Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Zo simpel van azieleiser naar drenkeling ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=249873)

lamenielachen 26 augustus 2019 15:37

Zo simpel van azieleiser naar drenkeling ...

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...-zee~a1ef200b/

En vertel me nu niet dat dergelijke schepen niet meespelen in het mensenhandeltje .....
Companen stuwen ze in Libië in gammele bootjes en een paar km verder liggen de "redders" te wachten die ze als drenkeling ergens in Europa aan land brengen.
Met GPS vinden ze mekaar heel gemakkelijk, je moet al stekeblind zijn om daar het "systeem" niet achter te zien.

Skobelev 26 augustus 2019 15:39

Torpederen, met man en muis.

Bobke 26 augustus 2019 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen (Bericht 9101561)

En vertel me nu niet dat dergelijke schepen niet meespelen in het mensenhandeltje .....
Companen stuwen ze in Libië in gammele bootjes en een paar km verder liggen de "redders" te wachten die ze als drenkeling ergens in Europa aan land brengen.
Met GPS vinden ze mekaar heel gemakkelijk, je moet al stekeblind zijn om daar het "systeem" niet achter te zien.

Maar goed dat ze pas beginnen zinken als ze buiten de territoriale wateren zijn.
Ze zouden anders wel eens kunnen verdrinken.

Hypochonder 26 augustus 2019 15:52

De pers moet gewoon stoppen met die schepen "reddingsschepen" te noemen. Het zijn piraten en mensensmokkelaars.

lamenielachen 26 augustus 2019 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9101577)
De pers moet gewoon stoppen met die schepen "reddingsschepen" te noemen. Het zijn piraten en mensensmokkelaars.

Dat denk ik er ook van spijtig dat dit spelletje al zoveel mensenlevens gekost heeft vooral kinderen vragen daar niet om maar zijn het eerste slachtoffer.

lamenielachen 26 augustus 2019 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 9101573)
Maar goed dat ze pas beginnen zinken als ze buiten de territoriale wateren zijn.
Ze zouden anders wel eens kunnen verdrinken.

Och weet je ik heb medelijden met hen, ze zouden die misdadigers die die mensen geld af zetten om in die miserie te geraken moeten aanpakken.
En die "redders" kiezen steeds het dichtsbijzijnde eiland of desnoods land om brandstof te besparen.
Als ze vrijgeleide krijgen in een haven die enkele dagen verder ligt passen ze, te kostelijk om er heen te varen.
Europa laat zich in het zak zetten terwijl ze er met open ogen staan op te kijken.

marie daenen 26 augustus 2019 16:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen (Bericht 9101601)
Och weet je ik heb medelijden met hen, ze zouden die misdadigers die die mensen geld af zetten om in die miserie te geraken moeten aanpakken.
En die "redders" kiezen steeds het dichtsbijzijnde eiland of desnoods land om brandstof te besparen.
Als ze vrijgeleide krijgen in een haven die enkele dagen verder ligt passen ze, te kostelijk om er heen te varen.
Europa laat zich in het zak zetten terwijl ze er met open ogen staan op te kijken.

Laat Europa zich in het zak zetten of is het Europa dat zijn burgers in het zak zet???

De schoofzak 26 augustus 2019 16:39

Nog volledig binnen of net buiten de territoriale wateren van Libië: ze staan net zoals de kiekens van Europa aan de juiste kant van de geschiedenis.

Ik begrijp niet dat de kiezer zoiets blijft tolereren.

Skobelev 26 augustus 2019 17:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9101628)
Nog volledig binnen of net buiten de territoriale wateren van Libië: ze staan net zoals de kiekens van Europa aan de juiste kant van de geschiedenis.

Ik begrijp niet dat de kiezer zoiets blijft tolereren.

Uwen Theo heeft ze toch ook niet tegengehouden?

Eduard Khil 26 augustus 2019 18:13

https://www.youtube.com/watch?v=tIUKb47JTgM

lamenielachen 26 augustus 2019 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 9101615)
Laat Europa zich in het zak zetten of is het Europa dat zijn burgers in het zak zet???

Beiden :-):-):-)

lamenielachen 26 augustus 2019 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9101649)
Uwen Theo heeft ze toch ook niet tegengehouden?

