![]() |
Wil Trump Groenland kopen?
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/08...ump-groenland/
Blijkbaar circuleert het gerucht dat Trump zijn administratie de opdracht zou hebben gegeven om over de aankoop van Groenland te onderhandelen. De reacties hierop zijn zeer uiteenlopend, gaande van "een slimme geopolitieke zet" tot "een catastrofe". Aangezien het niet bevestigd is hoort het voorlopig thuis in K&K. |
Citaat:
Not selling. |
Dan gaan ze daar zeker massaal naar olie boren. Natuurpracht en smeltende gletsjers is aan 'the empire' niet besteed. Enkel de quick fix van macht interesseert hen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik gok het eerste. |
Citaat:
|
:cheer: Make Greenland Green again! :cheer:
|
Citaat:
Als dat aan een aanvaardbare kost (geld, oorlog, denunciation) is, is deze move zeer pienter. Die lap is nog onontgonnen en ligt geostrategisch zéér interessant. Je zou je afvragen hoe gatachterlijk US presidenten niet zijn om hier al niet met bezig te zijn in het verleden. Zolang je nog heerser bent, moet je claimen wat je kan. |
Ik wil hem wel een stukje van de maan verkopen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hij maakt geen schijn van kans, want Gretta en Anuna zuller ertegen strajken.
|
Wie gaat er Trump influisteren dat België West-Vlaanderen te koop aanbiedt ?
Zijn wij meteen verlost van mensen die we toch niet verstaan, en krijgen we er zelfs nog geld voor op de koop toe. |
Citaat:
|
Als de Deense politici een beetje zijn zoals b politici, is die deal niet meer tegen te houden.
|
De Denen zijn zo zot niet. Misschien Groenland ruilen tegen Californië.
|
Slecht plan.
Verkoop Groenland aan Trump en binnen de kortste keren is het één groot mijngebied. Met hier en daar een legerbasis en wat kernraketten. Kijk in Amerika hoe hij daar in of vlakbij waardevolle natuurgebieden (nationale en/of staatsparken) toestaat dat er zwaar vervuilende (mijn-) activiteiten ontplooid worden en je weet; hij wil het echt niet kopen omdat het zo'n mooi stukje natuur is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/08...-in-groenland/
Het is officieel. Trump wil degelijk onderhandelen over de aankoop van Groenland. Denemarken laat weten niet geinteresseerd te zijn. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:05. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be