Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Gentse feesten een ramp (https://forum.politics.be/showthread.php?t=249494)

Mambo 26 juli 2019 12:34

Gentse feesten een ramp

Gentse feesten draaien uit op een financiële ramp bij gebrek aan volk.
Nooit eerder meegemaakt.

Men steekt het op de warmte.
De wegblijvers steken het op het mobiliteitsplan en onophoudelijke boeten die ze al gehad hadden hierdoor. Te dure en bijna niet te bereiken parkings.
En verder alles te duur ook.

Groot verschil met Spanje waar het wel vol loopt in nog meer warmte maar wel alles te bereiken valt en betaalbaar is.

Men zal eens goed moeten nadenken over dat mobiliteitsplan.

Dadeemelee 26 juli 2019 12:36

Het is gewoon te warm. Ik kom niet buiten tenzij het echt moet.

En in de stad moet het nog veel erger zijn.

Bach 26 juli 2019 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9076559)
Het is gewoon te warm. Ik kom niet buiten tenzij het echt moet.

En in de stad moet het nog veel erger zijn.

mmm. Interessant. Climate change als een vorm van volkscontrole. Iedereen in zijn hok.

Tavek 26 juli 2019 12:42

bij 40 graden houdt de spanjaard siesta Mambo.

Bach 26 juli 2019 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9076562)

Dat vraagt om een wetsvoorstel. Arbeidscultuur in België aanpassen.

Mambo 26 juli 2019 12:45

Citaat:

Niet allemaal hoor tavek.

Iedereen zit daar cocktails en cerveza te slurpen met wat patatos bravos of zo.

Ze werken daar stukken harder dan hier.

Tavek 26 juli 2019 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9076565)

Indien de gentse feesten een gigantisch zwembad hadden voorzien zag het daar zwart van het volk.

Dit heeft niks met mobiliteit te maken, maar alles met "wie wilt nu in gods naam in de blakende zon bij 40 graden rondlopen in een betonnen stad ?"

Mambo 26 juli 2019 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9076566)
Indien de gentse feesten een gigantisch zwembad hadden voorzien zag het daar zwart van het volk.

Dit heeft niks met mobiliteit te maken, maar alles met "wie wilt nu in gods naam in de blakende zon bij 40 graden rondlopen in een betonnen stad ?"

Ze doen het overal in alle zuiderse landen.

Maar hier waar je ik weet niet hoever moet gaan parkeren en uzelf moet martelen op snikhete trams en treinen zonder airco of die stilvallen en dan nog eens een marathon moet wandelen in de hitte....dat is er over natuurlijk.

Dat ligt aan het mobiliteitsplan.

Tavek 26 juli 2019 13:43

Ok.

Mij krijgt ge iig niet buiten bij dit weer.

fred vanhove 26 juli 2019 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9076565)

Ze werken daar stukken harder dan hier.

Klopt.
In tropische landen wordt overal gewerkt in extreme temperaturen. Hier liggen ze al te bleiten als het 1 dag meer dan 30 graden is.

Straks gaan we nog respect hebben voor die arme mensen die alle dagen zwoegen op bouwwerven binnen tropische steden.

De arbeiders zijn overwegend uit Nepal, India en Bangladesh afkomstig. Naar verluidt moeten ze in Qatar vaak urenlang in een verzengende hitte zonder pauze zwoegen. Bovendien is een groot deel van hen in mensonwaardige
verblijven ondergebracht.

Foei denken die daar dan niet aan die sukkels van sjotterkes die daar straks paar uurtjes gaan moeten spelekes in doen:?

Bobke 26 juli 2019 13:47

Citaat:

De Gentenaar ook, De feesten beginnen niet voor 15u.

Tavek 26 juli 2019 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9076599)
Klopt.
In tropische landen wordt overal gewerkt in extreme temperaturen. Hier liggen ze al te bleiten als het 1 dag meer dan 30 graden is.

Straks gaan we nog respect hebben voor die arme mensen die alle dagen zwoegen op bouwwerven binnen tropische steden.

