Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Regeringsdroom Vlaams Belang loopt op zijn einde. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=249527)

Universalia 30 juli 2019 10:47

Regeringsdroom Vlaams Belang loopt op zijn einde.

Dan stel ik mij als vragensteller van dienst de vraag: Is er iemand die dat NIET had zien aankomen?

Citaat:

Bart De Wever moet Vlaams Belang-voorzitter Tom Van Grieken de boodschap brengen dat niemand met de uiterst rechtse partij in een regering wil.
Zou dat in de toekomst BDW zijn 'kop' kunnen kosten?

Het lafg er al een tijdje zwaar boven op dat BDW platte broodjes aan het bakken was om uiteindelijk dan toch de genadeslag toe te brengen, "Et tu, Brute"

Zeus 30 juli 2019 10:50

Als Van Grieken ooit maar 1 seconde de gedachte koesterde dat hij kans maakte om mee te besturen, is hij niet geschikt voor de politiek.

fox 30 juli 2019 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 9079495)
Als Van Grieken ooit maar 1 seconde de gedachte koesterde dat hij kans maakte om mee te besturen, is hij niet geschikt voor de politiek.

Beeldt u in dat de grote overwinnaar van de verkiezingen denkt dat hij kan besturen. Hoe gek zou dat wel niet zijn...

Anna List 30 juli 2019 11:01

Citaat:

beetje meer democratisch respect voor de tweede partij van België.

Universalia 30 juli 2019 11:02

Citaat:

Ik denk niet dat die gedachte ooit geleefd heeft bij Van Grieken.

Ze hebben zich wel ferm op het verkeerde been laten zetten en zich monddood laten maken en terug de schutkring laten induwen.

De manier waarop men dat gedaan heeft was wel al een hele tijd overduidelijk, dat ze dat niet in de mot hadden zeg. :rofl:

Dadeemelee 30 juli 2019 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9079512)
Beeldt u in dat de grote overwinnaar van de verkiezingen denkt dat hij kan besturen. Hoe gek zou dat wel niet zijn...

Rawoel Hedebauw is weer een illusie rijker.

Pandareus 30 juli 2019 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9079512)

Inderdaad, want dat zou dan betekenen dat de coiffeur zo stom is dat hij niet weet dat er een schutkring rond zijn partij ligt sinds 27 jaar.

Pandareus 30 juli 2019 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9079519)

verkozenen hebben in het parlement is niet hetzelfde als deel uitmaken van een meerderheid.

zoiets begrijpen, hoort bij het alfabet van de politiek

quercus 30 juli 2019 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9079519)

Ik ben ervan overtuigd dat men dat van bij het begin van de reeks besprekingen tussen Van Grieken en Dewever aan weerszijden zeer goed besefte. Ik vond het reeds heel verdienstelijk dat men nu eindelijk eens op een fatsoenlijke en beschaafde wijze met elkaar kon praten.

Pandareus 30 juli 2019 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9079521)
Ik denk niet dat die gedachte ooit geleefd heeft bij Van Grieken.

Ze hebben zich wel ferm op het verkeerde been laten zetten en zich monddood laten maken en terug de schutkring laten induwen.

De manier waarop men dat gedaan heeft was wel al een hele tijd overduidelijk, dat ze dat niet in de mot hadden zeg. :rofl:

Zij niet, neen... Ik ga er niet van uit dat partijvoorzitters achterlijk zijn.

Maar wie dit forum volgt, kan zeker 10 van de regelmatig actieve leden opsommen die mordicus geloofden (en wellicht zelfs nu nog) dat er iets veranderde en dat het Blok zou uit het cordon gelaten worden. :lol:

Van Grieken heeft gewoon zijn moment de gloire gekregen, en BDW zijn voordeel is dat hij de illusie heeft opgewekt dat hij de Blokkers wel een kans wou geven.

Pandareus 30 juli 2019 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9079530)
Ik ben ervan overtuigd dat men dat van bij het begin van de reeks besprekingen tussen Van Grieken en Dewever aan weerszijden zeer goed besefte. Ik vond het reeds heel verdienstelijk dat men nu eindelijk eens op een fatsoenlijke en beschaafde wijze met elkaar kon praten.

