Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Platteland verzet zich tegen Vlaamse startnota (https://forum.politics.be/showthread.php?t=249805)

Universalia 21 augustus 2019 08:13

Platteland verzet zich tegen Vlaamse startnota

Citaat:

In de startnota van de Vlaamse formatie staat een grote geldstroom naar de steden verborgen. "We versterken de financiële armslag van onze lokale besturen via de overname van de helft van de responsabiliseringsbijdrage voor de pensioenfactuur", staat in de startnota van Vlaams informateur en Antwerps burgemeester Bart De Wever (N-VA) vermeld. Dit zorgt in de praktijk echter voor een fors conflict tussen stad en platteland, én CD&V dat sterk staat op het platteland.
Citaat:

"De Wever beschouwt Vlaanderen andermaal als een verlengstuk van de stad Antwerpen", zegt Christof Dejaegher, CD&V-burgemeester van Poperinge.
Over dat laatste zal aardig wat verschil van mening zijn daar Antwerpen zware lasten draagt.

Of zijn dat het soort van teksten (platteland verzet zich ...) om de boel nog meer op stang te jagen? :|

reservespeler 21 augustus 2019 08:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9097716)

Over dat laatste zal aardig wat verschil van mening zijn daar Antwerpen zware lasten draagt.

Of zijn dat het soort van teksten (platteland verzet zich ...) om de boel nog meer op stang te jagen? :|

Voor onze stad is dat heel goed nieuws.
De pensioenfactuur van het vroegere ziekenhuispersoneel is onbetaalbaar geworden.

fox 21 augustus 2019 08:17

Het is onder andere CD&V die mee aan de wieg stond van het verschuiven van deze lasten naar latere generaties. Nu moeten ze niet zagen dat de centrumsteden dat niet meer kunnen dragen.

TheFourHorsemen 21 augustus 2019 08:51

Hebben de boeren nu ook al stemrecht?

DucDEnghien 21 augustus 2019 08:53

Platteland? In Vlaanderen? Waar?

Vrijheideerst 21 augustus 2019 08:54

WVL, de enige provincie waar de CVP nog relatief sterk staat.

Al ben ik daar na de totale afgang van "ons Hilde" niet zo zeker meer van. :rofl:

Dadeemelee 21 augustus 2019 08:57

Het is nogal duidelijk dat BDW in de eerste plaats de burgemeester van Antwerpen is. De ‘anderen’ zijn bijzaak.

Vrijheideerst 21 augustus 2019 09:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9097757)
Het is nogal duidelijk dat BDW in de eerste plaats de burgemeester van Antwerpen is. De ‘anderen’ zijn bijzaak.

Dat zal ook zijn partij ten gronde richten.

Eyjafjallajökull 21 augustus 2019 09:12

Het verzet van Doomy ? :-D

Tavek 21 augustus 2019 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9097757)

Zijn Antwerpen focus is degoutant.

Die stad slorpt alle middelen op, als een soort zwart gat. En nog blijft de stad lelijk en vuil.

Xenophon 21 augustus 2019 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9097795)

Die stad slorpt alle middelen op, als een soort zwart gat. En nog blijft de stad lelijk en vuil.

De burgemeester van Antwerpen focust zich op Antwerpen.

Wie bedenkt zoiets, dat zag toch niemand komen.

quercus 21 augustus 2019 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9097795)

Ja, het is echt onfatsoenlijk dat een burgemeester zoveel aandacht heeft voor zijn stad... :lol::lol::lol:

Jij kunt nogal met spek schieten hoor!

Dadeemelee 21 augustus 2019 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9097926)

Ah, het is dus de Startnota voor het Gemeentelijk Bestuur van Antwerpen. En ik die dacht dat het de Startnota was voor de Vlaamse Regering.

Mijn welgemeende excuses. :silly:

vlijmscherp 21 augustus 2019 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9097926)

ah, sinds wanneer is De Wever geen voorzitter meer van de N-VA??

Het Oosten 21 augustus 2019 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 9097751)
Platteland? In Vlaanderen? Waar?

En wat er nog van overschiet, zal behoorlijk verder verdwijnen door de weigering van de NVA (samen met CD&V en OVLD) een bouwstop en betonstop te overwegen.

Het Oosten 21 augustus 2019 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9097932)
Ja, het is echt onfatsoenlijk dat een burgemeester zoveel aandacht heeft voor zijn stad... :lol::lol::lol:

Ik was verleden week nog in Antwerpen. Lawaaierige, vuile, en wat stinkende stad geworden. Gent is wel wat anders. En Mechelen ook.

subocaj 21 augustus 2019 11:58

Citaat:

Dat hij daarom het belastinggeld van het platteland wil gebruiken komt jouw waarschijnlijk goed uit. Nog even en Bardogan zegt wel dat het platteland niets nodig heeft.

Ik zie hier al hoe het gaat na de fusie. In de stad moet ieder grassprietje weg en hier staat het onkruid 2 meter hoog. Dit terwijl de stedelijke grasmaaiers staan weg te roesten in de opslag.

De schoofzak 21 augustus 2019 12:09

Die beslissing om de helft van de pensioenfactuur over te nemen, creëert volgens mij meer dan die financiële transfert die nu aangegeven wordt.

Voordeel voor alle gemeenten die onbezonnen ambtenaren aanwierven, en benoemden;
nadeel voor alle gemeenten die voorzichtiger te werk gingen.

Wat me wel teleur stelt bij de journalisten: ze gaan af op de algemene tekst, zonder af te wachten hoe de mechanismen precies zullen werken.

En dat er niet bijstaat hoe elke gemeente in Vlaanderen er op dat vlak voorstaat.

Tavek 21 augustus 2019 12:10

Citaat:

En ik maar denken dat ze een "Vlaamse" regering aan het vormen zijn, maar blijkbaar is het een "Antwerpse regering die gaat regeren over het stad en de parking".

subocaj 21 augustus 2019 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9097987)
En ik maar denken dat ze een "Vlaamse" regering aan het vormen zijn, maar blijkbaar is het een "Antwerpse regering die gaat regeren over het stad en de parking".

Vlaanderen word de slokop van Antwerpen.
Beste oplossing, verkopen aan Trump.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be