De arbeiders zijn overwegend uit Nepal, India en Bangladesh afkomstig. Naar verluidt moeten ze in Qatar vaak urenlang in een verzengende hitte zonder pauze zwoegen. Bovendien is een groot deel van hen in mensonwaardige
verblijven ondergebracht.

Foei denken die daar dan niet aan die sukkels van sjotterkes die daar straks paar uurtjes gaan moeten spelekes in doen:?

:lol::lol::lol:

Ik heb hier niet op terug, point taken fred.

quercus 26 juli 2019 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9076555)
Gentse feesten draaien uit op een financiële ramp bij gebrek aan volk.
Nooit eerder meegemaakt.

Men steekt het op de warmte.
De wegblijvers steken het op het mobiliteitsplan en onophoudelijke boeten die ze al gehad hadden hierdoor. Te dure en bijna niet te bereiken parkings.
En verder alles te duur ook.

Groot verschil met Spanje waar het wel vol loopt in nog meer warmte maar wel alles te bereiken valt en betaalbaar is.

Men zal eens goed moeten nadenken over dat mobiliteitsplan.

Enkele jaren geleden ben ik er eens naartoe gegaan op uitnodiging (met aandrang) van een vriendin van mijn vrouw. Toen was er nog geen "mobiliteitsplan". Ik was echt opgelucht wanneer we daar 's avonds weer weg konden. Daar krijgen ze mij met geen stokken meer naartoe. Véél te veel lawaai uit "woofers" en consoorten, geschreeuw en Gents gekakel en bovendien hinderlijk gedrang van zweterige lijven. Ik kan gewoon niet begrijpen waarom ze dat geklooi dan nog eens willen rekken over zomaar eventjes tien dagen. Mocht ik in hartje Gent wonen dan zou zelfs drie dagen voor mij teveel zijn.

Anna List 26 juli 2019 14:13

Regel 1 in de horeca : locatie, locatie, locatie.

En dan Gent kiezen. :roll:

TheFourHorsemen 26 juli 2019 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9076622)
Regel 1 in de horeca : locatie, locatie, locatie.

En dan Gent kiezen. :roll:

Inderdaad.

De Gentse feesten kunnen beter in Antwerpen doorgaan. De naam is een detail. :-D

De schoofzak 26 juli 2019 15:34

Daar is genoeg volk dat graag naar dingen gaat zoals de Gentse Feesten.

Maar nu niet, want het is te warm.

De grootste slachtoffers zullen de diverse eetkraampjes zijn. Die hebben tonnen euro's betaald voor hun staanplaatsje, en zullen onvoldoende omzet draaien.

Gwylan 26 juli 2019 15:50

1 Bijlage(n)
Van en over feesten in Gent weet ik niets, maar meer algemeen vind ik dat er een teruggang waar te nemen is in het toerisme en aanverwante industrie.

De grote warmte zal wel een rol spelen, maar bijvoorbeeld ook in Bretagne en Normandie is mijn stellige indruk dat er minder toeristen zijn dan andere jaren, en in die optiek is het argument “warmte” in ieder geval irrelevant, zoals u kunt vaststellen op de kaart van Météo France :

Bijlage 111071

Ik denk eerder dat we aan een nieuwe periode van economische crisis begonnen zijn….

maddox 26 juli 2019 17:34

Ik heb de informatie van een Gentenaar. De pintjes zijn achterlijk duur, de standhouders worden uitgeperst door de stad Gent en mensen van buitenaf laten het afweten omdat eigen vervoer zwaar bestraft word.

En met de media die de problemen van "het spoor" door de warmte nog eens lekker in het zonnetje zet...

Anna List 26 juli 2019 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9076697)
Inderdaad.

De Gentse feesten kunnen beter in Antwerpen doorgaan. De naam is een detail. :-D

Voila, gij snapt het tenminste! :-D

Elio di Supo 26 juli 2019 18:11

In die warmte samengeperst zitten met duizenden in die straatjes en pleintjes moet een echte beproeving zijn. Je kunt nog zwemmen in die kanalen maar dat zou ik ook niet echt aanraden.

Kleffe, naar zweet ruikende hitsige deernen van middelbare leeftijd die naar mannelijk gezelschap zoeken in het Baudeloopark moet ook vervelend zijn in die hitte.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be