![]() |
Hoe veilig zijn batterijen ?
|
Onzin test.
Het gebruik van die moer om de LiPo pack's te ontsteken is gewoon vervalsend. Langs de andere kant. Zo'n "primaire cel" zoals de AA en C of D cellen, daar zit 1.5V 1Ah-2,5Ah ofzo in 1.5W -5W. De LiPo pack's die ze laten zien zijn 4S 2200mAh. Oftewel 4x3.7V 2.2Ah=31W+ En ze hebben speciaal de LiFePo4 packs vermeden. Zit een paar W minder in per gewicht, maar die maken alleen maar rook als ze geplet worden. |
Hoe veilig is een kapmes en een watermeloen tesamen? lol
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180718_03622093 |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Moer, vijs of een stuk metaal van de aanrijding. Of harde klap , duwkracht...enz. En dan nog die giftige rook bovenop? |
Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=cMiZa3HgRVE Bekijk het filmpje tot het einde... model 3 batterijpack wordt gedemonteerd, spoel naar 1hr 3 minuten dan zie je hoe dik de staalplaat is waarom de modules liggen, een module wordt verwijderd... https://www.youtube.com/watch?v=PvCOcBynlq0 |
Citaat:
Indien niet ben je gecremeerd. |
Citaat:
model 3 batterijpack wordt gedemonteerd, spoel naar 1hr 3 minuten dan zie je hoe dik de staalplaat is waarop de modules liggen, een module wordt verwijderd... https://www.youtube.com/watch?v=PvCOcBynlq0 En de modules zelf zijn natuurlijk ook geen plastieken zakjes he... want om dat cellengewicht en de koelvloeistof te dragen... Het gewicht van die afscherming (bodemplaat) dus batterijpack minus de modules staat hier, een goede 100 kg...: Citaat:
|
Tja mambo, nu ben je gecremeerd zeker? :-D
Citaat:
Citaat:
Bid nog maar een beetje. Of mss naar Rusland of beter Afrika verhuizen. Daar kun je nog knalpotten monteren en olie verversen. |
Die bodemplaat plooit als een kartonnen doos bij impact.
Een punaise zal dat wel tegenhouden, langs onder. |
Ge staat er zelf op te kijken op de openingslink.
Een kleine duw en het staat in vuur en nog serieus bovenop. Met giftige vieze rook. En toch nog ontkennen? Straffere kost bestaat niet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Mambo, een vergelijkbare test voor een benzinetank is deze verwarmen met een bunsenbrander.
In beide gevallen (brandstof of wattuur in een accu) is het gewoon een feit, je zit op een hele hoop joules die er van zichzelf zo snel mogelijk uitwillen, maar het niet kunnen. Alleen externe factoren kunnen dat proces beïnvloeden. De bunsenbrander of de moer. In normale omstandigheden zou het niet mogen gebeuren. |
Citaat:
https://dameblanche944.wordpress.com...zineleidingen/ https://www.kentekencheck.nu/auto-ruikt-naar-benzine/ |
Citaat:
En ook bij een aanrijding zal de benzine tank zelden brand vatten. Dat is relatief geheel veilig. Zo een batterij echter explodeert van zodra ze beschadigd is in zulke ernstige mate dat het ernstig bedreigend is. Je weet het. En de beste koeling, noch gelcoat, noch behuizing kan dat verhinderen. En hoe meer cellen er geplaatst worden voor de range, hoe groter het risico is. Dit zijn type wagens die nooit op de openbare weg zouden mogen. Ook zonnepanelen ontbranden vaak spontaan trouwens. Door condens, slechte cellen... |
https://cleantechnica.com/2018/12/31...chnica-report/
https://cleantechnica.com/2019/06/03...entional%20car Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Die batterijen zijn levensgevaarlijk. Testen alom bewijzen het keer op keer. Video zoveel je wilt. Brandende teslas bij de vleet. En toch weer ontkennen. |
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...open~a00e3ca4/
Auto brandt uit terwijl eigenaar schoenen gaat kopen Citaat:
https://www.google.be/search?q=Bus+D...w=1440&bih=830 |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:43. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be