Ze zijn ze zelfs gaan opzoeken en dan tegen betaling binnen.
Ik ben vorig jaar september gehuwd met mijn vrouw uit Venezuela.
Ze spreekt nu Nederlands heeft integratie doorlopen en we hebben geen enkel financieel probleem toch zijn we nog steeds wachtende op haar verblijfspas.
De eertse aanvraag werd geweigerd niettegenstaande haar dochter reeds 5 jaar samenwoont met mijn zoon en we dus dezelfde kleinzoon hebben.
Ze is universitair en wil hier werken maar daar moet ze dus nog altijd de toelating voor krijgen en dan zie je langs alle kanten mensen die ons hier komen leegvreten binnenkomen.
In het stadhuis van Oostende aan de balie denk je altijd weer dat het karnaval is en als zo iemand naast u komt zitten stink je 3 dagen later nog naar de look.

Skobelev 27 augustus 2019 05:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen (Bericht 9101769)
Ze zijn ze zelfs gaan opzoeken en dan tegen betaling binnen.
Ik ben vorig jaar september gehuwd met mijn vrouw uit Venezuela.
Ze spreekt nu Nederlands heeft integratie doorlopen en we hebben geen enkel financieel probleem toch zijn we nog steeds wachtende op haar verblijfspas.
De eertse aanvraag werd geweigerd niettegenstaande haar dochter reeds 5 jaar samenwoont met mijn zoon en we dus dezelfde kleinzoon hebben.
Ze is universitair en wil hier werken maar daar moet ze dus nog altijd de toelating voor krijgen en dan zie je langs alle kanten mensen die ons hier komen leegvreten binnenkomen.
In het stadhuis van Oostende aan de balie denk je altijd weer dat het karnaval is en als zo iemand naast u komt zitten stink je 3 dagen later nog naar de look.

Misschien moet uw vrouw zich bekeren en islamitische worden. Dan gaan alle deuren hier wagenwijd open.

lamenielachen 27 augustus 2019 05:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9101831)
Misschien moet uw vrouw zich bekeren en islamitische worden. Dan gaan alle deuren hier wagenwijd open.

Je zou er om lachen maar het is frustrerend te zien wat er gebeurt rondom ons
zowel politiek, economisch als menselijk.

Skobelev 27 augustus 2019 06:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen (Bericht 9101838)
Je zou er om lachen maar het is frustrerend te zien wat er gebeurt rondom ons
zowel politiek, economisch als menselijk.

2

We zien onze over generaties en met bloed, zweet en tranen opgebouwde levensstandaard te grabbel gegooid.
Jammer voor toekomstige generaties maar blijkbaar is dat wat de meerderheid van de kiezers wil. So be it.

reservespeler 27 augustus 2019 08:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9101842)
2

We zien onze over generaties en met bloed, zweet en tranen opgebouwde levensstandaard te grabbel gegooid.
Jammer voor toekomstige generaties maar blijkbaar is dat wat de meerderheid van de kiezers wil. So be it.

De meerderheid van de kiezers is blijkbaar te dom om te beseffen wat er op ons afkomt.

Jantje 27 augustus 2019 08:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen (Bericht 9101561)

Ach, met het geld dat zo'n schip kost, kunnen ze veel meer mensen helpen in hun thuislanden.
Het gaat dus helemaal niet om helpen of redden, maar m geld te verdienen en in de belangstelling te staan.

Hoomer 27 augustus 2019 08:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9101873)
De meerderheid van de kiezers is blijkbaar te dom om te beseffen wat er op ons afkomt.

Wat wil je, al die millennials die hebben het poco gedachtengoed er ingestampt gekregen, de soy-generatie, de snowflakes, die mensen weten niet beter, vertel eens hoe het vroeger was, vertel over de veiligheid over de achterdeur die steeds losstond en die dikwijls ook bij nacht niet afgesloten was, vertel hen eens dat vrouwen en meisjes nooit lastig gevallen werden hooguit achterna gefloten door bouwvakkers, die generaties geloven dat niet, die weten niet beter, wij ouderen hebben een referentiepunt die mensen niet.

Ziehier het bewijs, zeg dat den Hoomer het gezegd heeft.

Guinevere 27 augustus 2019 09:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9101842)
2

Je bedoelt de levensstandaard die met het bloed, zweet en de tranen van slaven in de kolonies en geïmporteerde 'slaven' werd opgebouwd. Het stemt me hoopvol en optimistisch dat de mens tegen onrecht stemt.

Bobke 27 augustus 2019 09:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 9101898)
Je bedoelt de levensstandaard die met het bloed, zweet en de tranen van slaven in de kolonies en geïmporteerde 'slaven' werd opgebouwd. Het stemt me hoopvol en optimistisch dat de mens tegen onrecht stemt.

Waarom zijn de islamitische landen dan niet stinkend rijk.
Daar bestaat slavenhandel al veel langer.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be