![]() |
Tesla ombouwen naar dieselauto.
bvb om de actieradius drastisch te verhogen naar 1000km.
werd het al gedaan, en wat zou dat kosten? |
Citaat:
Maar ja, mits heel veel ombouw? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Er zijn dus geen redenen om een Tesla om te bouwen tot een ICE. |
Citaat:
|
Citaat:
Of ga je wachten tot 2030 tot ze 10000 km kunnen rijden? |
Citaat:
Wordt het niet eens hoogtijd dat Tesla versterkte veren en schokdempers gaat monteren, en ook "terreinbanden" die dat extra gewicht kunnen torsen ? |
Citaat:
Waar heb je het eigenlijk over? :lol: Bovendien gaat een ICE veel meer zuipen bij meer gewicht of lading dan een EV. Omdat een EV bij vertragen stroom recupereert, speelt het gewicht zeer weing rol. Proefondervindelijk en wetenschappelijk gemeten. Uiteraard worden de batterijpacks steeds lichter, de roadster zal wel een heel specialleke hebben. |
Citaat:
Zijn de batterijen ineens in gewicht gehalveerd of hebben ze de carrosserie en de wielen weggelaten voor het wegen ? |
Citaat:
Dat is een perfect normaal gewicht voor zulk type wagen. |
Citaat:
De afmetingen krijg je met een prentje (de Tesla is wel in de hoogte verstelbaar, dat is de laagste stand) ![]() Citaat:
![]() Citaat:
De ex-CEO van Audi is nu alweer gerarresteerd. https://www.theverge.com/2019/7/31/2...lkswagon-group Audi zal -voor Euro6d te halen- het adblue reservoir zeker minstens moeten verdubbelen qua inhoud, dat is zeker op te lossen door de dieseltank kleiner te maken, deden ze bij Mercedes ook. :-D |
Citaat:
Citaat:
De ADAC heeft de LR AWD 462 PK gemeten - volgens Europese norm - en weegt 1846 kg. (Tesla gaf 1847 kg aan) https://www.adac.de/_ext/itr/tests/a..._Range_AWD.pdf Europese electronen zijn 1 kg lichter. ;-) De **Performance zal dan 1 kg meer wegen (wslk wielen) Bovendien (herhaling): Citaat:
|
Citaat:
Het kwaliteitsniveau van Audi is vele malen hoger dan dat van Tesla. |
Tesla ombouwen naar diesel. Dat kost niet zoveel hoor. Ik denk zo'n €4500, en dan moet je maar bitter weinig veranderen aan je Tesla zelf. A
lleen een trekhaak laten plaatsen, een aanhanger voorzien van een deftige diesel aggregaat en je kan een paar 1000 km rijden op diesel zonder te moeten tanken. Voor €2500 kan je het doen met benzine. |
Citaat:
Citaat:
Een Tesla S, X of 3 haalt volgens de laatste testen realistisch tussen de 350-400 km. Staat in veel uitgebreide testartikels in verschillende automagazines en vakbladen. Je op die magazines abonneren of wat googelen en zoeken. Die Roadster is gewoon een oplichting en klucht van Musk. Er is geen enkele objectieve meting van. En als ik morgen in een dieselwagen die 6 liter/100km verbruikt een tank van 600 liter steek dan kan die zelfs 10000 km met 1 tank doen. Dus een 200 Wh batterijpack steken is gewoon ervoor zorgen dat de wagen misschien 500 kilometer zal gaan halen zonder te moeten herladen. Gewoon oplichting dus :roll: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:40. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be