![]() |
Winnaar van de verkiezingen SP.A komt met eisenpakket
Sp.a-voorzitter John Crombez roept vanavond de raad van voorzitters en secretarissen van alle afdelingen bijeen. Ook de parlementsleden zijn vertegenwoordigd in dat orgaan. Crombez zal er toelichting geven bij de gesprekken die hij al heeft gehad met informateur Bart De Wever (N-VA). Daarna krijgt de zaal het woord en wordt er een nota opgesteld die Crombez kan gebruiken in eventuele formatiegesprekken.
Het document zal onder meer focussen op mobiliteit. Sp.a wil een shift van de auto naar het openbaar vervoer door het aanbod gevoelig uit te breiden, zelfs met nachtbussen. Er moet fors worden geïnvesteerd in De Lijn, valt te horen. N-VA-minister Ben Weyts heeft in de afgelopen legislatuur net een belangrijke hervorming doorgevoerd bij Vlaamse vervoersmaatschappij. Die heeft niet langer de opdracht elke Vlaming te bedienen op wandelafstand. “De prijs zal hoog zijn” Een tweede belangrijk punt voor sp.a zijn de sociale maatregelen. De partij wil de wachtlijsten in de gehandicaptenzorg volledig weg en vraagt daarvoor een miljardeninjectie in de sector. Ook kinderopvang en rusthuizen moeten beter worden gefinancierd, omdat ze stilaan mensen in armoede duwen. Ten derde willen de socialisten een ambitieus plan rond klimaat. “Vanavond wordt de prijs bepaald die moet worden betaald om sp.a te overtuigen”, zegt Conner Rousseau, Vlaams fractieleider van sp.a. “Die prijs zal hoog zijn. Het is niet aan ons om in een regering te stappen. En als we het wel doen, zal het met zodanig rode en groene maatregelen zijn, dat ik het vrij onwaarschijnlijk acht dat N-VA daarin zal meegaan.” Bron: www.hln.be Ok, N-VA Open VLD CD&V. Doei. |
Citaat:
Te veel in de zon gezeten vorige week ,zeker :roll: |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:rofl: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als men 15 % van het gemotoriseerde vervoer naar het openbaar vervoer wil omschakelen, dan dient men het treinaanbod en de treininfrastructuur te verdubbelen. Idem dito met bus/tram/metro. Met andere woorden een technische utopie met een prijskaartje dat niet op te brengen is. Gezien het gemotoriseerde verkeer tijdsflexibel is (men kan vroeger of later vertrekken/aankomen), dit geldt ook enigszins voor de bus, heeft men er alle belang bij de weginfrastructuur te verbeteren en te vergroten. Dat komt dan auto en busvervoer ten goede en ook het wegtransport. |
Ze zijn echt overal bezig met louter alleen hun eigen postjes en profilering.
CD&V is een wandelend lijk kwa partij, ik vraag mij af wat die uberhaupt nog in een regering zouden doen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ze hebben pakken stemmen verloren aan linkse partijen. Ze kunnen nu moeilijk gaan zeggen dat ze nog rechtser gaan worden.
|
Citaat:
|
Citaat:
VB op rechts. |
Citaat:
Als we de groene jongens laten doen dan zullen ze - zoals naar hun gewoonte - de infrastructuur die het probleem het beste oplost, naar de vaantjes geholpen hebben tegen dat de oplossing eraan kwam. De elektrische volautomatische zelfrijdende auto die als universele taxi kan gebruikt worden 24u/24 is het ideale openbare vervoermiddel. |
Citaat:
maar moeten hun kiezers proberen wijs te maken dat ze hun huid duur zullen verkopen om mee te doen :roll: Als Bart zegt spring ,zullen ze springen zonder één enkel voorbehoud. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:15. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be