Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   EU hindert het uitrollen van FSD van Tesla (https://forum.politics.be/showthread.php?t=249869)

araneus 26 augustus 2019 09:19

EU hindert het uitrollen van FSD van Tesla
 
Tesla heeft één van de meest geavanceerde rijhulpsystemen die men op productiewagens kan vinden. Door de frequente updates van het systeem (over-the-air update) wordt het systeem nog steeds beter.
Sinds enige tijd wordt het verbeteren van het systeem echter tegengewerkt door regelgeving vanuit Europa. Met de huidige regelgeving is het onmogelijk om in Europa geavanceerde rijhulpsystemen uit te brengen.

https://www.teslarati.com/tesla-auto...plained-video/

Is dit de Europese auto-lobby aan het werk?

Tavek 26 augustus 2019 09:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door araneus (Bericht 9101313)
Tesla heeft één van de meest geavanceerde rijhulpsystemen die men op productiewagens kan vinden. Door de frequente updates van het systeem (over-the-air update) wordt het systeem nog steeds beter.
Sinds enige tijd wordt het verbeteren van het systeem echter tegengewerkt door regelgeving vanuit Europa. Met de huidige regelgeving is het onmogelijk om in Europa geavanceerde rijhulpsystemen uit te brengen.

https://www.teslarati.com/tesla-auto...plained-video/

Is dit de Europese auto-lobby aan het werk?

Waarom denk je dat Tesla in het hart van de Duitse industrie een fabriek wilt neerpoten ?

Om dit soort grappen in de toekomst te vermijden.

dpg 26 augustus 2019 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9101317)
Waarom denk je dat Tesla in het hart van de Duitse industrie een fabriek wilt neerpoten ?

Om dit soort grappen in de toekomst te vermijden.

Amerikaanse producenten moeten zich evengoed aan de Europese regels houden als al de rest als ze hier iets willen verkopen.

araneus 26 augustus 2019 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 9101449)
Amerikaanse producenten moeten zich evengoed aan de Europese regels houden als al de rest als ze hier iets willen verkopen.

Klopt, maar de regels zijn gewoon absurd! Er zou een veel betere communicatie moeten zijn met fabrikanten van dergelijke systemen.

Het gaat hier typisch over ambtenaren die regeltjes opstellen over iets waarover ze totaal niets kennen. Misschien waren die regeltjes wel ingefluisterd door fabrikanten die nog niet de hoge kwaliteit van een concurrent halen. Op deze manier kan het technisch superieure systeem zich niet volledig waarmaken waardoor de achterstand die ze hebben niet zo opvalt!

Tavek 26 augustus 2019 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 9101449)
Amerikaanse producenten moeten zich evengoed aan de Europese regels houden als al de rest als ze hier iets willen verkopen.

Even realistisch. De regels worden opgesteld, de autolobby houdt de pen vast.

Eduard Khil 26 augustus 2019 18:19

Danku sossen!

Micele 28 augustus 2019 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 9101449)
Amerikaanse producenten moeten zich evengoed aan de Europese regels houden als al de rest als ze hier iets willen verkopen.

Europese regels? :lol:

Dan moesten er pakweg 10 miljoen sjoemeldieselwagens uit het Europees verkeer gehaald worden.

Zoals ze dat in USA, Canada enz... deden met pakweg 600.000 diesels
https://en.wikipedia.org/wiki/Volksw...ssions_scandal

Die Europese regel geef ik je letterlijk:

Citaat:

https://eur-lex.europa.eu/legal-cont...7R0715&from=EN

Artikel 3

Definities

10. „manipulatie-instrument”:
een constructieonderdeel dat de temperatuur, de rijsnelheid, het motortoerental, de versnelling, de inlaatonderdruk of andere parameters meet om een onderdeel van het emissiecontrolesysteem in werking te stellen, te moduleren, te vertragen of buiten werking te stellen, zodat de doelmatigheid van het emissiecontrolesysteem wordt verminderd onder omstandigheden die bij een normaal gebruik van het voertuig te verwachten zijn;

Artikel 5

Voorschriften en tests

1. De fabrikanten rusten hun voertuigen zo uit dat de onderdelen die van invloed kunnen zijn op de emissies zodanig ontworpen, geconstrueerd en gemonteerd zijn dat het voertuig onder normale gebruiksomstandigheden aan deze verordening en de uitvoeringsmaatregelen ervan kan voldoen.

2. Het gebruik van manipulatie-instrumenten die de doelmatigheid van de emissiecontrolesystemen verminderen, is verboden. Dit verbod geldt niet indien:

a) het instrument nodig is om de motor te beschermen tegen schade of ongevallen en om de veilige werking van het voertuig te verzekeren;
b) het instrument slechts functioneert als de motor gestart wordt, of
c) de omstandigheden in belangrijke mate zijn meegenomen in de testprocedures voor de controle van de verdampingsemissies en de gemiddelde uitlaatemissies.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be