Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Winnaar van de verkiezingen SP.A komt met eisenpakket (https://forum.politics.be/showthread.php?t=249544)

Vrijheideerst 31 juli 2019 14:11

Winnaar van de verkiezingen SP.A komt met eisenpakket
 
Sp.a-voorzitter John Crombez roept vanavond de raad van voorzitters en secretarissen van alle afdelingen bijeen. Ook de parlementsleden zijn vertegenwoordigd in dat orgaan. Crombez zal er toelichting geven bij de gesprekken die hij al heeft gehad met informateur Bart De Wever (N-VA). Daarna krijgt de zaal het woord en wordt er een nota opgesteld die Crombez kan gebruiken in eventuele formatiegesprekken.


Het document zal onder meer focussen op mobiliteit. Sp.a wil een shift van de auto naar het openbaar vervoer door het aanbod gevoelig uit te breiden, zelfs met nachtbussen. Er moet fors worden geïnvesteerd in De Lijn, valt te horen. N-VA-minister Ben Weyts heeft in de afgelopen legislatuur net een belangrijke hervorming doorgevoerd bij Vlaamse vervoersmaatschappij. Die heeft niet langer de opdracht elke Vlaming te bedienen op wandelafstand.
“De prijs zal hoog zijn”

Een tweede belangrijk punt voor sp.a zijn de sociale maatregelen. De partij wil de wachtlijsten in de gehandicaptenzorg volledig weg en vraagt daarvoor een miljardeninjectie in de sector. Ook kinderopvang en rusthuizen moeten beter worden gefinancierd, omdat ze stilaan mensen in armoede duwen. Ten derde willen de socialisten een ambitieus plan rond klimaat.

“Vanavond wordt de prijs bepaald die moet worden betaald om sp.a te overtuigen”, zegt Conner Rousseau, Vlaams fractieleider van sp.a. “Die prijs zal hoog zijn. Het is niet aan ons om in een regering te stappen. En als we het wel doen, zal het met zodanig rode en groene maatregelen zijn, dat ik het vrij onwaarschijnlijk acht dat N-VA daarin zal meegaan.”


Bron: www.hln.be

Ok, N-VA Open VLD CD&V.

Doei.

Witte Kaproen 31 juli 2019 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9080731)
Sp.a-voorzitter John Crombez roept vanavond de raad van voorzitters en secretarissen van alle afdelingen bijeen. Ook de parlementsleden zijn vertegenwoordigd in dat orgaan. Crombez zal er toelichting geven bij de gesprekken die hij al heeft gehad met informateur Bart De Wever (N-VA). Daarna krijgt de zaal het woord en wordt er een nota opgesteld die Crombez kan gebruiken in eventuele formatiegesprekken.
Lees ook
Crombez roept achterban bijeen: wil sp.a in Vlaamse regering?

Het document zal onder meer focussen op mobiliteit. Sp.a wil een shift van de auto naar het openbaar vervoer door het aanbod gevoelig uit te breiden, zelfs met nachtbussen. Er moet fors worden geïnvesteerd in De Lijn, valt te horen. N-VA-minister Ben Weyts heeft in de afgelopen legislatuur net een belangrijke hervorming doorgevoerd bij Vlaamse vervoersmaatschappij. Die heeft niet langer de opdracht elke Vlaming te bedienen op wandelafstand.
“De prijs zal hoog zijn”

Een tweede belangrijk punt voor sp.a zijn de sociale maatregelen. De partij wil de wachtlijsten in de gehandicaptenzorg volledig weg en vraagt daarvoor een miljardeninjectie in de sector. Ook kinderopvang en rusthuizen moeten beter worden gefinancierd, omdat ze stilaan mensen in armoede duwen. Ten derde willen de socialisten een ambitieus plan rond klimaat.

“Vanavond wordt de prijs bepaald die moet worden betaald om sp.a te overtuigen”, zegt Conner Rousseau, Vlaams fractieleider van sp.a. “Die prijs zal hoog zijn. Het is niet aan ons om in een regering te stappen. En als we het wel doen, zal het met zodanig rode en groene maatregelen zijn, dat ik het vrij onwaarschijnlijk acht dat N-VA daarin zal meegaan.”


