patrickve |
7 augustus 2019 19:33 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
(Bericht 9086233)
Het probleem lijkt me dus binnen de NVA te zitten.
|
Ik zie niet in waarom de N-VA ook maar 1 pink geeft zolang er geen federale is gevormd. Ze zitten toch al in de Vlaamse regering van lopende zaken, dus qua postjes is er geen verloren tijd. En er is niks "dringends" te doen in Vlaanderen, en zelfs mocht dat het geval zijn, dan zitten ze TOCH AL in een regering van lopende zaken die een actuele meerderheid heeft in het parlement. Er kan dus ALTIJD dringend iets uitgevoerd worden.
Dus, mocht ik de N-VA zijn, ik zou geen krimp geven tot ik mijn ticketje heb in de federale. Desnoods binnen 3 of 4 jaar of zo. En dat zelfs ook duidelijk zeggen, dat Vlaamse partijen die durven in de federale stappen zonder de N-VA, niet welkom zijn in de Vlaamse en dat er dan wel een gat zal opgevuld worden als dat moet, eventueel met VB.
Ik zou dat plannetje niet achterbaks houden, maar gewoon openlijk. Geen Vlaamse regering zonder N-VA in de federale, punt. En "Vlaanderen" riskeert niks, want de facto IS er reeds een regering met parlementaire meerderheid. Dus in geval van nood is die onmiddellijk operationeel om een dringende beslissing te nemen, en die door het Vlaamse parlement te krijgen.
En wie niet content is moet maar 1 van de 5 alternatieven zonder N-VA vormen die mogelijk zijn op Vlaams vlak, he.
Dus: moratorium op Vlaamse regering zonder N-VA in de federale en Vlaamse partijen die zonder de N-VA in een federale stappen, niet welkom in de Vlaamse.
|