikbare werkkrachten in Wallonie ;-)
Maar ernstig, de Waalse economie kan een opsteker zeer goed gebruiken. Alleen is het met die Chinezen wel oppassen. Als ge het artikel leest wordt er met 2 miljoen, 4 miljoen, 50 miljoen, de Maagdeneilanden, het Waals gewest... gegoogeld.

Bach 21 juli 2019 11:59

China en Europa zijn ook in gesprek voor een verdere opening van de Chinese markt voor Europese producenten. Dienen we dat dan ook een 'invasie' te noemen? Of geloven we niet in ons eigen kunnen als Europeanen in een wereldeconomie? Ik wel.

De VS zou niets liever willen dan de handel tussen Europa en China stil leggen. Je merkt in de politiek, media en universitaire wereld elementen die daaraan willen meewerken. Het belang van Europa zelf staat hier niet voorop echter. Dat is verdeel en heers.

subocaj 21 juli 2019 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 9072583)
Er zijn dan ook veel beschikbare werkkrachten in Wallonie ;-)
Maar ernstig, de Waalse economie kan een opsteker zeer goed gebruiken. Alleen is het met die Chinezen wel oppassen. Als ge het artikel leest wordt er met 2 miljoen, 4 miljoen, 50 miljoen, de Maagdeneilanden, het Waals gewest... gegoogeld.

En denk je nu werkelijk dat er in Vlaanderen niet net hetzelfde gegoocheld word als in Wallonië?

Jantje 21 juli 2019 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9072576)
Zoals in Afrika bewezen is vinden de Chinezen vlot hun weg naar landen en gewesten waar corrupte regimes voet aan de grond hebben. Wallonië is daar geen uitzondering op.

Dank U voor deze informatie.

Onze Vlaamse politici zijn dus nog corrupter dan de Waalse.

Citaat:

Lynk & Co is het eerste Chinese automerk dat op grote schaal naar Europa komt. De auto’s van dat merk worden vanaf eind volgend jaar geproduceerd bij de Volvo Cars-fabriek in Gent. Het eerste model van Lynk & Co, een elektrische SUV, bevindt zich in de klasse van de Volkswagen Tiguan. Volgens bronnen in de auto-industrie zal hij straks in Europa misschien wel 30 procent goedkoper kunnen zijn dan de VW.

Lynk & Co werd in 2015 gelanceerd door Volvo-eigenaar Zhejiang Geely Holding.

Jantje 21 juli 2019 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 9072583)
Er zijn dan ook veel beschikbare werkkrachten in Wallonie ;-)
Maar ernstig, de Waalse economie kan een opsteker zeer goed gebruiken. Alleen is het met die Chinezen wel oppassen. Als ge het artikel leest wordt er met 2 miljoen, 4 miljoen, 50 miljoen, de Maagdeneilanden, het Waals gewest... gegoogeld.

Hoeveel was het dat de Vlaamse overheid aan Ford had betaald om Genk open te houden?
Hoeveel korting op taksen kreeg GM voor Opel-Antwerpen van de Vlaamse overheid?
Maar die autofrabriek waar Wallonië geld aan uitgeeft, zorgt zelfs voor werkgelegenheid in Vlaanderen.
Er moeten immers onderdelen aangevoerd worden en afgewerkte producten uitgevoerd worden.
En dit gebeurd via de Vlaamse zeehavens. Via de Vlaamse waterwegen. Via de Vlaamse spoorwegen. Via de Vlaamse autowegen.
En het levert meer dan 600 mensen op die niet meer van de sociale zekerheid moeten leven, maar zelf gaan bijdragen aan de sociale zekerheid.

Bob 21 juli 2019 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 9072596)
En denk je nu werkelijk dat er in Vlaanderen niet net hetzelfde gegoocheld word als in Wallonië?

Dat is het punt niet. Wel dat het oppassen is met Chinezen.

Bob 21 juli 2019 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 9072605)
Hoeveel was het dat de Vlaamse overheid aan Ford had betaald om Genk open te houden?
Hoeveel korting op taksen kreeg GM voor Opel-Antwerpen van de Vlaamse overheid?
Maar die autofrabriek waar Wallonië geld aan uitgeeft, zorgt zelfs voor werkgelegenheid in Vlaanderen.
Er moeten immers onderdelen aangevoerd worden en afgewerkte producten uitgevoerd worden.
En dit gebeurd via de Vlaamse zeehavens. Via de Vlaamse waterwegen. Via de Vlaamse spoorwegen. Via de Vlaamse autowegen.
En het levert meer dan 600 mensen op die niet meer van de sociale zekerheid moeten leven, maar zelf gaan bijdragen aan de sociale zekerheid.

Dacht wel niet dat de Vlaamse overheid voor die subsidies werkte via firma's op de Maagdeneilanden.

Het Oosten 21 juli 2019 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9072576)
Zoals in Afrika bewezen is vinden de Chinezen vlot hun weg naar landen en gewesten waar corrupte regimes voet aan de grond hebben. Wallonië is daar geen uitzondering op.

