![]() |
Wachtlijst voor sociale woningen groeit ...
'We stevenen af op een sociaal bloedbad'
Citaat:
Laatst was ik nog eens in Antwerpen bij vrienden die aan de Linker Oever huizen. Tal van gebouwen met sociale woningen waar men verfraaiingswerken aan het uitvoeren is. Als je daarna even een kijkje neemt wie die woningen toegewezen krijgen merk je dat er voor 95% 'vreemdelingen' inzitten. De 'parking' aan de gebouwen staan vol met dure wagens en vol bestelwagens. Daar wil ik nog niet over nadenken hoe iemand die de stempel 'sociale huurder' draagt er aangeraakt is of welk handeltje zij hebben lopen waarvoor een bestelwagen nodig is. Bij de ellenlange wachtlijsten zijn er ook mensen bij die best wel in aanmerking komen om een sociale woning toegewezen te krijgen maar om de één of andere reden de ellenlange wachtlijst op vliegen. Verder heb ik er geen idee van hoe héél dat spelletje werkt. |
ging Homans dat niet oplossen?
|
Citaat:
|
Haal er per jaar nog enkele tienduizenden meer naar hier die geen nagel hebben om....ook die moeten wonen.
|
Citaat:
|
Dat soort toestanden zijn ideaal om het VB aan opeenvolgende verkiezingsoverwinningen te helpen.
|
Citaat:
Het is dweilen met de kraan open. |
Ik zou er niet van verschieten dat het abvv elk van haar leden, zelfs die al een eigen huis plus appartement aan zee, plus chalet in de Ardennen hebben, oproept om een aanvraag in te dienen.
Wat ik bedoel: het aantal aanvragen is in geen kilometers een maatstaf voor beleid. Het aantal aanvragers met het juiste profiel, dat is wat anders. En die sossen blijven maar tegenstanders van intelligente en productieve aanvullingen in het domein van het woningenbeleid, zoals vb. huursubsidies. |
Citaat:
En dan krijgen we dit: Sociale ondernemingen kunnen de meest kwetsbaren aan een sociale woning helpen. En dan gaan we even terug in de tijd: Tekort aan sociale woningen leidt tot massaal misbruik. :| |
Citaat:
Maar ik weet nu niet of het het ABVV is die beslist wie al dan niet recht heeft op een sociale woning. Volgens mij is dat de laatste jaren een andere partij geweest dan het ABVV die aan de knoppen zat. Jij zegt toch altijd dat de Sossen nikske meer te zeggen hebben maar als het in de soep draait is dat blijkbaar opdat de sossen nog alles hebben te zeggen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Alle fraudeurs moest opsporen. Alle aangespoelden verplichten eerst vijf jaar in het land te verblijven en te bewijzen dat ze zich aangepast aan ons hebben alvorens recht te krijgen op sociale woning. Voil?*; |
Citaat:
|
Citaat:
Voil?* den Hoomer heeft die sociale woning- en migranten crisis weer mooi opgelost. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Men krijgt alzo een permanente aangroei van erkende vluchtelingen en legale migranten in de sociale woningen. En het grote probleem is dat het merendeel daarin gehuisvest blijft, zelfs al zijn ze ondertussen genationaliseerd tot Belg. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:20. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be