Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Crevits beslist vandaag over lot van 'islamitsche school' (https://forum.politics.be/showthread.php?t=249905)

Universalia 30 augustus 2019 09:28

Crevits beslist vandaag over lot van 'islamitsche school'

Crevits beslist vandaag over lot van 'islamitsche school'

(Crevits zal niet anders durven dan het toelaten, read my lips)

Een probleem dat al lang op de tafel lag.

Eigen scho(o)l(en) geven of niet?

Op een bepaald vlak zou men nog een akkoord moeten kunnen vinden dat er eigen scholen komen.

Maar één van de grote problemen die daarbij rijzen is dat de meeste van die scholen aan bepaalde Islamitische groeperingen gekoppeld zijn die als omstreden kunnen bekeken worden.

Dus lijkt het geen al te best plan om dat soort scholen uit de grond te laten rijzen.

De optie om terug te keren naar land(en) van herkomst en daar te gaan studeren is ook nog een oplossing misschien?

"Als we het ernstig menen met de toekomst van onze samenleving, moeten we alles doen om de opening te voorkomen.

p.s.

Tien dingen die u nog niet wist over islamitische scholen.

In de meeste gevallen kiezen de 'instromers' eigenaardig genoeg voor het Katholieke Onderwijs.

Begrijpe wie begrijpe kan want dat strookt toch niet echt met hun eigen gedachtengang dacht ik. 8O

Een katholieke school moet katholiek zijn of ze zal verdwijnen.

Ik stel voor dat er eens iemand naar één van de Islamitische landen trekt en daar zegt: "Zeg mannen we gaan hier eens een tiental Katholieke of andere scholen inplanten en eens wat andere kleren dragen."

Die zou wel eens van een wreed kale reis terug thuis kunnen komen. :|

Bij deze zet ik mijn onderschrift met enige graagte nog even extra in de bloemetjes: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Skobelev 30 augustus 2019 09:29

Misschien is dat geen slecht idee. Dan zitten die islamieten tenminste niet meer bij onze jeugd in de klas.

Universalia 30 augustus 2019 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9104044)
Misschien is dat geen slecht idee. Dan zitten die islamieten tenminste niet meer bij onze jeugd in de klas.

Wel zoals u schreef, is het misschien geen slecht idee maar er zal van hogerhand toch veel controle moeten op zijn op wat men daar binnenshuis allemaal aan de man/vrouw brengt en dat gaat weer botsen denk ik. 8O

Eyjafjallajökull 30 augustus 2019 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9104042)

(Crevits zal niet anders durven dan het toelaten, read my lips)

Citaat:

Minister van Onderwijs Hilde Crevits (CD&V) zal het islamitische Selam College in Genk geen tijdelijke erkenning geven omdat ze de rechten van de mens en het kind niet voldoende respecteert
Dadee zal content zijn !

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be