Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vlamingen moeten blijven betalen voor Waalse boemeltreintjes volgens Deborsu (https://forum.politics.be/showthread.php?t=249515)

Witte Kaproen 29 juli 2019 10:34

Vlamingen moeten blijven betalen voor Waalse boemeltreintjes volgens Borsus
 
Terwijl er overal moet bezuinigd worden en er amper geld is om de grootse economische groeipool van het land, de Haven van Antwerpen, deftig te ontsluiten via het spoor.

Eist de Waalse Politicus Borsus

dat geen enkele Waalse boemelspoorlijn mag afgeschaft worden.

Liever de broodnodige spoor investeringen uitstellen in de Vlaamse havens ,

dan enkele kostelijke overbodige spoorlijnen in de Ardense bossen ,

waar amper gebruik van gemaakt wordt ,af te schaffen .

Vive la Belgique;laat de Vlamingen maar verder betalen .





https://www.lalibre.be/belgique/poli...ad585935085eac


"Le ministre-président de la Wallonie, Willy Borsus, a affirmé dimanche son "opposition totale et définitive" ?* toute fermeture de lignes ferroviaires. De petites lignes ferroviaires devront fermer et les investissements dans le port d'Anvers seront mis en péril si Infrabel ne reçoit pas de toute urgence une dotation supplémentaire, met en garde l'entreprise dans une note interne que L'Echo et De Tijd ont consultée et dont ils ont fait état samedi.

Pour Willy Borsus, aucune ligne ferroviaire ne peut légalement être fermée."


Merci Willy ,merci
dit standpunt zal alweer vele Vlamingen overtuigen dat enkel

de Vlaamse onafhankelijkheid ,zonder de Waalse vergeetput aan ons been,

de garantie is voor een welvarend Vlaanderen .


Zo niet gaan we "tous ensemble " de economische afgrond in .

Bad Attila 29 juli 2019 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9078499)
Terwijl er overal moet bezuinigd worden en er amper geld is om de grootse economische groeipool van het land, de Haven van Antwerpen, deftig te ontsluiten via het spoor.

Eist de Waalse Politicus Deborsu

dat geen enkele Waalse boemelspoorlijn mag afgeschaft worden.

Liever de broodnodige spoor investeringen uitstellen in de Vlaamse havens ,

dan enkele kostelijke overbodige spoorlijnen in de Ardense bossen ,

waar amper gebruik van gemaakt wordt ,af te schaffen .

Vive la Belgique;laat de Vlamingen maar verder betalen .





https://www.lalibre.be/belgique/poli...ad585935085eac


"Le ministre-président de la Wallonie, Willy Borsus, a affirmé dimanche son "opposition totale et définitive" ?* toute fermeture de lignes ferroviaires. De petites lignes ferroviaires devront fermer et les investissements dans le port d'Anvers seront mis en péril si Infrabel ne reçoit pas de toute urgence une dotation supplémentaire, met en garde l'entreprise dans une note interne que L'Echo et De Tijd ont consultée et dont ils ont fait état samedi.

Pour Willy Borsus, aucune ligne ferroviaire ne peut légalement être fermée."


Merci Willy ,merci
dit standpunt zal alweer vele Vlamingen overtuigen dat enkel

de Vlaamse onafhankelijkheid ,zonder de Waalse vergeetput aan ons been,

de garantie is voor een welvarend Vlaanderen .


Zo niet gaan we "tous ensemble " de economische afgrond in .

Deborsu? 8O :lol:

Witte Kaproen 29 juli 2019 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 9078509)
Deborsu? 8O :lol:

Goed gezien Atilla ,het moet Borsus zijn .

Deborsu is die andere Waal die ik ken.:-)

De schoofzak 29 juli 2019 11:23

De bevoegdheden van alle mobiliteitsvarianten moeten overgeheveld worden naar de gewesten.

reservespeler 29 juli 2019 11:30

In Limburg is er geen geld voor de broodnodige renovaties

Witte Kaproen 29 juli 2019 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9078567)
De bevoegdheden van alle mobiliteitsvarianten moeten overgeheveld worden naar de gewesten.

Inderdaad een splitsing van de NMBS in een NMVS en NMWS.

Dan kunnen de Walen zoveel boemeltreintjes in de Ardennen openhouden als ze zelf kunnen betalen.

graaf de bethune 29 juli 2019 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9078589)
Inderdaad een splitsing van de NMBS in een NMVS en NMWS.

Dan kunnen de Walen zoveel boemeltreintjes in de Ardennen openhouden als ze zelf kunnen betalen.

NMVS?? Nationale Maatschappij Vlaamse Spporwegen en SNCW ??? Moet dat dan niet zijn, RMVS, Regionale Maatschappij Vlaamse Spoorwegen en SRCW Sociéteeee Réégionale Chemins de fer Wallonnes....

Hypochonder 29 juli 2019 11:56

In Vlaanderen zijn die dorpsstationnetjes al heel lang afgeschaft maar in Wallonië bestaan die nog altijd en zouden ze nog moeten blijven bestaan??? Laat hun dat zelf betalen aub...

Henri1 29 juli 2019 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9078499)
Terwijl er overal moet bezuinigd worden en er amper geld is om de grootse economische groeipool van het land, de Haven van Antwerpen, deftig te ontsluiten via het spoor.

