![]() |
Rechter beslist: leerlinge mag hoofddoek dragen op school.
Rechter beslist: leerlinge mag hoofddoek dragen op school.
Citaat:
Wat jaren geleden war er ook een draadje over het hoofddoekje en of het toegelaten- of verboden moest worden op school. Stel ik mij, als vragensteller van dienst, de vraag: als er een andere leerling de klas binnenloopt en die heeft een baseball petje op met welk logo dan ook op de deur zal gewezen worden of niet? Stel dat er ééntje deze opzet: ![]() Dan gaan de 'poppen' aan het dansen en dat gaat vonken geven denk ik. :roll: Dan ligt het volledig in het kamp van de leraar of lerares om daar een oplossing voor te vinden. Wreed moeilijke situatie denk ik. :| |
Toen ik 15 was ging ik naar school met een tshirt waar een doodskop op stond. Het was 30 graden buiten en ik mocht van de directeur de hele dag met een wollen trui uit de verloren voorwerpen rondlopen. De dag erna had ik die tshirt niet meer aan...
Nu loopt men naar de rechtbank voor dergelijke onzin en men krijgt dan nog eens gelijk op de koop toen. En de rechters zijn dan verwonderd dat ze wereldvreemd genoemd worden. Is het nu eigenlijk zoveel gevraagd om gewoon te doen wat de school vraagt? Staat het u niet aan, zoek een andere school. |
Citaat:
En daar gaat men nog een stapje verder zelf. Chinese schools are using ‘smart uniforms’ to track their students’ locations. Niet eens met de kledingdracht op school: Buiten! |
Naar mijn oordeel is de actuele Vlaamse cultuur op dit vlak :
- geen schooluniformen, dat is echt van de oude tijd - geen hoofddoeken. Een hoofddoek is geen uiting van een godsdienst, voor een hele hoop van redenen, in de hoofden van de Vlamingen. Het juridische zou de heersende cultuur moeten volgen. Niet omgekeerd. |
De Vlaming heeft voor de islamieten gekozen, de Vlaming krijgt islamitische regeltjes. En nu slikken.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dus moet men nu niet komen bleiten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En de rechter is het daar mee eens. |
Citaat:
Blijkbaar geldt dat alleen voor dat meisje. |
Citaat:
|
Hoog tijd dat rechters en procureurs om de zoveel jaar verkozen worden, ipv via bevriende politici levenslang benoemd worden.
|
Citaat:
Maar het is een interessante zaak. Gaat best tot het Europees Hof. Ik ben benieuwd wat er dan over de ‘vrije’ scholen uit de bus komt. |
Denk even kritisch. Het probleem is niet dat ze een hoofddoek draagt. Het probleem is dat er met twee maten en twee gewichten wordt gewerkt omdat er geen duidelijk decreet is.
Ik ben ook voorstander van schooluniformen trouwens. ![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Zo gaat dat hier in Belgique: er mag een algemeen hoofddoekenverbod zijn, zijn altijd wel advocaten die dit aanvechten en er is altijd wel een rechter te vinden die dit doodleuk naast zich neerlegt.
En zo worden onze normen en waarden almaar meer in een hoekje geschopt en voeren moslims hier het hoge woord. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:40. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be