Bron: www.hln.be

Ok, N-VA Open VLD CD&V.

Doei.


Te veel in de zon gezeten vorige week ,zeker :roll:

Xenophon 31 juli 2019 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9080731)
Sp.a-voorzitter John Crombez roept vanavond de raad van voorzitters en secretarissen van alle afdelingen bijeen. Ook de parlementsleden zijn vertegenwoordigd in dat orgaan. Crombez zal er toelichting geven bij de gesprekken die hij al heeft gehad met informateur Bart De Wever (N-VA). Daarna krijgt de zaal het woord en wordt er een nota opgesteld die Crombez kan gebruiken in eventuele formatiegesprekken.
Lees ook
Crombez roept achterban bijeen: wil sp.a in Vlaamse regering?

Het document zal onder meer focussen op mobiliteit. Sp.a wil een shift van de auto naar het openbaar vervoer door het aanbod gevoelig uit te breiden, zelfs met nachtbussen. Er moet fors worden geïnvesteerd in De Lijn, valt te horen. N-VA-minister Ben Weyts heeft in de afgelopen legislatuur net een belangrijke hervorming doorgevoerd bij Vlaamse vervoersmaatschappij. Die heeft niet langer de opdracht elke Vlaming te bedienen op wandelafstand.
“De prijs zal hoog zijn”

Een tweede belangrijk punt voor sp.a zijn de sociale maatregelen. De partij wil de wachtlijsten in de gehandicaptenzorg volledig weg en vraagt daarvoor een miljardeninjectie in de sector. Ook kinderopvang en rusthuizen moeten beter worden gefinancierd, omdat ze stilaan mensen in armoede duwen. Ten derde willen de socialisten een ambitieus plan rond klimaat.

“Vanavond wordt de prijs bepaald die moet worden betaald om sp.a te overtuigen”, zegt Conner Rousseau, Vlaams fractieleider van sp.a. “Die prijs zal hoog zijn. Het is niet aan ons om in een regering te stappen. En als we het wel doen, zal het met zodanig rode en groene maatregelen zijn, dat ik het vrij onwaarschijnlijk acht dat N-VA daarin zal meegaan.”


Bron: www.hln.be

Ok, N-VA Open VLD CD&V.

Doei.

Citaat:

Sp.a wil een shift van de auto naar het openbaar vervoer door het aanbod gevoelig uit te breiden, zelfs met nachtbussen. Er moet fors worden geïnvesteerd in De Lijn, valt te horen.
:rofl:

Jan Meuleman 31 juli 2019 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9080731)
Sp.a-voorzitter John Crombez roept …..


“Vanavond wordt de prijs bepaald die moet worden betaald om sp.a te overtuigen”, zegt Conner Rousseau, Vlaams fractieleider van sp.a. “Die prijs zal hoog zijn. Het is niet aan ons om in een regering te stappen. En als we het wel doen, zal het met zodanig rode en groene maatregelen zijn, dat ik het vrij onwaarschijnlijk acht dat N-VA daarin zal meegaan.”
Doei.

We hadden niks anders verwacht.

Vrijheideerst 31 juli 2019 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9080734)
:rofl:

Doe er rap nog een miljard of vijf bij. Doe vooral niks aan het personeelstekort, oude bussen en schandalig loon van 1500 euro net.

:rofl:

marie daenen 31 juli 2019 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9080745)
Doe er rap nog een miljard of vijf bij. Doe vooral niks aan het personeelstekort, oude bussen en schandalig loon van 1500 euro net.

