Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Franstaligen zijn meer bezig met Club Brugge dan met staatshervorming. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=249757)

Dadeemelee 18 augustus 2019 10:07

Franstaligen zijn meer bezig met Club Brugge dan met staatshervorming.

Goed interview met een franstalige. Wel een domper op Forza Flandria.
Franstaligen liggen niet wakker van al dat Forza Flandria gezwans.

https://www.demorgen.be/politiek/de-...lgie~bb8ac713/

Citaat:

Gaan de Franstaligen dan uiteindelijk wel willen onderhandelen over confederalisme?

“Ze zullen het die naam niet geven, maar eigenlijk zal het daarop neerkomen. Want wat blijft er federaal nog over om te splitsen? Wat ik me afvraag, is of de Vlamingen – als het er echt op aankomt – wel zullen vertrekken. Want in het begin zal elk landsdeel erop achteruitgaan. Net zoals dat ruziënd koppel dat na jarenlang scheidt, en merkt hoe zijn levensstandaard serieus daalt.

“Stel ik u nu erg teleur met deze berustende boodschap? Wij, de Franstaligen, zijn ditmaal echt niet in paniek. Of Club Brugge in de Champions League geraakt, daar zijn we meer mee bezig dan met een nieuwe staatshervorming.”

omaplop 18 augustus 2019 10:09

Struisvogelpolitiek: als ik mijn kop in het zand steek, dan gebeurt er niets!

Dadeemelee 18 augustus 2019 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 9095461)

Het is wel erg: de Franstaligen kijken naar VB en NVA en zeggen 'ochottekes'. :lol:

reservespeler 18 augustus 2019 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9095464)
Het is wel erg: de Franstaligen kijken naar VB en NVA en zeggen 'ochottekes'. :lol:

Tot de Vlamingen eindelijk tonen dat ze kloten aan hun lijf hebben en eindelijk stoppen met geld in de bodemloze Waalse put te storten.

cato 18 augustus 2019 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 9095461)

De geldkraan dicht draaien ,dat is de enige manier om die mensen wakker te maken.

Hypochonder 18 augustus 2019 10:16

De Franstaligen denken dat alles zal blijven zoals het is als ze maar lang genoeg doen alsof het hen allemaal niet kan schelen. Ze zullen van een koude kermis thuiskomen.

Libro 18 augustus 2019 10:16

"Ze zullen het die naam niet geven, maar eigenlijk zal het daarop neerkomen."

'nuff sed :mrgreen:

De schoofzak 18 augustus 2019 10:18

Laat me eens goed lachen.

De Franstaligen panikeren niet als - naar hun eigen woorden - de fascisten van de nva en het belang, in aantal binnengehaalde stemmen, de twee grootste partijen van het land worden.
Ze panikeren niet als hun eigen kiesuitslag een dreun is voor de PS en de MR, maar een zegen voor extremisten als PTB en Ecolo.

Tout va très bien madame la marquise?

De domme Waal is nog niet wakker geschud. Hij wordt misleid.
De slimme Waal panikeert zich een ongeluk. Waar gaat dat naar toe gaan met zijn sociale zekerheid, met zijn welvaart ..?

cato 18 augustus 2019 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 9095473)
"Ze zullen het die naam niet geven, maar eigenlijk zal het daarop neerkomen."

'nuff sed :mrgreen:

Wanneer wordt de TV uitzending Bye Bye Belgium weer uitgezonden?

https://www.youtube.com/watch?v=ck7lu8p1MZE

Wapper 18 augustus 2019 10:21

Bevalt onze journalistiek u?
Voor €10 per 4 weken hoeft u geen ? artikel meer te missen.

Eerste 4 weken gratis
Maandelijks opzegbaar
Lees onbeperkt alle artikels

Vrijheideerst 18 augustus 2019 10:23

Franstaligen die voor Club Brugge supporteren.

Ik ken er persoonlijk geen énkele.

omaplop 18 augustus 2019 10:24

Ze willen het niet zien. Onckelinckx hangt de stoere uit, maar ondertussen is er achter de schermen paniek dat de Vlamingen deze keer niet zullen toegeven.

dpg 18 augustus 2019 10:26

Citaat:

Is Franstalig België niet bang voor een vechtfederalisme vanuit Vlaanderen?
“Neen. De Franstaligen hebben de laatste jaren vastgesteld dat die N-VA’ers geen kindjes ontvoeren, geen Franstalige bibliotheken in brand steken en dat ze gewoon de hand van de koning schudden. Ze zien elke dag hoe N-VA met Vlaams Belang worstelt, zoals de PS met PTB. Voor de Franstaligen is N-VA een machtspartij geworden, comme les autres.
“Mocht PTB toetreden tot de Waalse regering, dan zouden er veel meer Franstaligen huiveren dan wanneer N-VA weer zou toetreden tot het federaal niveau. Geen enkele Franstalige gaat dan zijn paspoort zoeken en het land verlaten. Waalse ondernemers hielden hun hart vast voor een Waalse regering met PTB, niet voor N-VA.”
:-D :-D

Hypochonder 18 augustus 2019 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 9095487)
Ze willen het niet zien. Onckelinckx hangt de stoere uit, maar ondertussen is er achter de schermen paniek dat de Vlamingen deze keer niet zullen toegeven.

Het gaat niet over niet toegeven hoor, er valt gewoonweg geen federale regering meer te vormen met deze verkiezingsuitslag. Daarmee wordt het einde van Belgique ingeluid.

Hypochonder 18 augustus 2019 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 9095480)
Bevalt onze journalistiek u?
Voor €10 per 4 weken hoeft u geen ? artikel meer te missen.

Eerste 4 weken gratis
Maandelijks opzegbaar
Lees onbeperkt alle artikels

Wie wil er nu betalen om dat soort onzin te lezen?

Dadeemelee 18 augustus 2019 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9095502)
Het gaat niet over niet toegeven hoor, er valt gewoonweg geen federale regering meer te vormen met deze verkiezingsuitslag. Daarmee wordt het einde van Belgique ingeluid.

En de franstaligen zijn 'not impressed' door het confederalisme gedoe van de NVA. Ze weten ook dat het enkel maar voor intern NVA gebruik is. :lol:

Hypochonder 18 augustus 2019 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9095540)
En de franstaligen zijn 'not impressed' door het confederalisme gedoe van de NVA. Ze weten ook dat het enkel maar voor intern NVA gebruik is. :lol:

Jah, en wat schieten ze daarmee op? De PS wil niet met NVA in een regering maar CD&V en OVLD willen niet met de PS in een regering uit vrees voor een verpletterende electorale afgang.

Het maakt gewoonweg niet uit dat ze 'not impressed' zijn hoor, wat ze willen maakt ook niet uit, de crisis wordt er niet minder om.

DucDEnghien 18 augustus 2019 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9095484)

Wallonia Club Bruges Army

https://www.facebook.com/pages/categ...0509471376796/

Rahowa 18 augustus 2019 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9095468)
Tot de Vlamingen eindelijk tonen dat ze kloten aan hun lijf hebben en eindelijk stoppen met geld in de bodemloze Waalse put te storten.

:lol: ,dat zal dan niet met de NV-A zijn.Misschien Rambo "in 2024 eens praten over een staatshervorming"Beke,of godbetert gwendolientje "ik ben tegen cofederrrrrrrrrrralisme" Rutten.

Rahowa 18 augustus 2019 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9095484)

Ik kende er eentje,ze had zelfs een tattoo op haar borsten van het logo.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be