Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   'Vlaamse regering is clubje van verliezers' (https://forum.politics.be/showthread.php?t=249667)

Universalia 11 augustus 2019 15:47

'Vlaamse regering is clubje van verliezers'

'Vlaamse regering is clubje van verliezers'

Citaat:

De keuze lijkt gemaakt: N-VA gaat dan toch door met Zweeds, opnieuw met CD&V en Open Vld dus. Ideologisch zeker de meest coherente coalitie, maar wel een clubje van verliezers.
Het éne clubje is het andere niet denk je dan.

Veel forumleden zien het al aankomen dat N-VA kiest om door te gaan naar 'Zweeds' model.

Of dit een goede keuze is dat zal zich moeten uitwijzen maar ik heb er niet veel vertrouwen in. :roll:

Hopelijk kunnen de 'spelers' het nog in goede banen leiden maar het lijkt meer- en meer op een ware lijdensweg.

Zoals ik al véél eerder schreef: er zullen nog veel 'lijken' uit kasten en muren vallen.

Veel ambiance of zinsverbijstering? 8O

Libro 11 augustus 2019 15:52

Zoals ik al eerder schreef: na de ervaring met een Zweedse coalitie gaat sabotage door CD&V gaat nu ook aan N-VA verweten worden. Waarom in zee gaan met mensen die meer bezig zijn met u te saboteren dan met beleid voeren?

Svennies 11 augustus 2019 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 9089063)
Zoals ik al eerder schreef: na de ervaring met een Zweedse coalitie gaat sabotage door CD&V gaat nu ook aan N-VA verweten worden. Waarom in zee gaan met mensen die meer bezig zijn met u te saboteren dan met beleid voeren?

Natuurlijk,enkel voor de macht en de bijbehorende postjes....

Een bombastisch regeerakkoord vol ronkende maatregelen samenstellen ...

Waarvan uiteindelijk buiten de maatregelen die de mensen enkel geld zullen kosten en die onverwijld zullen worden uitgevoerd,de rest zoals vanouds in de vuilbak zal belanden....

De schapen zullen verder geschoren worden...

Universalia 11 augustus 2019 16:01

Citaat:

Begrijpe wie begrijpe kan? :|

Universalia 11 augustus 2019 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 9089066)
Natuurlijk,enkel voor de macht en de bijbehorende postjes....

Een bombastisch regeerakkoord vol ronkende maatregelen samenstellen ...

Waarvan uiteindelijk buiten de maatregelen die de mensen enkel geld zullen kosten en die onverwijld zullen worden uitgevoerd,de rest zoals vanouds in de vuilbak zal belanden....

De schapen zullen verder geschoren worden...

Dat zit er inderdaad aan te komen, ik zie dat ook wel zo. :|

Henri1 11 augustus 2019 17:22

Citaat:

Zal de meeste postjes opleveren ?

Dadeemelee 11 augustus 2019 17:48

Citaat:

Als de NVA stopt met hun eigen regeringen te saboteren is er geen enkel probleem.

Hypochonder 11 augustus 2019 17:55

Het cordon blijkt nu ook de beste levensverzekering voor CD&V en OVLD...

Universalia 12 augustus 2019 08:16

Vinden de partners elkaar na de mislukte Zweedse coalitie?

Vandaag komt er een einde aan een schimmenspel.

De foto leek mij eerder: 'Liefde is' 8O

TheFourHorsemen 12 augustus 2019 08:19

Als men een regering van winnaars wil maken, gaat men VB en PVDA moeten overtuigen om samen te werken.

Amon_Re 12 augustus 2019 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9089060)
Of dit een goede keuze is dat zal zich moeten uitwijzen maar ik heb er niet veel vertrouwen in. :roll:

Het was de enige keuze. Hopelijk is het de laatste regeringsdeelname voor alle 3.

Tavek 12 augustus 2019 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 9090000)
Het was de enige keuze. Hopelijk is het de laatste regeringsdeelname voor alle 3.

De kans is zeer groot.

Extreem links (PVDA) gaat groeien als zot en VB gaat NVA opvreten.

Sneaky 12 augustus 2019 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9090002)
De kans is zeer groot.

Als ze federaal uit de boot vallen en er dus een zeer linkse regering komt, dan zou het omgekeerde wel eens waar kunnen zijn.

TREBRON 12 augustus 2019 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9089375)
Als men een regering van winnaars wil maken, gaat men VB en PVDA moeten overtuigen om samen te werken.

Groen en Ecolo niet vergeten. Misschien een ideale regering voor de ondergang van dit land.

TREBRON 12 augustus 2019 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9090002)
De kans is zeer groot.

Er zijn heel veel eerste keer VB kiezers flink geschrokken van de reactie's van VB leden na bekendmaken van de uitslag. Ik ook tenandere en ik heb niet voor VB gekozen. Ik vrees dat het er de volgende keer minder zouden kunnen zijn.

TREBRON 12 augustus 2019 15:17

Ik wens ze het allerbeste en vooral hoop ik dat CD&V hun vorige saboteur niet vervangen door een andere. Geef ze desnoods een schoon postje want dat was het dat in Peeters zijn keel was blijven steken.

TheFourHorsemen 12 augustus 2019 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON (Bericht 9090027)
Groen en Ecolo niet vergeten. Misschien een ideale regering voor de ondergang van dit land.

Ecolo? Bij de Vlaamse regeringsvorming?

Zipper 12 augustus 2019 16:02

Met Gwendolyn en Wouter, de twee voorzitters die binnen hun eigen partij zowat buiten-gekeken worden, gaan we het dus moeten doen. Dat belooft :?

robert t 12 augustus 2019 16:18

Citaat:

Of dit een goede keuze is dat zal zich moeten uitwijzen maar ik heb er niet veel vertrouwen in.
De regeringsonderhandelingen zijn nog niet niet begonnen en je bent er al met je eeuwige negatieve commentaar. Je moet jezelf wel heel belangrijk vinden aangezien je om de haverklap een draad opent m.b.t. de actuele politiek. Dit wijst op een vorm van duidelijke onzekerheid maar je doet maar.

Universalia 12 augustus 2019 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 9090000)

Ik het idee dat ze de slag aan zichzelf slagen die 3.

De toekomst zal dat moeten uitwijzen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be