Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Als we Vlaams niet meedoen, dan federaal ook niet (https://forum.politics.be/showthread.php?t=249618)

Universalia 7 augustus 2019 15:00

Als we Vlaams niet meedoen, dan federaal ook niet

Als we Vlaams niet meedoen, dan federaal ook niet.

Citaat:

Open Vld roept het partijbureau samen om zich te buigen over regeringsdeelname. Dat gebeurt maandag, "of vroeger als de politieke actualiteit dat vereist". De liberalen willen een federale regeringsdeelname koppelen aan een Vlaamse. "Het is samen uit, samen thuis."
Ik vind de eerste zin een beetje klinken als een wanhoopskreet?

Citaat:

De liberalen verwachten dus dat het nu echt niet lang meer zal duren. "Van ons moet geen grote weerstand worden verwacht, behalve tegen Vlaams Belang", valt te horen. "Een Vlaamse regering met N-VA zal inhoudelijk geen probleem zijn."
Dan is haar partij het niet waard om mee te 'spelen' ook niet.

De vooroordelen zijn de wereld nog steeds niet uit. :|

Henri1 7 augustus 2019 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9086026)

Ik heb de indruk dat De Wever hetzelfde spelletje al een aantal weken aan het spelen is.

Is dat ook wanhoop ?

Pandareus 7 augustus 2019 15:24

Citaat:

Wat is het probleem ? O-VLD zegt (net zoals N-VA) dat ze federaal en vlaams willen mee regeren. Dan zijn ze het toch volledig eens ?

Witte Kaproen 7 augustus 2019 15:25

Citaat:

Troost U, geen enkele Vlaamse partij zal nog federaal meedoen ,

omdat er geen federale regering meer zal komen ;-)

reservespeler 7 augustus 2019 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9086036)
Ik heb de indruk dat De Wever hetzelfde spelletje al een aantal weken aan het spelen is.

Is dat ook wanhoop ?

Welk spelleke precies?
Dat met de Antwerpse, Duitse en Britse Douane?

Dadeemelee 7 augustus 2019 15:47

Dus de VLD doet mee als ze in de federale en Vlaamse zit. Enkel Vlaams Belang kan niet.

Dat is duidelijke taal.

Allez Bart kom uit uw kot!

Elio di Supo 7 augustus 2019 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9086074)
Dus de VLD doet mee als ze in de federale en Vlaamse zit. Enkel Vlaams Belang kan niet.

Dat is duidelijke taal.

Als Gwendolyn haar jaretellen aantrekt en Bart eens diep in de ogen kijkt is het in de sakoche. En dan samen een lijntje snuiven.

Zipper 7 augustus 2019 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9086080)
Als Gwendolyn haar jaretellen aantrekt en Bart eens diep in de ogen kijkt is het in de sakoche. En dan samen een lijntje snuiven.

Ik hoop dat hij betere smaak heeft dan dat. Ik heb er vlak voor de zomer toevallig eens naast gestaan in een café in Aarschot. Haar onderstel gelijkt fel op dat van Serena Williams, en dan heb ik het niet over de huidskleur.

Eyjafjallajökull 7 augustus 2019 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9086074)

Dat is duidelijke taal.

Bart heeft de luxe niks te moeten.

Ze struikelen de laatste dagen over elkaar heen om zich aan hem aan te bieden.

Dadeemelee 7 augustus 2019 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 9086098)
Bart heeft de luxe niks te moeten.

Ze struikelen de laatste dagen over elkaar heen om zich aan hem aan te bieden.

Bart ziet het niet meer zitten denk ik. Die wil gewoon burgemeester van Antwerpen zijn.

dalibor 7 augustus 2019 16:16

OVLD doet zelden moeilijk. 5 jaar geleden deden ze zelfs mee met een Vlaams regeerakkoord dat NVA en CD&V zonder hen hadden onderhandeld. Daar nog liberale wijzigingen in aanbrengen was niet nodig. Ze vonden het prima zo.

Hypochonder 7 augustus 2019 16:34

De Wever moet een voorstel doen aan OVLD: Vlaams samen met het VB en federaal dan zien we wel.

Vette Pois(s)on 7 augustus 2019 16:35

ze gaan wat neig doen de sukkels

Anselmo 7 augustus 2019 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9086102)
OVLD doet zelden moeilijk. 5 jaar geleden deden ze zelfs mee met een Vlaams regeerakkoord dat NVA en CD&V zonder hen hadden onderhandeld. Daar nog liberale wijzigingen in aanbrengen was niet nodig. Ze vonden het prima zo.

In het kader van de Marrakesh-pact discutie heeft de OVLD zich in het debat schabouwelijk gedragen.
Onbegrijpelijk eigenlijk tenzij men P.Dewael niet onder controle had en die haat de Vlaamse nationalisten sowieso om hun zelfstandigheidsstreven.

De schoofzak 7 augustus 2019 16:47

Dat ze maar eens wat duidelijker zijn over een eventuele federale regering met een minderheid aan Vlaamse kant.

Anselmo 7 augustus 2019 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9086139)
Dat ze maar eens wat duidelijker zijn over een eventuele federale regering met een minderheid aan Vlaamse kant.

Juist !
En dat geldt ook voor de anderen.

Dadeemelee 7 augustus 2019 16:54

Citaat:

Ze waren vrij duidelijk: alles is ok behalve het VB. Dus als Bart geen federale regering wil maken dan zullen zij eventueel een regering zonder NVA maken. :silly:

Eyjafjallajökull 7 augustus 2019 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9086099)
Bart ziet het niet meer zitten denk ik. Die wil gewoon burgemeester van Antwerpen zijn.

Over Antwerpen gesproken, zelfs die sossendissident Mzairh staat nu plots te popelen om Vlaams in zee te gaan met N-VA.

Dus als BDW het echt niet meer zag zitten, zal dat toch enkel omwille van keuzestress zijn...

Pandareus 7 augustus 2019 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9086122)
De Wever moet een voorstel doen aan OVLD: Vlaams samen met het VB en federaal dan zien we wel.

Ja, fantaseer er gerust maar wat op los. Liberalen zullen nooit en onder geen enkel beding met de fascisten van het Blok in een coalitie stappen. Trouwens, moest je Grote Leider plannen hebben in die zin, dan had hij al lang een move gemaakt naar ofwel de tsjeven ofwel blauw.
Conclusie : hij wil zelf niet met het Blok regeren. Wat overigens 100% in lijn is met wat hij al jaren publiek zegt.

De Braune Bataillonen van PhDW blijven waar ze horen : in hun schutkring.

Pandareus 7 augustus 2019 17:04

Citaat:

Dat zijn ze ! Ze zeggen expliciet dat ze met N-VA zowel vlaams als federaal willen regeren. Dat is zondermeer de keuze voor federaal een N-VA + PS + MR + OVLD + SPA regering. Met meerderheid, ook aan vlaamse federale kant.

U vraagt, zij draaien ! :-D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be