Niets belet BDW om TVG uit te nodigen in 't Fornuis en daar samen een cola zero te gaan drinken.

edit : merk op dat je serieus je kazak aan het draaien bent, jij geloofde wel degelijk dat BDW de Blokkers wou opnemen in een coalitie.

Dadeemelee 30 juli 2019 11:17

Citaat:

Dat was gewoon een gigantische pr stunt van De Wever tov zijn gevluchte anti-makaken kiezers.

En Van Grieken heeft het spelletje meegespeeld, goed wetende dat het VB daardoor meer salonfahig werd.

Anna List 30 juli 2019 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9079529)
verkozenen hebben in het parlement is niet hetzelfde als deel uitmaken van een meerderheid.

zoiets begrijpen, hoort bij het alfabet van de politiek

de grootste partij van België
de tweede grootste partij van België

dat zijn zaken gebaseerd op feiten en cijfers.

wat valt daaraan niet te begrijpen?

Pandareus 30 juli 2019 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9079579)
de grootste partij van België
de tweede grootste partij van België

dat zijn zaken gebaseerd op feiten en cijfers.

wat valt daaraan niet te begrijpen?

Dat de omvang van een partij die in een cordon sanitaire gestoken is, geen enkel belang heeft . Als die 5,7% halen, of 18,3% dan wil dat alleen zeggen dat ze het daarbij horende aantal parlementaire zitjes zal krijgen.

Henri1 30 juli 2019 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9079488)

Dan stel ik mij als vragensteller van dienst de vraag: Is er iemand die dat NIET had zien aankomen?

Het lafg er al een tijdje zwaar boven op dat BDW platte broodjes aan het bakken was om uiteindelijk dan toch de genadeslag toe te brengen, "Et tu, Brute"

Vlaams BLOK/BELANG waar ze thuishoort.
Achter de zijlijn waar ze kunnen roepen.

Het joke waar ze ontzettend goed in waren/zijn.

CLAESSENS Joris 30 juli 2019 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9079488)

https://www.knack.be/nieuws/belgie/t...s-1480001.html

omaplop 30 juli 2019 12:09

Citaat:

Dat is ook mijn idee. Van Grieken en De wever hebben het goed gespeeld.

Anna List 30 juli 2019 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9079581)
Dat de omvang van een partij die in een cordon sanitaire gestoken is, geen enkel belang heeft . Als die 5,7% halen, of 18,3% dan wil dat alleen zeggen dat ze het daarbij horende aantal parlementaire zitjes zal krijgen.

dat coalities vormen vrij zijn, wordt niet in vraag gesteld, maar een minimum aan democratisch respect voor de grootste en tweede grootste partij van België (niet alleen van Vlaanderen) is wel op zijn plaats.

quercus 30 juli 2019 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9079537)
Niets belet BDW om TVG uit te nodigen in 't Fornuis en daar samen een cola zero te gaan drinken.

edit : merk op dat je serieus je kazak aan het draaien bent, jij geloofde wel degelijk dat BDW de Blokkers wou opnemen in een coalitie.

Interpreteer er maar op los... :roll: Ik blijf wat ik ben, iemand die er van overtuigd is dat Vlaanderen zich uit deze krakkemikkige staat moet losmaken. Er is reeds van ons veel te lang financieel zwaar misbruik gemaakt door een andere deelstaat. Dit is geen “interpersonele solidariteit” meer, dit is profitariaat gesteund op een maatschappelijke visie welke door de grote meerderheid van de Vlamingen wordt verworpen. Het is genoeg geweest.

Bad Attila 30 juli 2019 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9079588)
dat coalities vormen vrij zijn, wordt niet in vraag gesteld, maar een minimum aan democratisch respect voor de grootste en tweede grootste partij van België (niet alleen van Vlaanderen) is wel op zijn plaats.

Als jou dat plezier doet, waarom niet?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be