Altijd gevaarlljk zulke redeneringen.

De Tijd, 2018:
" Chinezen investeren fors in Zeebrugge. "


Of hoe corrupt Vlaanderen toch kan zijn.

De schoofzak 21 juli 2019 17:30

Wie het meest schrik moet hebben van de Chinezen, is ..... de PS, de PTB en ecolo.

maddox 21 juli 2019 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9072676)
Wie het meest schrik moet hebben van de Chinezen, is ..... de PS, de PTB en ecolo.

Die staan met open handen en zakken al te wachten om de bergen Renmimbi's te sturen naar de behoeftigen.

Henri1 21 juli 2019 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9072576)
Zoals in Afrika bewezen is vinden de Chinezen vlot hun weg naar landen en gewesten waar corrupte regimes voet aan de grond hebben. Wallonië is daar geen uitzondering op.

Ze kiezen dus niet het gewest van de harde werkers maar dat van de luiaards en stakingspiketten.

Bob 21 juli 2019 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9072696)
Ze kiezen dus niet het gewest van de harde werkers maar dat van de luiaards en stakingspiketten.

Mij lijken ze eerder te kiezen voor het gewest met de hoogste subsidies.
Maar voor de rest. Wie heeft er nu problemen mee dat er in Wallonie arbeidsplaatsen worden gecreeerd.

maddox 21 juli 2019 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 9072755)
Mij lijken ze eerder te kiezen voor het gewest met de hoogste subsidies.
Maar voor de rest. Wie heeft er nu problemen mee dat er in Wallonie arbeidsplaatsen worden gecreeerd.

Ik heb geen enkel probleem om in Wallonië te werken hoor. Mij maakt het niet uit wie mijn riante looneisen wil voldoen, zolang de job maar interessant is.

Witte Kaproen 21 juli 2019 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 9072571)
https://www.hln.be/geld/invasie-goed...lgie~af817ca2/

Een tijd lang was de maakindustrie hier aan het wegtrekken.
Maar blijkbaar hebben nu de Chinezen de weg naar België gevonden.



https://www.hln.be/auto/chinese-elek...eroi~add2c41b/

Of toch niet, ze trekken naar Wallonië.

Is er dan toch nog hoop voor Belgen land?

Goed nieuws , de Walen zullen onze transfers dus niet meer nodig hebben en zich dus niet meer verzetten tegen de Vlaamse onafhankelijkheid.:roll:


Eerst wil ik dit nog wel eens zien.

Volgens Kris Peeters gingen er zich ook 100(honderd) Chinese bedrijven vestigen op een industrie terrein in Willebroek.

Het eerste Chinese bedrijf is daar nog niet gezien.

Jan Meuleman 21 juli 2019 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9072787)
Goed nieuws , de Walen zullen onze transfers dus niet meer nodig hebben en zich dus niet meer verzetten tegen de Vlaamse onafhankelijkheid.:roll:


Eerst wil ik dit nog wel eens zien.

Volgens Kris Peeters gingen er zich ook 100(honderd) Chinese bedrijven vestigen op een industrie terrein in Willebroek.

Het eerste Chinese bedrijf is daar nog niet gezien.

Kris Peeters heeft zich weeral dik in de zak laten zetten.

Boduo 21 juli 2019 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 9072596)
En denk je nu werkelijk dat er in Vlaanderen niet net hetzelfde gegoocheld word als in Wallonië?

Lynk & C° zal z'n wagens produceren bij Volvo Gent...
Et alors ???

:roll::-P:roll:

maddox 21 juli 2019 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9072787)
Goed nieuws , de Walen zullen onze transfers dus niet meer nodig hebben en zich dus niet meer verzetten tegen de Vlaamse onafhankelijkheid.:roll:


Eerst wil ik dit nog wel eens zien.

Volgens Kris Peeters gingen er zich ook 100(honderd) Chinese bedrijven vestigen op een industrie terrein in Willebroek.

Het eerste Chinese bedrijf is daar nog niet gezien.

Er zitten wel een paar leuke bedrijven op dat terrein. Imerys bijvoorbeeld.

Jantje 22 juli 2019 08:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 9072626)
Dacht wel niet dat de Vlaamse overheid voor die subsidies werkte via firma's op de Maagdeneilanden.


Nee, ze werken met bedrijven die hun hoofdzetel in China of India hebben.
Net zoals de Waalse overheid nu doet.
Maar heeft Volvo-Geely rekeningen en kantoren in belastingsparadijzen, waarschijnlijk wel.
Heeft Mittal rekeningen en kantoren in belastingsparadijzen, wees maar gerust.
Voor sommige bedrijven, zoals Ikea, dat akkoorde heeft met Nederland is het niet nodig om via de Maagdeneilanden te werken, voor Ikea is Nederland een belastingsparadijs.

En de Vlaamse overheid heeft zelf heel veel subsidie betaald aan een bedrijf dat zelfs hulp verleende aan ander om via belastingsparadijzen belastingen in België te onduiken.
Internationale bedrijven zoeken steeds de plaats op waar ze de minste belastingen betalen.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be