:rofl:

Ze tellen er misschien op dat de transfers noord-zuid stopgezet worden en dan is er geld??? ;-)

Vrijheideerst 31 juli 2019 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 9080746)
Ze tellen er misschien op dat de transfers noord-zuid stopgezet worden en dan is er geld??? ;-)

Zachtjesaan laten uitdoven is mijn persoonlijke voorkeur. ;)

Jan Meuleman 31 juli 2019 14:33

Citaat:

“Vanavond wordt de prijs bepaald die moet worden betaald om sp.a te overtuigen”, zegt Conner Rousseau, Vlaams fractieleider van sp.a. “Die prijs zal hoog zijn. Het is niet aan ons om in een regering te stappen. En als we het wel doen, zal het met zodanig rode en groene maatregelen zijn, dat ik het vrij onwaarschijnlijk acht dat N-VA daarin zal meegaan.”
Als het zover komt dat de 'traditionelen' moeten kiezen tussen regeren met N-VA of niet regeren, rijden ze allen op Bart zijn been als hitsige honden om toch maar te mogen meedoen.

Zipper 31 juli 2019 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 9080749)
Als het zover komt dat de 'traditionelen' moeten kiezen tussen regeren met N-VA of niet regeren, rijden ze allen op Bart zijn been als hitsige honden om toch maar te mogen meedoen.

die zijn zo sterk bezig, dat de voorzitters Beke, Crombez en Rutten zowaar uit hun respectievelijke partij-besuren worden gespuwd.

fcal 31 juli 2019 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9080731)
...Het document zal onder meer focussen op mobiliteit. Sp.a wil een shift van de auto naar het openbaar vervoer door het aanbod gevoelig uit te breiden, zelfs met nachtbussen. Er moet fors worden geïnvesteerd in De Lijn, valt te horen. N-VA-minister Ben Weyts heeft in de afgelopen legislatuur net een belangrijke hervorming doorgevoerd bij Vlaamse vervoersmaatschappij. Die heeft niet langer de opdracht elke Vlaming te bedienen op wandelafstand. “De prijs zal hoog zijn”. ...
Bron: www.hln.be

Het openbaar vervoer staat in voor 12 % van de mobiliteit. 6 % voor de trein en 6 % voor de bus/tram/metro. De rest gebeurt gemotoriseerd (86 %) hoofdzakelijk met de auto. Op korte afstand is de fiets (2 %) ook een oplossing.
Als men 15 % van het gemotoriseerde vervoer naar het openbaar vervoer wil omschakelen, dan dient men het treinaanbod en de treininfrastructuur te verdubbelen. Idem dito met bus/tram/metro. Met andere woorden een technische utopie met een prijskaartje dat niet op te brengen is. Gezien het gemotoriseerde verkeer tijdsflexibel is (men kan vroeger of later vertrekken/aankomen), dit geldt ook enigszins voor de bus, heeft men er alle belang bij de weginfrastructuur te verbeteren en te vergroten. Dat komt dan auto en busvervoer ten goede en ook het wegtransport.

Tavek 31 juli 2019 14:57

Ze zijn echt overal bezig met louter alleen hun eigen postjes en profilering.

CD&V is een wandelend lijk kwa partij, ik vraag mij af wat die uberhaupt nog in een regering zouden doen.

Zipper 31 juli 2019 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9080768)
Ze zijn echt overal bezig met louter alleen hun eigen postjes en profilering.

CD&V is een wandelend lijk kwa partij, ik vraag mij af wat die uberhaupt nog in een regering zouden doen.

Idem voor ovld en spa. Rutten werd recentelijk nog publiekelijk uitgelachen en in haar onderbroek gezet door Gatz en Vanhengel. En geen enkele sos die nog naar Crombez luistert

Vrijheideerst 31 juli 2019 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fcal (Bericht 9080765)
Het openbaar vervoer staat in voor 12 % van de mobiliteit. 6 % voor de trein en 6 % voor de bus/tram/metro. De rest gebeurt gemotoriseerd (86 %) hoofdzakelijk met de auto. Op korte afstand is de fiets (2 %) ook een oplossing.
Als men 15 % van het gemotoriseerde vervoer naar het openbaar vervoer wil omschakelen, dan dient men het treinaanbod en de treininfrastructuur te verdubbelen. Idem dito met bus/tram/metro. Met andere woorden een technische utopie met een prijskaartje dat niet op te brengen is. Gezien het gemotoriseerde verkeer tijdsflexibel is (men kan vroeger of later vertrekken/aankomen), dit geldt ook enigszins voor de bus, heeft men er alle belang bij de weginfrastructuur te verbeteren en te vergroten. Dat komt dan auto en busvervoer ten goede en ook het wegtransport.