Eist de Waalse Politicus Borsus

dat geen enkele Waalse boemelspoorlijn mag afgeschaft worden.

Liever de broodnodige spoor investeringen uitstellen in de Vlaamse havens ,

dan enkele kostelijke overbodige spoorlijnen in de Ardense bossen ,

waar amper gebruik van gemaakt wordt ,af te schaffen .

Vive la Belgique;laat de Vlamingen maar verder betalen .





https://www.lalibre.be/belgique/poli...ad585935085eac


"Le ministre-président de la Wallonie, Willy Borsus, a affirmé dimanche son "opposition totale et définitive" ?* toute fermeture de lignes ferroviaires. De petites lignes ferroviaires devront fermer et les investissements dans le port d'Anvers seront mis en péril si Infrabel ne reçoit pas de toute urgence une dotation supplémentaire, met en garde l'entreprise dans une note interne que L'Echo et De Tijd ont consultée et dont ils ont fait état samedi.

Pour Willy Borsus, aucune ligne ferroviaire ne peut légalement être fermée."


Merci Willy ,merci
dit standpunt zal alweer vele Vlamingen overtuigen dat enkel

de Vlaamse onafhankelijkheid ,zonder de Waalse vergeetput aan ons been,

de garantie is voor een welvarend Vlaanderen .


Zo niet gaan we "tous ensemble " de economische afgrond in .

Weeral ne walen kakdraad.

Zucht 29 juli 2019 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9078629)
Weeral ne walen kakdraad.

De schaam van Vlaanderen.

geertvdb 29 juli 2019 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9078575)
In Limburg is er geen geld voor de broodnodige renovaties

En dus moeten de Brabanders het weer betalen?

Kunnen jullie Limburgers dat niet zelf betalen?

Hypochonder 29 juli 2019 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9078629)
Weeral ne walen kakdraad.

Er is dan ook veel kaka in Kakalonië.

reservespeler 29 juli 2019 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune (Bericht 9078599)
NMVS?? Nationale Maatschappij Vlaamse Spporwegen en SNCW ??? Moet dat dan niet zijn, RMVS, Regionale Maatschappij Vlaamse Spoorwegen en SRCW Sociéteeee Réégionale Chemins de fer Wallonnes....

Het beestje kan maar nen naam hebben, voornaamste is dat de Vlamingen zelf kunnen bepalen waar investeringen nodig zijn.

reservespeler 29 juli 2019 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9078609)
In Vlaanderen zijn die dorpsstationnetjes al heel lang afgeschaft maar in Wallonië bestaan die nog altijd en zouden ze nog moeten blijven bestaan??? Laat hun dat zelf betalen aub...

Inderdaad.

Pandareus 29 juli 2019 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9078589)
Inderdaad een splitsing van de NMBS in een NMVS en NMWS.

Dan kunnen de Walen zoveel boemeltreintjes in de Ardennen openhouden als ze zelf kunnen betalen.

Ik zou liever een NMOVS hebben, voor de oostvlaamse spoorwegen. Dat er eindelijk geld zou zijn voor een electrificatie van Ronse - De Pinte en directe verbindingen naar Gent en Brussel. Nu gaat alle investeringsgeld naar dat Klote-Antwerpen en naar de luchthaven. Brabant loopt met quasi alle geld weg.

Splitseuuuh !!!

Witte Kaproen 29 juli 2019 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune (Bericht 9078599)
NMVS?? Nationale Maatschappij Vlaamse Spporwegen en SNCW ??? Moet dat dan niet zijn, RMVS, Regionale Maatschappij Vlaamse Spoorwegen en SRCW Sociéteeee Réégionale Chemins de fer Wallonnes....

In een onafhankelijk Vlaanderen zal dat de Nationale Maatschappij van de Vlaamse Spoorwegen zijn .

De Walen mogen die van hun noemen zoals ze zelf willen.

De schoofzak 29 juli 2019 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune (Bericht 9078599)
NMVS?? Nationale Maatschappij Vlaamse Spporwegen en SNCW ??? Moet dat dan niet zijn, RMVS, Regionale Maatschappij Vlaamse Spoorwegen en SRCW Sociéteeee Réégionale Chemins de fer Wallonnes....

Republikeinse is ook ok.

Witte Kaproen 29 juli 2019 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9078893)
Ik zou liever een NMOVS hebben, voor de oostvlaamse spoorwegen. Dat er eindelijk geld zou zijn voor een electrificatie van Ronse - De Pinte en directe verbindingen naar Gent en Brussel. Nu gaat alle investeringsgeld naar dat Klote-Antwerpen en naar de luchthaven. Brabant loopt met quasi alle geld weg.

Splitseuuuh !!!

Stem lijst Panda voor de Oost-Vlaamse onafhankelijkheid.
Veel stemmen heeft die lijst nog niet gehaald.:roll:

geertvdb 29 juli 2019 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9078862)
Het beestje kan maar nen naam hebben, voornaamste is dat de Vlamingen zelf kunnen bepalen waar investeringen nodig zijn.

Westvlamingen en Limburgers moeten zelf betalen voor hun hopeloos verouderde infrastructuur.

Al tientallen jaren zitten te profiteren, en zelf niks doen.

Het is gedaan. Doe het zelf!

dalibor 29 juli 2019 15:44

Ik was onlangs nog in het station van Baasrode Zuid. De metropool Baasrode.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be