Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Tesla ombouwen naar dieselauto. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=249634)

Anna List 8 augustus 2019 12:30

Tesla ombouwen naar dieselauto.
 
bvb om de actieradius drastisch te verhogen naar 1000km.

werd het al gedaan, en wat zou dat kosten?

Mambo 8 augustus 2019 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9086878)
bvb om de actieradius drastisch te verhogen naar 1000km.

werd het al gedaan, en wat zou dat kosten?

Volgens mij zal dat niet zomaar gaan gelet op de chassis.

Maar ja, mits heel veel ombouw?

Anna List 8 augustus 2019 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9086884)
Volgens mij zal dat niet zomaar gaan gelet op de chassis.

Maar ja, mits heel veel ombouw?

als ge nu garagist/autoverkoper zijt en ge wilt eens wereldwijd in t nieuws geraken, lijkt me dat een goedkope manier. :-P

Micele 8 augustus 2019 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9086878)
bvb om de actieradius drastisch te verhogen naar 1000km.

werd het al gedaan, en wat zou dat kosten?

Een Tesla haalt al 1000 km, dus niet meer nodig. :lol:

Jantje 8 augustus 2019 14:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9086891)
Een Tesla haalt al 1000 km, dus niet meer nodig. :lol:

Meer dan 1000km zelfs, afhankelijk van de rijstijl en omstandigheden.

Er zijn dus geen redenen om een Tesla om te bouwen tot een ICE.

Micele 8 augustus 2019 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 9087004)
Meer dan 1000km zelfs, afhankelijk van de rijstijl en omstandigheden.

Er zijn dus geen redenen om een Tesla om te bouwen tot een ICE.

Ook 1000 km met normale rijstijl op de snelweg, de Tesla roadster 2020-2021 gaat namelijk een 200 kWh batterijpack hebben.

Mambo 8 augustus 2019 23:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9087018)
Ook 1000 km met normale rijstijl op de snelweg, de Tesla roadster 2020-2021 gaat namelijk een 200 kWh batterijpack hebben.

Zal je in 2020 uw tesla dan eindelijk hebben?
Of ga je wachten tot 2030 tot ze 10000 km kunnen rijden?

Henri1 9 augustus 2019 05:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9087018)
Ook 1000 km met normale rijstijl op de snelweg, de Tesla roadster 2020-2021 gaat namelijk een 200 kWh batterijpack hebben.

Hoeveel extra Kilo's gaat dat opleveren ?

Wordt het niet eens hoogtijd dat Tesla versterkte veren en schokdempers gaat monteren, en ook "terreinbanden" die dat extra gewicht kunnen torsen ?

Micele 9 augustus 2019 08:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9087251)
Hoeveel extra Kilo's gaat dat opleveren ?

Wordt het niet eens hoogtijd dat Tesla versterkte veren en schokdempers gaat monteren, en ook "terreinbanden" die dat extra gewicht kunnen torsen ?

Een Tesla weegt nu al evenveel dan een vergelijkbare diesel.

Waar heb je het eigenlijk over? :lol:

Bovendien gaat een ICE veel meer zuipen bij meer gewicht of lading dan een EV. Omdat een EV bij vertragen stroom recupereert, speelt het gewicht zeer weing rol. Proefondervindelijk en wetenschappelijk gemeten.

Uiteraard worden de batterijpacks steeds lichter, de roadster zal wel een heel specialleke hebben.

Henri1 9 augustus 2019 08:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9087305)
Een Tesla weegt nu al evenveel dan een vergelijkbare diesel.

Waar heb je het eigenlijk over? :lol:

Bron ?

Zijn de batterijen ineens in gewicht gehalveerd of hebben ze de carrosserie en de wielen weggelaten voor het wegen ?

Tavek 9 augustus 2019 08:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9087308)
Bron ?

Zijn de batterijen ineens in gewicht gehalveerd of hebben ze de carrosserie en de wielen weggelaten voor het wegen ?

Een Model 3 is 1600-1700 kg.

Dat is een perfect normaal gewicht voor zulk type wagen.

Micele 9 augustus 2019 08:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9087308)
Bron ?

Gewichtsmetingen ADAC, Audi SQ7 TDI (sjoemeldiesel) versus Tesla X 100 D, vergelijkbaar in grootte en PK.

De afmetingen krijg je met een prentje (de Tesla is wel in de hoogte verstelbaar, dat is de laagste stand)


Citaat:

https://www.adac.de/_ext/itr/tests/a..._tiptronic.pdf

Audi SQ7 TDI quattro tiptronic
Fünftüriges SUV der oberen Mittelklasse (320 kW / 435 PS)

V8-Diesel, Bi-Turbo plus elektrischer Verdichter
Hubraum 3.956 ccm
Leistung 320 kW/435 PS (bei 3.750 1/min)

Getriebe 8-Gang-Wandlerautomatik
Höchstgeschwindigkeit 250 km/h
Beschleunigung 0-100 km/h 4,8 s

ADAC Messwerte

CO2-Ausstoß EcoTest 244 g/km (WTW* 293 g/km) :x

Fahrzeugbreite (inkl. Außenspiegel) 2.220 mm
Leergewicht/Zuladung 2.496/534 kg


Citaat:

https://www.adac.de/_ext/itr/tests/a...del_X_100D.pdf

Tesla Model X 100D
Fünftüriges SUV der oberen Mittelklasse (310 kW / 422 PS)

