Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   democratie in Hong Kong (https://forum.politics.be/showthread.php?t=249793)

araneus 20 augustus 2019 12:21

democratie in Hong Kong

Wat zitten die Britten nu te roepen om democratie in Hong Kong?

Tijdens het grootste gedeelte van de Britse bezetting van Hong Kong hebben ze geen democratie ingevoerd. Het is er ooit voorgesteld door Young na WOII, maar nooit volledig uitgerold. Er was zelfs weerstand tegen democratie!
Je kan zelfs stellen dat Chris Patten (laatste gouverneur van Hong Kong) democratische hervormingen doorvoerde alleen maar om China een hak te zetten.

Het is pure hypocrisie van het westen om democratie in Hong Kong te eisen.

Elio di Supo 20 augustus 2019 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door araneus (Bericht 9097166)

Maar als de bewoners dit zelf willen? Moet men dan zeggen dat ze hypocrieten zijn?

Jay-P. 21 augustus 2019 02:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9097362)
Maar als de bewoners dit zelf willen? Moet men dan zeggen dat ze hypocrieten zijn?

Als mijn tante kl**** had...-> vul aan.
Moet of moeten-> zie definitie Knuppel...
Maar, om het simpel te houden: de bewoners (zeg maar 89+ %) willen dit zelf niet.

End of story.

parcifal 21 augustus 2019 07:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 9097621)
.
Maar, om het simpel te houden: de bewoners (zeg maar 89+ %) willen dit zelf niet.

End of story.

Natuurlijk niet, daarom dat ze met zowat 1.7 miljoen gingen wandelen in de regen dit weekend.

Puur voor de gezondheid. :-D

Toffe truuk : Stempels met tel nr. van advocaten voor als wandelaars door de regen worden neergeslagen en gewond geraken of meegevoerd richting gevangenis :

Jay-P. 21 augustus 2019 07:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 9097667)
Natuurlijk niet, daarom dat ze met zowat 1.7 miljoen gingen wandelen in de regen dit weekend.
Puur voor de gezondheid. :-D

Ba neen gij: gewoon om tante Carrie te zien. Vaneigens.

Zonder zwaanze nu. -> Honkies willen vrijheid van mening behouden, geen automatisch uitleveringsverdrag met Dirtland en onder andere rechtstreeks verkiezen van hun leiders ook.
Toegegeven: dat laatste wordt een moeilijke want zelfs veel meer dan wat jullie in Belgenland hebben, of zijn we dat ginder, gemakkelijkshalve, effe vergeten misschien?
Waar zijn jouw miljoenen demonstranten nu? Thuis? Of zoals ik, fritten aan 't bakken? :lol: :lol: :lol:

Skobelev 21 augustus 2019 08:10

Citaat:

Tijdens het grootste gedeelte van de Britse bezetting van Hong Kong hebben ze geen democratie ingevoerd. Het is er ooit voorgesteld door Young na WOII, maar nooit volledig uitgerold. Er was zelfs weerstand tegen democratie!
Je kan zelfs stellen dat Chris Patten (laatste gouverneur van Hong Kong) democratische hervormingen doorvoerde alleen maar om China een hak te zetten.

De Britten hadden dat nooit, maar dan ook nooit aan de Chinezen mogen geven.

araneus 21 augustus 2019 08:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9097708)
De Britten hadden dat nooit, maar dan ook nooit aan de Chinezen mogen geven.

Als je hiermee die democratie bedoelt ben ik akkoord. Hong Kong zelf moesten ze wel terug geven. Trouwens China had het gewoon zelf terug genomen, ook als de Britten niet wilden toegeven, dat heeft Deng Xiao Ping zelf gezegd. Hong Kong hoef je zelfs niet militair in te nemen. Zonder het Chinese vasteland kan Hong Kong niet bestaan.

parcifal 21 augustus 2019 08:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 9097688)
[b][i]
Zonder zwaanze nu. -> Honkies willen vrijheid van mening behouden, geen automatisch uitleveringsverdrag met Dirtland en onder andere rechtstreeks verkiezen van hun leiders ook.
Toegegeven: dat laatste wordt een moeilijke want zelfs veel meer dan wat jullie in Belgenland hebben, of zijn we dat ginder, gemakkelijkshalve, effe vergeten misschien?
Waar zijn jouw miljoenen demonstranten nu? Thuis? Of zoals ik, fritten aan 't bakken? :lol: :lol: :lol:

Veel meer wat?

En iemand die in Hong Kong Frieten bakt, is dat dan een frietchinees" ? :)

Pandareus 21 augustus 2019 09:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 9097756)
Veel meer wat?

En iemand die in Hong Kong Frieten bakt, is dat dan een frietchinees" ? :)

In dit geval is 't ne 'pjeirefretter' frietchinees.

Jay-P. 21 augustus 2019 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9097799)
In dit geval is 't ne 'pjeirefretter' frietchinees.

met Devos-Lemmens Belgian Pickles als "toemaatje", astamblief.
:-P Da's wat anders dan ulle koeskoes kretenvreten...:-P

Pandareus 21 augustus 2019 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 9097825)

Hélaba... de pickles staat hier altijd klaar hoor, en uiteraard is die van Devos-Lemmens. :-D

bembem 21 augustus 2019 15:34

Citaat:

Well said!

Elio di Supo 21 augustus 2019 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 9098168)
Well said!

Gelukkig maar dat anderen voor u kunnen spreken he 8-)

Elio di Supo 21 augustus 2019 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 9097825)

Ik mis soms ook wel eens cocktailsaus. Ik ben wel verplicht om die zelf te maken.

Gipsy 21 augustus 2019 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9098230)
Ik mis soms ook wel eens cocktailsaus. Ik ben wel verplicht om die zelf te maken.

Niet overdrijven met de whisky.

Jay-P. 22 augustus 2019 02:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9098230)

Lol, ik voel je pijn want die Thousand Island Dressing van 'd Ameirikontjes is het niet echt, he. :-P
Recept tip: cocktail sauce altijd zelf maken want 't is 't lekkerst zo. Vergeet geen snufje cayenne en (belangrijk) een aantal druppeltjes Tullamore Dew.

Elio di Supo 22 augustus 2019 05:12

Dit verstaan ze onder cocktailsaus in Amerika. Een dip voor garnalen. Het is schrijnend.

parcifal 23 augustus 2019 07:33

Echte moed en leiderschap , het bestaat nog.
In casu : Rupert Hogg, (ex-) CEO van vliegtuigmaatschappij Cathay Pacific

https://www.ibtimes.com/cathay-pacif...rotest-2815487

(als het waar is althans)

Bach 23 augustus 2019 07:49

Na Twitter en Facebook eleminineert YouTube nu ook een 200 tal kanalen die een te pro Chinese versie van de feiten in Hong Kong weergeven volgens de VS autoriteiten. Propaganda oorlog draait op volle toeren blijkbaar. De censuur wordt niet aan de grote klok gehangen maar wel erkent

https://blog.google/outreach-initiat...our-platforms/

tomm 23 augustus 2019 08:24

Citaat:

Niet alleen hypocrisie maar een bewuste strategie om China te ondermijnen. Ik weet zeker dat die protesten aangewakkerd worden door buitenlandse inlichtingendiensten.
Maar goed, ik heb er het volste vertrouwen in dat, als de zaken echt uit de hand lopen, China zal ingrijpen. Ze hebben al enkele waarschuwingen gegeven.
Die minderheid met hun paraplu's zijn nuttige idioten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be