Volledig met je eens hoor. :thumbsup:

Jan Meuleman 31 juli 2019 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9080768)
Ze zijn echt overal bezig met louter alleen hun eigen postjes en profilering.

CD&V is een wandelend lijk kwa partij, ik vraag mij af wat die uberhaupt nog in een regering zouden doen.

Linkse oppositie voeren. Het gevolg is bekend.:-):-)

vlijmscherp 31 juli 2019 15:44

Ze hebben pakken stemmen verloren aan linkse partijen. Ze kunnen nu moeilijk gaan zeggen dat ze nog rechtser gaan worden.

Anselmo 31 juli 2019 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 9080740)
We hadden niks anders verwacht.

Zeg dan liever dat je gewoon niet wilt. Dat is tenminste niet hypocriet.

Tavek 31 juli 2019 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 9080786)
Ze hebben pakken stemmen verloren aan linkse partijen. Ze kunnen nu moeilijk gaan zeggen dat ze nog rechtser gaan worden.

PTB/PVDA is op links de probleemfactor.

VB op rechts.

patrickve 31 juli 2019 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fcal (Bericht 9080765)
Het openbaar vervoer staat in voor 12 % van de mobiliteit. 6 % voor de trein en 6 % voor de bus/tram/metro. De rest gebeurt gemotoriseerd (86 %) hoofdzakelijk met de auto. Op korte afstand is de fiets (2 %) ook een oplossing.
Als men 15 % van het gemotoriseerde vervoer naar het openbaar vervoer wil omschakelen, dan dient men het treinaanbod en de treininfrastructuur te verdubbelen. Idem dito met bus/tram/metro. Met andere woorden een technische utopie met een prijskaartje dat niet op te brengen is. Gezien het gemotoriseerde verkeer tijdsflexibel is (men kan vroeger of later vertrekken/aankomen), dit geldt ook enigszins voor de bus, heeft men er alle belang bij de weginfrastructuur te verbeteren en te vergroten. Dat komt dan auto en busvervoer ten goede en ook het wegtransport.

Inderdaad. Het is de absurditeit van de oorlog tegen de auto. Immers, het perfecte openbare vervoer is individueel, geautomatiseerd vervoer met iets "auto-achtig". Enkel voor verre reizen zijn grotere toestellen en daarvoor voorziene infrastructuur (vliegtuigen en luchthavens, treinen en spoorwegen) eventueel zinvol. Maar aangezien het gros van de mobiliteit korte afstand en "chaotisch" is, is individuele mobiliteit de best aangepaste.

Als we de groene jongens laten doen dan zullen ze - zoals naar hun gewoonte - de infrastructuur die het probleem het beste oplost, naar de vaantjes geholpen hebben tegen dat de oplossing eraan kwam.

De elektrische volautomatische zelfrijdende auto die als universele taxi kan gebruikt worden 24u/24 is het ideale openbare vervoermiddel.

Witte Kaproen 31 juli 2019 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 9080749)
Als het zover komt dat de 'traditionelen' moeten kiezen tussen regeren met N-VA of niet regeren, rijden ze allen op Bart zijn been als hitsige honden om toch maar te mogen meedoen.

Inderdaad ze staan allemaal te springen om mee te doen met de N-VA ,

maar moeten hun kiezers proberen wijs te maken

dat ze hun huid duur zullen verkopen om mee te doen :roll:


Als Bart zegt spring ,zullen ze springen zonder één enkel voorbehoud.

patrickve 31 juli 2019 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9080768)
Ze zijn echt overal bezig met louter alleen hun eigen postjes en profilering.

CD&V is een wandelend lijk kwa partij, ik vraag mij af wat die uberhaupt nog in een regering zouden doen.

De CD&V is dan ook een zombie, want haar ziel is gereincarneerd in de N-VA, he.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be