Elektro, pro Achse ein Dreiphasen-Asynchronmotor
Hubraum -
Leistung 386 kW/525 PS

Höchstgeschwindigkeit 250 km/h
Beschleunigung 0-100 km/h 4,9 s
Verbrauch pro 100 km 20,8 kWh

ADAC Messwerte

CO?-Ausstoß EcoTest 0 g/km (WTW* 139 g/km) :-)

Fahrzeugbreite (inkl. Außenspiegel) 2.275 mm
Leergewicht/Zuladung 2.500/579 kg
Die Audi heeft wel een aangetoonde sjoemelmotor.

De ex-CEO van Audi is nu alweer gerarresteerd.
https://www.theverge.com/2019/7/31/2...lkswagon-group

Audi zal -voor Euro6d te halen- het adblue reservoir zeker minstens moeten verdubbelen qua inhoud, dat is zeker op te lossen door de dieseltank kleiner te maken, deden ze bij Mercedes ook. :-D

Micele 9 augustus 2019 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9087317)
Een Model 3 is 1600-1700 kg.

Dat is een perfect normaal gewicht voor zulk type wagen.

Idd en de performante all wheel drives met twee E-motoren en grootste accupack wegen natuurlijk meer.

Citaat:

De Model 3 weegt 1.611kg tot 1.847kg en heeft een "frunk" voorin waar in fossiele auto's vaak de motor zit.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_3

Curb weight

Standard Range RWD: 3,552 lb (1,611 kg)[5] ???

Standard Range plus RWD: 3,627 lb (1,645 kg)[6]

Mid Range RWD: 3,686 lb (1,672 kg)[5] (niet meer in productie)

Long Range RWD: 3,814 lb (1,730 kg)[5][7] (enkel op bestelling)

Long-Range Dual-Motor AWD (**including Performance): 4,072 lb (1,847 kg)[5]
Naja een vergelijkbare ICE-middenklasser 4x4 met 2 motoren(lol) en meer dan 460 PK ga je wslk niet vinden.

De ADAC heeft de LR AWD 462 PK gemeten - volgens Europese norm - en weegt 1846 kg. (Tesla gaf 1847 kg aan)
https://www.adac.de/_ext/itr/tests/a..._Range_AWD.pdf

Europese electronen zijn 1 kg lichter. ;-) De **Performance zal dan 1 kg meer wegen (wslk wielen)

Bovendien (herhaling):
Citaat:

https://forum.politics.be/showthread.php?t=241541

Gewicht van de electrische wagen bijna verwaarloosbaar qua actieradius...


Henri1 9 augustus 2019 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9087321)
Gewichtsmetingen ADAC, Audi SQ7 TDI (sjoemeldiesel) versus Tesla X 100 D, vergelijkbaar in grootte en PK.

De afmetingen krijg je met een prentje (de Tesla is wel in de hoogte verstelbaar, dat is de laagste stand)








Die Audi heeft wel een aangetoonde sjoemelmotor.

De ex-CEO van Audi is nu alweer gerarresteerd.
https://www.theverge.com/2019/7/31/2...lkswagon-group

Audi zal -voor Euro6d te halen- het adblue reservoir zeker minstens moeten verdubbelen qua inhoud, dat is zeker op te lossen door de dieseltank kleiner te maken, deden ze bij Mercedes ook. :-D

U kunt deze niet vergelijken.

Het kwaliteitsniveau van Audi is vele malen hoger dan dat van Tesla.

maddox 9 augustus 2019 14:28

Tesla ombouwen naar diesel. Dat kost niet zoveel hoor. Ik denk zo'n €4500, en dan moet je maar bitter weinig veranderen aan je Tesla zelf. A
lleen een trekhaak laten plaatsen, een aanhanger voorzien van een deftige diesel aggregaat en je kan een paar 1000 km rijden op diesel zonder te moeten tanken.

Voor €2500 kan je het doen met benzine.

Profiteur 9 augustus 2019 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9086891)
Een Tesla haalt al 1000 km, dus niet meer nodig. :lol:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9087018)
Ook 1000 km met normale rijstijl op de snelweg, de Tesla roadster 2020-2021 gaat namelijk een 200 kWh batterijpack hebben.

Gebakken lucht kan Tesla wel goed verkopen :roll:
Een Tesla S, X of 3 haalt volgens de laatste testen realistisch tussen de 350-400 km. Staat in veel uitgebreide testartikels in verschillende automagazines en vakbladen. Je op die magazines abonneren of wat googelen en zoeken.

Die Roadster is gewoon een oplichting en klucht van Musk. Er is geen enkele objectieve meting van. En als ik morgen in een dieselwagen die 6 liter/100km verbruikt een tank van 600 liter steek dan kan die zelfs 10000 km met 1 tank doen. Dus een 200 Wh batterijpack steken is gewoon ervoor zorgen dat de wagen misschien 500 kilometer zal gaan halen zonder te moeten herladen. Gewoon oplichting dus :roll:


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be